• cilla1

Är inte detta mystiskt?

Nu undrar jag vad jag gör för fel. Maten kan variera men jag tränar varje dag

Detta är ett exempel på vad jag äter en dag:

Frulle: 100 situpps. En knäckemacka med makrill + pressad citron med vatten.

Mellis: En hand räkor

Lunchträning: Crosstrainer 30-40 min. Därefter Skinka, avokado och grönsaker till lunch.

Middag: Köttfärs med grönsaker

Kvällsprom i hög hastighet i ca 1 h.

Jag väger 51 kg och är 155 cm lån (kort)  Skrattande och är 38 år. 

Vad kan jag ändra på, så jag når mitt mål som är 48 kg?

Tacksam för råd av mer erfarna än jag.

:) Cilla         

• Svar på tråden Är inte detta mystiskt?
  • XcsM

Kör du alltid samma träning? Ett tips är väl i såna fall att variera tränigen mer, både i intensitet och längd. Den där timmen med promenad är ju kanon, men kanske varva med 1,5 timme någon dag. Efter 1,5 timmes lågintensiv träning händer det fantastiska saker i kroppen som har med fettförbränningen att göra.

Hur gör du dina 100 situps? Alltid 25x4, 50x2 eller 100x1? Mixa upp så att kroppen inte alltid gör på samma sätt. Kroppen är en smart sak och lär sig lätt träningsmönster som gör att utvecklingen stannar av. 

• XcsM
    XcsM skrev 2013-02-14 11:40:09 följande:
    Varför vill du väga 48kg?
    Anledningen till min fråga är att det känns ju inte som att du är så vidare överviktig med tanke på din träning och mat. Så det kan ju mycket väl vara så att din vikt är muskler, och då är det ju inte jättesmart att försöka pressa ner vikten. Lägre vikt betyder inte alltid mindre kropp.
  • cilla1

Tack för intresse att svara. Solig

Jag satte upp ett mål på 15 kg för ett år sedan och det är det målet jag har i sikte.

Glöm ej att jag bara är 1 1/2 m hög :) 3 kg på mig är mycket. Och jag har säkert 2 kg på magen.

Sittuppsen brukar jag variera mellan antalet pauser men kör alltid med benen på stol :)

Känner att jag inte kan göra mer på maten jag äter... Är ju grymt tuff tycker jag själv.

Kan Burn X4 vara något? Har du provat det?        

• XcsM
    cilla1 skrev 2013-02-14 11:55:44 följande:
    Tack för intresse att svara. Solig

Jag satte upp ett mål på 15 kg för ett år sedan och det är det målet jag har i sikte.

Glöm ej att jag bara är 1 1/2 m hög :) 3 kg på mig är mycket. Och jag har säkert 2 kg på magen.

Sittuppsen brukar jag variera mellan antalet pauser men kör alltid med benen på stol :)

Känner att jag inte kan göra mer på maten jag äter... Är ju grymt tuff tycker jag själv.

Kan Burn X4 vara något? Har du provat det?        
    Jo, men samtidigt är det ju skillnad på kilon och kilon Jag har vägt 57kg och haft storlek 36, och så har jag vägt 60kg och haft storlek 32.

Nja, jag är väl ganska emot kosttillskott som skall ökar fettförbränningen och minska matlusten. Är man inte emot träning är det dessutom väldigt enkelt att genom träningen öka fettförbränningen genom långa (1,5timme +) öka fettförbränningen.

Du har inte möjlighet att lägga långpromenaden på morgonen och köra situpsen på kvällen? Kanske inte alltid men ibland? Det kan ge ganska stora effekter att konditionsträna på morgonen.
    Och kanske variera crosstrainingen med lite intervaller någon gång då och då? Antingen på crosstrainer eller också löpning som är lite mer intensivt.

Och maten tycker jag inte du skall skära ner ytterilgare på. Det skall ju vara hållbart i längden, och jag tycker det låter som att du äter väldigt lite som det är. 
  • cilla1

Jag gör situps på morgon o kväll 200 per dag.

Kan inte promenera på morgonen pga barn... :) Men vad tror duom 15 min på cross hemma innan frukost, sen cross på lunch med 10 min rodd och prom hemma på kvällen? 

• XcsM
    cilla1 skrev 2013-02-14 13:07:37 följande:
    Jag gör situps på morgon o kväll 200 per dag.

Kan inte promenera på morgonen pga barn... :) Men vad tror duom 15 min på cross hemma innan frukost, sen cross på lunch med 10 min rodd och prom hemma på kvällen? 
    Ah, ja då blir det ju klurigare såklart
    Det låter som ett fint träningsupplägg! Och som sagt, kör gärna lite intervaller där på crosstrainern ibland. Variera gärna situps med plankan också, det är en lätt övning att köra i intervall. Ex 1 minut aktiv, 30 sekunder vila x 5 eller liknande. Och testa maxtest någon gång i månaden där man står så länge man orkar. Plankan tycker jag många gånger ger mer än situps faktiskt.

Sen om man skulle laborera lite med maten kanske man skulle ändra om så du äter målet med mest kolhydrater vid lunch, då du skall vara aktiv på eftermiddagen. 
    När jag gick ner i vikt gjorde jag så att jag käkade kolhydrater fram till lunch, och sen lät bli kolhydraterna utåt dagen.  Lycka till! =)
  • Elinmamman

Att kvinnor späker sig,är i grunden ett starkt tecken på underbottnad ilska. Blir du innerst inne i själen tillfreds,då du nått ditt mål strax omkring undervikt? Hoppas att du får må bra ändå.

• cilla1

Tack Elinmamman ;)

Det enda jag är medveten om att jag lider av är stark envishet och målinriktning. Det omedvetna lär ha sin lilla gång ändå och inget jag varken vill eller kan påverka. Men det är min tro!

Alla blir vi kloka på vår egen fason.

XcsM... Tack :) Och jag försöker äta kalorier på förmiddagen men det blir lätt lite onaturligt att få i mig den kosten innan jag kommit igång med dagen...     

Ledsen för den ovetande men vad är plankan? Och stå så länge jag kan...? :)

Cilla  

• Grattis

Ett tips är att lyfta mer tungt än vad du gör så du tvnigar dina muskler att be om mer bränsle, mer muskler/trötta muskler innebär högre förbränning, och du verkar enbart köra kondition med situps och situps gör inte speciellt mycket som vissa tror.

• cilla1

Hej grattis :)

Jag förstår....! Jag är så jävla feg när jag är på gymmet bland bland alla knuttar :)

Jag ska släpa med mig min kollega som är i närheten av knutte så kanske hon kan vara snälloch visa mig... Jag ser ju fn inte ens hur man ska sitta stå eller ngt i dom där maskinerna.... Bara jag skulle kunna lyckas sätta mig  uppochned... och hur skulle det se ut :))))     

• UngSambo

plankan innebär att du ställer dig på armbågar och tår, tänk dig en armhävning i det "nedre läget", sen ska du spänna bålen, dra upp magen mot ryggen och var så rak i kroppen som möjligt. Gör så en minut eller något till att börja med. Efter hand kan du lägga till så att du ex lyfter ena benet rakt upp och håller så och varvar med andra benet, eller bara på en arm eller nåt :)

• cilla1

Grymt Ung Sambo :) TACK!

Tips om rumpa/mage träning hemma emottages tacksamt

Cilla   

• XcsM
    cilla1 skrev 2013-02-14 17:11:27 följande:
    Grymt Ung Sambo :) TACK!

Tips om rumpa/mage träning hemma emottages tacksamt

Cilla   
    Plankan: 

Hon håller väldigt kort i filmen, du kan som jag skrev tidigare "stå" så länge du orkar eller göra en intervallserie

Jägarvila:  

Utfall:

För att göra det tuffare kan du hoppa mellan benen eller hur man skall förklara det.

Googla gärna runt lite på "träning hemma" och "styrketräning med egen kroppsvikt". Finns även hur mycket som helst att hitta på youtube =) 
  • Grattis
    cilla1 skrev 2013-02-14 15:28:16 följande:
    Hej grattis :)

Jag förstår....! Jag är så jävla feg när jag är på gymmet bland bland alla knuttar :)

Jag ska släpa med mig min kollega som är i närheten av knutte så kanske hon kan vara snälloch visa mig... Jag ser ju fn inte ens hur man ska sitta stå eller ngt i dom där maskinerna.... Bara jag skulle kunna lyckas sätta mig  uppochned... och hur skulle det se ut :))))     

Hej!

Det finns instruktioner på i princip alla maskiner så det skall du inte vara rädd för. Är du ändå osäker så är det bara att fråga vem som helst ur personalen om hur man gör, alternativt be om att få en full genomgång på de maskiner du vill köra. En bra övning du kan köra hemma är squats,
    ">

krävs lite övning innan man får in tekniken, och när man har tekniken kan man lägga på vikter. Förmodligen en av favoritövningarna jag ser att kvinnor gör, man får en rumpa att dö för ;)

Svar på tråden Är inte detta mystiskt?