Inlägg från: Vinterankan |Visa alla inlägg
  • Vinterankan

Sovmorgon

Jag skulle nog tycka att en sovmorgon är till ett visst klockslag, inte ett visst antal timmar efter det att första vaknat. Då jag är morgonpigg så har min sambo alltid sovmorgon på helgerna och då får han sova så länge han vill. Väcker honom om det är något speciellt som ska göras. Om dottern frågar efter honom så är det 11.30 som hon får väcka honom. Om barnen vaknat ovanligt tidiga eller varit jobbiga så kanske jag går och lägger mig och kollar på film eller läser någon timme när han vaknar.

• Vinterankan

Ja man måste ju hitta något som fungerar för båda. Jag har som sagt aldrig sovmorgon. Ser inte meningen med det då jag är som allra piggast från ca 6 på morgonen fram tills lunch. Men istället så går jag och lägger mig tidigt och inte nödvändigtvis för att sova utan jag ligger och läser eller kollar på tv direkt när äldsta somnat. Då har pappan hand om yngsta om han är vaken. Om han sover så har han babywatchen på och kommer in och tar hand om honom om han vaknar. Så jag behöver inte bry mig även fast jag ligger precis bredvid och kanske inte ens sover.

Svar på tråden Sovmorgon