Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

WeeBee skrev 2013-07-04 00:56:06 följande:
    Hej!
    Jag har haft fullt upp ett tag nu. Avslutat jobbet, försökt träffa vänner, fixat med hemmet, tränat å besökt släkten i samband med begravning.
    Känns verkligen som att semestern är välkommen nu!

Jag har ju inte heller varit med om nån förlossning tidigare...men jag är inte alls rädd...ser fram emot det med spänning! Vill verkligen veta vad det är alla pratar om å hur jag själv kommer att tackla upplevelsen. Ser det som en utmaning som jag absolut, nästan mer än nått annat, VILL gå igenom.

Kan hända att jag är naivt ovetande...men jag ser i alla fall fram emot att få reda på vad det är för något!

Lovar att vara ärlig i min återgivelse efteråt...hehe...hur min föreställning stod sig i jämförelse med upplevelsen.

Hehe ska med vara ärlig i min berättelse med upplevelsen av förlossningen.
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-04 11:17:43 följande:
    Bor i Mölndal så det blir Mölndals. Fick både 1:an och 2:an där så jag kör nog på samma spår. Underbara sommar tack för att du skiner med din sol och värmer oss med denna . Ska det vara såhär hela sommaren??

Ska ju bli varmare nu i helgen.. så d kommer nog värme
  • TeddyGirl82

Vi har nog köpt allt, onödigt med säkert...dock inte babygym.
    Kläder har vi köpt mycket vitt och då i storlek 56-62 tror jag det är mellan...kommer inte ihåg. Det är jättesvårt, och det finns så mycket sött. Men mycket känns som man kommer få sen när bebisen är ute, det är ju mest kläder som kommer användas i början känns det som.  

• TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-07-04 16:08:53 följande:
    Vart har du köpt täcke o sånt? =)

Täcke, lakan, spjälskydd köpte vi på Gekås, men spjälskyddet är inte som jag vill ha d, inte så roligt. Jag e ju tokig i Nalle Puh så hoppas kunna hitta nåt sött sådant sen istället och kunna variera mig även om d e onödigt :P

Kudde köpte vi först med på Gekås, men den kändes så tjock och hög, så köpte den på IKEA istället att ha i början istället.  
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-07-04 17:06:21 följande:
    Åh va fina kläder du hittat! Asså är Lindex små i storlekarna? Då kanske bodyn jag fyndade på Lindex rea i strl 50 är alldeles för litet. Han får kanske ha den att åka hem i eller nåt så han hinner använda den en liten stund iaf. Om det inte kommer ut en bjässe! ;D Hahah Nä jag har inte hämtat nåt gratis paket. Har sett att det finns flera såna gratis paket. Men det står att man måste skriva ut och jag har ingen skrivare :/ Blöjorna passade jag på att köpa med erbjudande 60:- rabatt (ett paket gratis blev det).  Men får nog skaffa fler som du säger ;P
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-04 16:41:18 följande:
    Täcke, lakan, spjälskydd köpte vi på Gekås, men spjälskyddet är inte som jag vill ha d, inte så roligt. Jag e ju tokig i Nalle Puh så hoppas kunna hitta nåt sött sådant sen istället och kunna variera mig även om d e onödigt :P Kudde köpte vi först med på Gekås, men den kändes så tjock och hög, så köpte den på IKEA istället att ha i början istället.  
      Kanske får ta mig en tripp till Gekås! Mannen vill ändå ha nya strumpor också. Hahah ;D 

Ja ullared är nog bäst. Du får mycket där nere. Och allt e samlat på ett ställe.
  • TeddyGirl82

Åh jag får krupp. Har inte haft rikliga flytningar innan i graviditeten men nu är det rikligt. Och lite vitt. Man väntar ju på slempropp pch vatten som ska gå..svårt och veta bsra vad som e vad? Kan det ske samtidigt? Man googlar ju men blir ju inte klokare för det. Ytterst lite värk i bäckenet med. Bebisen ligger längre ner för d e lätt att andas nu. Får hoppas den fixerats sig nu. Får jag veta imorgon förhoppningsvis när d e barnmorskan igen. Får fråga om flytningarna då med

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-04 17:34:57 följande:
    Flytningar är normalt under grav.
    Mitt vatten gick inte dom fick ta hål på hinnorna.

Jo men dom har blivit kraftigare nu på slutet. Typ som när man hade ägglossning..
  • TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-07-04 17:55:54 följande:
    För mig var slemproppen genomskinlig med blod i, det var väldigt segt och slemmigt. Nästan som klister! De vanliga flytningarna torkades lätt bort med papper medan slemproppen var svår. Man fick använda mycket papper för att få bort det...

Då har inte den släppt i så fall..suck det kommer bli en evighet detta.
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-04 19:38:57 följande:
    Kan det vara proppen som börjar gå? Minns jag rätt så började min som snigelspår.. Typ kletiga sega flytninga som sedan blev lite blod i. Här har sonen fått mask. Känner såklart hur det kliar i min rumpa med nu... Jippie?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag vet inte. Kan inte detta. Ska fråga imorrn när man gör besiktning på mvc. Gud vad det knakar från magen. Stackars liten. Bättre den kommer ut och får mer plats
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013