• guldlock1980

    Inga spermier, hur orka gå vidare, finns det någon chans för oss?

    Efter påbörjad utredning har vi fått reda på att jag har underproduktion i sköldkörteln, men framförallt att sambons spermaprov visade noll spermier. Igår rasade världen samman, hur orkar man gå vidare?? Finns det chans för oss ändå?

    Några fler som befinner sig i samma situation och som vill dela med sig? 

  • Svar på tråden Inga spermier, hur orka gå vidare, finns det någon chans för oss?
  • isadora81

    Ibland kan det gå att få fram spermier med biopsi. Vad har de sagt om det? Annars finns ju spermierdonation om ni kan tänka er det?

  • guldlock1980

    Vi har inte alls fått så mycket information egentligen. Bara att vi ska på vidare utredning hos andrologen. Hoppas på att testikelbiopsi kan var ett alternativ, OCH att ger positivt resultat.

    Jag pratade med sambon om donation som en sista utväg, men i nuläget kan han inte tänka sig ett barn som inte är "hans" Gråter  

  • Solkattan

    Har varit i samma sits för 5 år sen. Sambo med noll spermier... Fruktansvärt jobbig tid. Turligen var min sambo öppen för spermiedonation och 2009 föddes vår son. Har bloggat här på familjeliv om den tiden (o nu även om syskon försök ). Skrivet mycket om hur det har känts. Och hur vi kom vidare...

  • Bling1975

    Precis när man får ett besked om att man ev inte kan få biologiska barn så kan det vara svårt att ta till sig donation och adoption. Men om man ger det lite tid att sjunka in så är båda fantastiska vägar att bli förälder.

    Men det finns ju fortfarande ganska goda chanser att man kan få fram spermier genom biopsi. Se bara till att få bra behandling för sköldkörteln innan ni gör ev IVF försök.

  • guldlock1980

    Solkattan - tur att din man var öppen för spermiedonation! Var han det på en gång, eller tog det lite tid för allt att sjunka in innan han kunde tänka sig det? Jag ska läsa lite om er historia, känns skönt ändå att veta att andra har varit i ens egen situation, och på något sätt gått vidare.

    Bling 1975 - jag hoppas verkligen att vi är en av dem som får fram spermier via biopsi. Och att mina sköldkörtelvärden rättar till sig hyfsat snabbt. Ska ta nya prover om två veckor. 

Svar på tråden Inga spermier, hur orka gå vidare, finns det någon chans för oss?