• Me myself and I

Högskolan HT 2013??

Ja, nu är det drygt en månad till antagningen öppnar så man kan söka till höstens program / kurser.

Är det fler här inne som tänkt söka?
    Vad & var i så fall?

Jag ska söka till Förskollärare programmet i Malmö & Kristianstad.

Gjorde HP i höstas, men anmält till våren också. Hoppas på att kunna få lite högre poäng så man kan öka chansen lite med att komma in.

• Svar på tråden Högskolan HT 2013??
  • dumdummast

Planen är att söka studie och yrkesvägledare i umeå. Tänker inte göra högskoleprovet utan hoppas att komma in på betygen.

• Me myself and I

Så, var är nu nu alla som sökt till högskolan i Höst????

Nu stänger ju antagning.se om några få timmar. Då börjar nedräkningen till 1:a antagningsbeskedet :) 

• underbaraungar 05 08

Jag har sökt till grundlärare inriktning fritidshem i Norrköping, så nu får man vänta ända tills i sommar. Sett till historiken så borde jag komma in men det vet man ju inte än.

• gogirlie

Jag har sökt förskoleutbildning på Stockholms Universitet som förstahandsval. Nu får jag banne mig komma in! Gjorde högskoleprovet för två veckor sen endast för att jag ska komma in på utbildningen. HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!

• Me myself and I

Om det tidigare år legat på 0,1 och 0,4 i intag på högskoleprovet. Tror ni då man har en chans att komma in om man nu har 0,6 på högskoleprovet? 

Om man tittar några år tillbaka så har det legat stabilt på samma  poäng. 

Sen om man kollar på hur många reserver det var förra året i dem olika urvalsgrupperna så var det 0 reserver i den grupp med HP betyder det då att alla som gjort HP kom in?? Eller att dem kanske var med o deltog i fler urvalsgrupper och kom in genom dem i stället??

Jag vet, man ska inte analysera för mkt med jag vill verkligen att det ska vara min tur i år, vill inte få negativ i sommar igen.  

• Me myself and I

Nä man nu läser på högskolorna s hemsidor inser man att det är totalt kört. 

Så många fler sökande i år Skäms så då lär poängen höjas o då kommer jag säker inte ha en chans, inte med min ständiga otur....... *suck* smått deppad blir jag nog allt!! 

Svar på tråden Högskolan HT 2013??