Inlägg från: tvetalan |Visa alla inlägg
  • tvetalan

Bugaboo Buffalo !

emilsmamma skrev 2014-02-27 17:07:08 följande:

Myggnätet har lite samma design som regnskyddet, dvs går bara ner till ramkanten. Och eftersom den inte är rak utan har som en böj där bygeln sitter ungefär så bildas det som ett litet hål där. Kanten på nätet sneddar ju såklart över den biten. Har svårt att se hur det skulle vara annorlunda på någon annans vagn? Men solfunktionen verkar bra med ventilerande luckor. Återstår att se när sommaren kommer om det ljusa tyget släpper igenom mycket ljus bara, hoppas inte.
    Tycker inte det ska kallas myggnät om det glappar! Förstör ju funktionen totalt :(
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-03-03 20:14:48 följande:

Ska ni köpa rekommenderar jag att vänta tills i april. Om jag räknar på garantitiden kommer vi ha förbrukat 4 månader innan bebis kommer. Hade vi däremot väntat till april och chansat att vi fick hem den i tid så hade vi haft tre års garanti. Men gjort är gjort. Jag är supernöjd att ha den hemma och vem vet när bebis vill titta ut. :)

Har man inte 3 års produktgaranti ändå? Speciellt om man reggar vagnen på hemsidan? Förhoppningsvis slipper man använda garantin då buffeln inte verkar ha så mkt krångel runt sig :)
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-03-03 20:38:59 följande:

Nej det är endast giltigt från april tyvärr.
    Jag har köpt i Sverige så den sedvanliga konsumentköplagen gäller väl här. Har för mig att butiken jag köpte av skrev det till mig. Hur som helst är bb ganska snälla och har godkänt reklamationer långt efter att garantitiden gått ut!
  • tvetalan
    Margaux skrev 2014-03-03 17:12:06 följande:

Någon som tycker man har rätt till att irritera sig över att de inte valt rostfria skruvar till hjulen? Båda mina fram är rostiga efter vintern. Vagnen förvaras inne men kyligt....

Du ska nog inte förvara vagnen i kallt. Större risk för rost och mögel då. Prova med cola på rosten, ska göra susen.
  • tvetalan

Ps! Snart får jag förmodligen provköra vrålåket :D bebis är snart här! Den har stått så fint och dammat i två månader, dags att göra lite nytta snart :)

• tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-03-04 10:48:27 följande:

När är det dags?
    Om några dagar smäller det :) kommer bli igångsatt så jag vet ju ungefär när bebis väntas vara här.
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-03-04 18:01:15 följande:

Har nu fått leveransen men det saknades en vara. Det är avbockad på deras följesedel men den fanns inte med i leveransen.

Har kontaktat dem och jag hoppas de hjälper mig.

Är det någon som råkat ut för liknande med babyplus?

Oroa dig inte, det brukar lösa sig! Vad var det som saknades egentligen?

Var tråkig och beställde svart suffla. Har dekorplastat vagnen nu så den är helsvart. Råtuff om du frågar mig ;) du beställde svart också?
  • tvetalan
    Krusenberg skrev 2014-03-05 12:40:46 följande:

Det har löst sig! :)
    Gud så skönt!!

Här är bebis redan på väg! :D
  • tvetalan
    Sade skrev 2014-03-06 10:06:40 följande:

Hej!

Efter att ha läst bara positivt om att beställa vagn från Holland slog jag till igår och beställde buffalon med diverse tillbehör från Babyhuys. Cool Kändes bra mycket tryggare att göra en så dyr beställning från utlandet efter att ha läst om andras erfarenheter på nätet, bl.a. i den här tråden. Tackar för all info!

Det blev en svart med aluminiumram som jag tänker pimpa helsvart med chassiskydden. Räknade ut att jag sparade 4700 kr genom att beställa från Holland jämfört med om jag hade köpt samma prylar här i Sverige!!

Hoppas allt bara funkar bra nu. Lite nervös är jag allt ändå...

Det kommer att gå jättebra :) oroa dig inte! De är seriösa och väldigt bemötande på Babyhuys så det ska inte vara några problem! Hoppas du får din fina vagn snart!

Vilka tillbehör beställde du?
  • tvetalan
    mitthemligajag skrev 2014-04-02 06:45:24 följande:

Galet vad fort de gick! Nu ligger den nerpackad igen och inväntar augusti! Låååång väntan phpSq53dW14778.jpg

Den är så sjukt fin! Den som väntar på nåt gott...

Men varför har du vänt liggdelen utåt? :)
  • tvetalan
    SweetJune skrev 2014-04-03 17:47:43 följande:

Behöver man solsufflett? Jag har bf om några dagar och har inte det.. 

Jag ska köpa en. Det blir flera grader varmare under suffletten nu. Kände för någon dag sedan när det var kallt och blåsigt ute. Kan ju bara tänka mig hur det blir i 25+ och sol med en svart sufflett!! Så det blir ett inköp för oss i alla fall :) sen ingår ju myggnät vilket är ganska bra att ha på sommaren!
  • tvetalan
    SweetJune skrev 2014-04-03 18:25:33 följande:
    Vi tyckte det var bra med att Buffalo hade en utdragbar sufflett som skyddar mot sol och trodde det skulle räcka.. men förstår nu att det kan bli för varmt.. men när ska man då använda den utdragbara suffletten som ingår om man bör ha en separat solsufflett under sommaren? 
    Skyddar mot sol, förekommer förutom på sommaren, även på vår och höst. Skyddar även mot blåst och snö :) men a lla har ju självklart inte solsuffletten men min egen observation är att sommar och sol gör att det blir en bastu i liggdelen. Är säkert annat om man använder sittdelen eftersom den är luftigare på sidorna.
  • tvetalan
    F89 skrev 2014-05-04 18:44:37 följande:

Någon som har beställt buffalo från Holland nyligen? Vad fick ni betala?

Läste av en slump ett inlägg i en tråd om att donkeyn bara var 1000 kronor billigare i Holland nu och att hon fått info via offerten att de eventuellt ska strypa importen till Sverige eftersom butikerna här inte säljer så bra längre?

Jag hoppas såklart att det inte stämmer..

Någon som har hört något? Jag ska beställa en buffalo men hade tänkt vänta till juli/augusti..

Det har från 1 maj blivit dyrare att beställa från Holland. Högre priser & inga rabatter läste jag. Förut har man ju fått 15% på vagnen. Gäller alltså inte längre. Detta, enligt dem, för att folk ska köpa vagnen i Sverige istället.
  • tvetalan
    Smum10 skrev 2014-05-04 19:57:04 följande:

Vi beställde våran från babyhuys i torsdags med en rabatt på 15% . vi betalade allt som allt 11.400 kr här hemma skulle det kostat drygt 16.000. Vi köpte svart chassi och khaki sufflett/ topplock plus ståbräda, adapter till den, adapter till Maxi cosi, stol till ståbrädan och skötväskan. Så vi är väldigt nöjda med vår beställning. Pratade med mannen och han sa att det lät konstigt att strypa "importen" då det inom eu inte räknas som import utan som ett köp i vilken affär som helst och menade att det från tex. USA eller Norge blir import då det är utanför. Själv kan jag inte så mycket om det men lät rimligt :) dock har jag svårt att tro att bugaboo skulle tycka något om vart de säljer sina vagnar. utpris från fabriken borde vara lika (liknande) för alla återförsäljare men att koncernen i Sverige satt ett relativt högt pris och kanske borde ta en funderare den vägen istället? Men jag vet som sagt inte :) sorry för kompakt inlägg det blir så från plattan.

Du kan ju alltid mejla bugaboo och fråga. Det är information jag fått från gruppen barnvagnar! på facebook. Jag har köpt min vagn i Sverige redan så mig angår det inte nämnvärt.

Förstår dock Bugaboo och återförsäljarna i Holland. Reklamationer är krångligare. Samt att folk börjat sälja reklamerade delar vilket sänker bugaboos varumärke. Lättare för dem om svenskar köper i Sverige.

Nu när Euron ändå är låg så lönar det sig säkert att beställa från Holland ändå. Man kan ju alltid mejla och fråga om prisförslag, kostar inget
  • tvetalan
    kon skrev 2014-06-30 17:48:33 följande:

Kl

Har precis fått hem min buffalo från Holland. Är helnöjd men undrar lite om åkpåse, beställde med Bugaboos egna men tyckte inte den passade alls i liggdelen. Blev jätte klumpigt. Hur har ni "inrett" er liggdel till en nyfödd? Visa gärna bilder :)

Varför ska du ha åkpåse i liggdelen nu? När kommer bebis? I liggdelen blir det jättevarmt med bara overall filt och lock på, ev babynest. Åkpåse behövs nog inte om du inte bor på nordpolen eller så

Deras åkpåsar är anpassade för sittdelen.
  • tvetalan

Hp påsen med 2 lock kan möjligen passa i en liggdel. De har två modeller, antar att du har den andra!

• tvetalan
    mitthemligajag skrev 2014-08-16 22:01:02 följande:

Nu har vi fått in knycket och kan ta av locket!

hur bäddar ni? Tycker själva dynan känns så hård för att bara lägga på en fäll tex, eller ska dom ligga sådär hårt? :) sen undrar jag också, har ni den där "bygeln" kvar på vagnen fastän ni använder liggdelen? Eller blir den mest i vägen?

Dynan är gjord i sånt där material som ska forma sig efter kroppen. Tror det heter memory foam! Men vill du lägga i en fåll i så är det inga problem, blir säkert mysigare och mer ombonat med. Snart blir det ju åkpåse också..

Använder sällan bygeln, även om jag bytt till sittdel. Tycker den är lite i vägen. Bra att man kan ta bort den. Använder bara när jag ska lyfta bort hela sittdelen och använda babyskyddet på vagnen. Tror den blir mer användbar om man köper grenband, eller till större barn liksom.
  • tvetalan

Det brukar ofta vara en synvilla. Speciellt med suffletten och även nu med åkpåse så luras man till att tro att den lutar för mycket i det plana läget. Men ställ hjulen under ovansidan av sittdelen och mät, skiljer det mer än 5 cm fram o bak så får man reklamera.

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !