• Me myself and I

Högskolan HT 2013??

Ja, nu är det drygt en månad till antagningen öppnar så man kan söka till höstens program / kurser.

Är det fler här inne som tänkt söka?
    Vad & var i så fall?

Jag ska söka till Förskollärare programmet i Malmö & Kristianstad.

Gjorde HP i höstas, men anmält till våren också. Hoppas på att kunna få lite högre poäng så man kan öka chansen lite med att komma in.

• Svar på tråden Högskolan HT 2013??
  • Ponine

Jag har sökt grundlärarprogrammet inriktning förskoleklass till åk 3. Mitt förstahandsval har 88 förstahandssökare så jag känner mig rätt lugn. Hp har legat lågt på lärarutbildningen och jag har som sämst 1,2 så det borde räcka.

• gogirlie

Det var helt sjukt att det var jättemånga som gjorde HP i år. Men var fasen, kunde det inte ha skett året efter så man nu hade sluppit detta med dessa tankar. Kommer jag in? Eller blir jag reserv och kanske hamnar på mållinjen? Jag tittar och på SU är det 1852 sökande på förskoleutbildningen och varav 480 är förstahandssökande. Jag hoppas att jag är en av dem som kommer in av alla de sökande.

Ponine skrev 2013-04-23 07:13:01 följande:
    Jag har sökt grundlärarprogrammet inriktning förskoleklass till åk 3. Mitt förstahandsval har 88 förstahandssökare så jag känner mig rätt lugn. Hp har legat lågt på lärarutbildningen och jag har som sämst 1,2 så det borde räcka.

Vilken skola sökte du på? :)
  • Me myself and I

Jag hade så pass lågt reserv nr efter 2:dra urvalet i höstas. I år har dem tagit bort kravet på ENG.B så jag är med i 3 urvalsgrupper, BI, BII & HP. Tyvärr inga skrytsamma betyg men ligger precis där det legat i lägsta intag de sista året. Med i alla 3 grupper på både 1:a & 2:dra valet Tungan ute Så hoppas det kan öka mina chanser lite, förra hösten var jag enbart med i gruppen BI. 

Vill ha svar NU!!!! 

• Ponine
    gogirlie skrev 2013-04-23 09:32:52 följande:

Vilken skola sökte du på? :)
    Jag sökte Mälardalen i  första hand, utbildningen är ny för de, kan vara därför det inte är så många sökande. 
  • Me myself and I

Kan inte sluta grubbla på hur det kommer gå när man får antagningsbeskedet..... Vill veta nu!!!

• Me myself and I

Någon här som vet, det står på ett ställe i texten på studera.nu att resultatet från HP ska komma den 26 april, men sen i en annan rad står det att det går att hämta den 2 maj.

Vad gäller egentligen??

Nu har jag ju försökt räkna ut själv med hjälp av höstens normineringstabeller men  man vill ändå ha svaret som dem rättat så man vet 100% säkert. 

• Ponine

Nomineringstabellen publiceras den 26 april, men resultatet kan först hämtas den 2 maj. Men om man har rätt själv så räcker ju nomineringstabellen. Glad

• Me myself and I
    Ponine skrev 2013-04-25 20:19:07 följande:
    Nomineringstabellen publiceras den 26 april, men resultatet kan först hämtas den 2 maj. Men om man har rätt själv så räcker ju nomineringstabellen. Glad
    Ah, det var så jag misstänkte dem menade :) Då kan jag kolla i morgon då jag själv har resultatet hemma :)
  • gogirlie

Längtar också till sommaren så man kan få sitt antagningsbesked. Och såklart imorgon så man kan se tabellen :) jag hoppas att poängen ligger bra:)

• ja88

Tabellen ligger uppe nu! Om allt stämmer hamnar jag på 1,2. Känns väl ok med tanke på att jag sög på mattedelen och det var första gången jag skrev provet...

• gogirlie

Oj! Just det.. det var 26:e idsg.. hehe.. har noll koll vad för datum det är

• coffeeaddict slash workoutaholic

Jag fick 1.15, precis som jag trodde. 0.9 på mattedelen och 1.4 på verbala delen. Har sökt in till komvux i år igen men hoppas hoppas hoppas att jag åtminstone kommer in på PA i höst. De borde ju inte öka från 0.8 till över 1.15 med färre förstahandssökande...

Svar på tråden Högskolan HT 2013??