• Mamtilda

Smärta i mage nattetid.

Någon mer som får ont i magenunder nätterna?
    Är gravid med andra barnet, vecka 20. Ligger för det mesta på sidan när jag sover om nätterna, och vaknar mkt för att vända mig till andra sidan, men varje gång jag ens rör mig värker det som någon slags extrem träningsvärk i magen precis runt där bebis ligger, som att allt ligger fel och allt sitter löst där inne i magen. Det känns värre än själva foglossningen när den är som värst. Jag vet, det låter konstigt, men kan liksom inte förklara på ett bättre sätt.
    Är också hela tiden öm i magen, trycker jag lite på magen, går mkt, eller bara när jag rör mig under dagen så ömmar det efter ett tag... Kände aldrig detta första gången, så det känns inte alls bekant.
    Någon som känner liknande?   

• Svar på tråden Smärta i mage nattetid.
  • jmynt

Kan det vara växtvärk? du kan prova att köpa ett sånt stödbälte som går upp över magen, så att du får lite "hjälp att hålla den på plats" kan kännas skönt om magen känns tung o öm

• Mamtilda

Nja, det känns inte riktigt så, inte osm att det värker i själva megen utan runt om livmodern om man man ssäga så?
    Ja det kanske vore något, skulle magen bara vara stilla skulle det ju hjälpa... Att tillägga, är smal och har enbart mage nu, så det är väldigt lätt att röra omkring på bebis i magen, jag känner t om kroppsdelar som trycker ut, varenda dag. Kändes ganska tidigt, men det är som att jag inte har något mellan livmoder och magen liksom... 

• jmynt

Det som gör ont kan vara liggamenten. det är som gummiband som håller livmodern på plats, när man är gravid så töja dessa ut och det kan vara riktigt smärtsamt. Orättvist att du kan känna bebis så väl. Jag känner min men inte utanpå magen, men men det kommer ju så småningom. Har du någon gravidkudde? det kan vara skönt som stöd på natten.

• Mamtilda

Ja, det måste vara det. det är ungefär så jag skulle vilja beskriva det haha.
    Ja, jag känner otroligt mkt måste jag säga, såhär mkt kände jag inte förän mot slutet av förra graviditeten. Känner minsta rörelse och kan se utanpå hur det ligger och hur det rör sig där inne... Det känns liksom mer verkligt och och mer greppbart den här gången. 

Vilken vecka är du i då? Ja, vet inte om det är så vanligt att känan så här mkt såhär tidigt egentligen. så det är klart det kommer, du kanske har lite mer muskler än jag har som håller emot ;)
    Nej, vad är det för kudde? för magen då menar du eller?
    Händer att ajg sover med kudde mellan knäna för att underlätta smärtan av foglossningen, men orkar inte bråka med den eftersom jag rör mig så himla mkt om nätterna :P Jag blir bara dubbelt andfådd av att bråka med den också haha.     

• jmynt

Gravidkudden är som en polkagriskäpp i formen så man kan lägga den mellan knäna och så räcker den hela väden upp till bröstet så man får stöd för hela magen. googla det så får du säkert upp nån bra bild.

• jmynt

Jag är i v.20 nu och har lyckats känna liten utanpå magen två gånger men det gäller ju att veta var den tänker sparka o vara berädd ;)

• Mamtilda

Kollade de, men tycker det ser mest bökigt ut haha.
    Ok, då kommer det mer snart, det kommer i rasande fart rätt som det är! ;) ja, jag brukade lägga båda händerna över så jag inte skulle missa en spark haha. om några veckor kommer du känna mer, och om ytterligare några veckor så kan du se hur det rör sig och bökar där inne. Det är otroligt häftigt! 

• jmynt

Ja jag längtar verkligen, Kommer ihåg hur tidigt jag kunde känna de andra men inte i vilken vecka jag kunder känna utanpå. Vet iaf att att jag har moderkakan i bakvägg och delvis i "taket" så det borde ju komma snart.

• Mamtilda

Ok, ja d¨å kommer det väldigt snart tror jag :)
    Jaså, tur. jag har modekakan precis framtill haha.  

• jmynt

oj  man brukar ju inte alls känna så tidigt när man har den farm till. Jag känner ju dock inte mycket alls uppåt utan mest långt ner i magen

Svar på tråden Smärta i mage nattetid.