Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

MissKaos skrev 2013-06-25 20:37:53 följande:
    JAg är Så imponerar av dig som fixade detta med vändning. Själv har jag ägnat mig åt seriös shopping. Dvs, dom rear amningskläder nu, kan faktiskt ha dom redan nu... Ganska nöjd med detta. JAg börjar nojja på om jag kommer få igenom min ansökan om graviditetspenning. Och min BM är på semester, så hon kan inte skicka in moderskapsintyget som ju krävs för att dom ska behandla ansökan. sen kommer svaret inom 30dgr tror jag. VIll veta för att planera jobbet etc.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Men d måste ju gå få fram moderskaps intyget ändå? Jag fick mitt hemskickat efter att ha ringt mödravården. Dom var bara noga med att ultraljudet var gjort.
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-25 20:54:15 följande:
    Hon skickar det direkt till Fk. Men du har rätt: Vilken BM som helst kan ju skriva ut det såklart. Tänkte inte så långt! Tänkte maila henne tror hon är åter nästa vecka.

Gör det. Och ditt jobb borde ju inte vara några problem att få havandeskapspenning på...skriv bara så detaljerat som möjligt, hur mycket man lyfter faror och allt sånt. Bättre och överdriva. Det gjorde vi på volvo.
    September2009 skrev 2013-06-25 21:02:10 följande:
    Men gud det var väl skönt att det gick så enkelt :)
    I helgen hade vi tänkt vi skulle besöka circus scott om vi kan få biljetter till bra pris, ska visst säljas på ikea för mycket lägre pris om man har family kort, än vad de tar för biljetterna i circus-kassan. Blir i så fall på söndag, är ju rätt dyrt utan rabatten men nu har vi pratat så mycket om cirkusen så sonen blir nog väldigt besviken om vi inte går.. Annars händer inte så mycket, så ledsamt att det aldrig verkar bli riktigt sommar, vi har försökt komma ut på utflykt till nån ö för lite sol å bad, sist för några helger sedan kom vi lite sent med bilen till saltholmen och hittade ingen parkering så det var bara å vända, den typiska turen..
    Circus var längesen man var på..
    SusannneL skrev 2013-06-26 02:02:57 följande:
    Hemma från Italien! Allt har gått bra
    Välkommen hem!

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-26 06:32:30 följande:
    Lyfter inget tyngre än piller och papper. . Det är för risk som jag ber om det. Vi får se hur det går!

Ska hålla tummarna. men skriv ändå detaljerat med riskerna som du sa förut med Hepatit och HIV.

Idag blir det promenera igen, en vecka kvar till BF idag. Och sen ska jag kolla lite skorea...skor kan jag aldrig få för lite av hehe 
  • TeddyGirl82

Hur e d med dom 10 dar som mannen "får" när bebisen är ute? Är det nåt han ska ringa till försäkringskassan om eller hur gör man?

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-26 10:02:37 följande:
    Han registrererar det på fk

Hmm...ok. Får ta och ringa dom så får dom förklara för mig...hatar den myndigheten redan..så krångligt..

idag vet jag inte vad som händer med kroppen. Var ute och körde förut, då känner jag en värk ner över magen och bak över ryggen..gjorde så ont så jag nästan började gråta men sen var det inte mer...och sen sticker det nertill, typ som om nåt kittlar en där nere fast med en svidande känsla. Men sen fick jag inte nån mer sån värkliknande sak..aldrig kännt så innan.   
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-26 13:29:12 följande:
    Första värken gissar jag!
    Ring dom. Meditera innan..

Ja misstänker med att d var första riktiga sammandragningen..men d e väl inte mer än så..känner mig lite molnande i magen...försöker slappna av så man inte känner efter.

har ringt dom förr..så d ska nog gå bra ändå. fast egentligen borde mannen ringa själv :P  
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-26 14:55:57 följande:
    Bästa lösningen! Låt honom ringa.
    Mm lite mol hade jag innan sonen kom ut. Läste nyligen att man inte längre rek bad och Alvedon i det skedet du är i nu. Tydligen kunde det stoppa upp dethela. Så ut och gå!( själv hade jag satsat på kolhydratladd..) hoppas du sitter och kollar åå värktajmer på nätet snart!

känns som man inte gör annat än äter pasta och ris hihi.
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-06-26 20:26:49 följande:
    Herreguuuud är det ngn mer än jag som är konstant hungrig?? Frukt mättar ju bara i 10 min har ingen vidare lust att slänga i mig middan igen. What to do??? Sicket I-lands problem. Skäms faktiskt lite nu..

Ät och var glad. Äter ofta jag med..
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-26 20:59:00 följande:

Äta? Är du hungrig så är du. Middag behöver du ju inte laga. Knäcke är jag såld på. Med kokt ägg på. Eller kankse vanlijyoggi, tina lite blåbär att lägga på och några mandlar = ett av mina sug.
    Eller en glass. Alltid rätt!

Jag tror jag håller på att bli sjuk. Bävar för morgondagens jobb och massa planerat som jag måste göra (tandl m sonen)

Usch hoppas du slipper bli sjuk. Du får trycka i dig frukt(cvitamin) och hoppas på d bästa...
    September2009 skrev 2013-06-26 23:12:20 följande:

Har du smartphone och bank-id. Finns i så fall en app där man enkelt anmäler sig för de tio dagarna. Fick veta det när jag ringde fsk idag för att fråga hur det gick med handläggandet av min fp. Fick svaret att jag ej hade enmält mig för någon fp, att det enda jag hade skickat in var moderskapsinttyget där det ju står vilket datum födseln är beräknad samt inkomstuppgift. Det var i maj, hade de inte kunnat skicka mig info då om att något saknades.. I appen går det bara att anmäla vab och de tio dagarna, resten måste göras med dator då jag behöver logga in med e-legitimation. Upptäckte det just efter att lillgrabben slitit ut laddarkabeln ur laptopen så nu har jag fått beställa ny kabel då batteriet inte funkar och måste alltså vänta säkert en vecka till innan jag kan skicka in min anmälan, suck säger jag bara..
    Ja, jag har detta...ska ta och kolla upp det hela idag.

• TeddyGirl82
    Gravid  BF - LISTA  Gravid :
    * TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7  
    * September2009 - 32 år, Mölndal, andra barnet 17/7
    * LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7
    * WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet, 20/7 * Dannii B - 31 år, Mölndal, tredje barnet 23/7
    * MissKaos - Kviberg, andra barnet 7/12  

BabyFöddaBaby:
    * Vilgot och Lillpyret-  24 år, Brunnsbo, andra barnet född 23/6 

Är väl bara SusanneL kvar?   
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013