Jag har slutat bry mig om ålder, som för mig bara är en siffra. Alla föräldrar kan vara både bra och dåliga.. och jag hoppas och tror att alla gör det dom kan efter bästa förmåga. Men man har helt klart bättre förutsättningar när man är äldre då man antagligen har bostad och någon form av inkomst, jag hade inget av det när min dotter föddes för 7år sedan strax innan jag fyllde 17år men jag fick göra det bästa av situationen.
Bara för att jag själv födde barn som 16åring så säger inte det att det är det ultimata, när unga tjejer har kommit till mig och sökt råd för att dom planerar att bli gravida: Då säger jag att dom ska vänta, för man har hela livet på sig att få barn.
Jag har för 3 veckor sedan fått mitt andra barn och jag är 24år, för mig är detta en bättre tid då vi har bostad, en inkomst och ett fast förhållande. (Självklart önskar jag inte bort mitt äldsta barn för att det egentligen inte var rätt tid då, hon bor här med oss och är en glad 7åring.) Men vem är jag att bestämma när den bästa tiden är för någon annan.