Smum10 skrev 2014-05-04 19:57:04 följande:
Vi beställde våran från babyhuys i torsdags med en rabatt på 15% . vi betalade allt som allt 11.400 kr här hemma skulle det kostat drygt 16.000. Vi köpte svart chassi och khaki sufflett/ topplock plus ståbräda, adapter till den, adapter till Maxi cosi, stol till ståbrädan och skötväskan. Så vi är väldigt nöjda med vår beställning. Pratade med mannen och han sa att det lät konstigt att strypa "importen" då det inom eu inte räknas som import utan som ett köp i vilken affär som helst och menade att det från tex. USA eller Norge blir import då det är utanför. Själv kan jag inte så mycket om det men lät rimligt :) dock har jag svårt att tro att bugaboo skulle tycka något om vart de säljer sina vagnar. utpris från fabriken borde vara lika (liknande) för alla återförsäljare men att koncernen i Sverige satt ett relativt högt pris och kanske borde ta en funderare den vägen istället? Men jag vet som sagt inte :) sorry för kompakt inlägg det blir så från plattan.
Du kan ju alltid mejla bugaboo och fråga. Det är information jag fått från gruppen barnvagnar! på facebook. Jag har köpt min vagn i Sverige redan så mig angår det inte nämnvärt.
Förstår dock Bugaboo och återförsäljarna i Holland. Reklamationer är krångligare. Samt att folk börjat sälja reklamerade delar vilket sänker bugaboos varumärke. Lättare för dem om svenskar köper i Sverige.
Nu när Euron ändå är låg så lönar det sig säkert att beställa från Holland ändå. Man kan ju alltid mejla och fråga om prisförslag, kostar inget