Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

Nääää nu e livet alldeles för tråkigt. Man vågar inte planera nånting. Nu får nåt hända!!!

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-06-30 10:03:14 följande:
    Jag lider med dig Teddygirl82.... Du borde ju få närsom... jag gissar på den 2:e Jag nojar mig redan nu. Har 20+ dagar kvar. Vill göra skojiga grejer med barnen fast utan mage. När den väl e borta har jag bara ALLA sviterna efter en graviditet att tampas med.

2:a var det först innan vi gjorde ultraljudet så man vet ju aldrig...hehe. Ja jag e så förbannat trött på detta nu. Men d e värt all uppgivenhet att känna som man gör. försöker dansa till musik här hemma nu bara för att bli lite gladare plus sminka mig lite mer festligt än vanligt för man känner sig inte så fin just nu.
    längtar mest till att kunna ha mina vanliga kläder igen..man har inte så mycket och välja på nu :P

• TeddyGirl82

Nån som har nåt bra tips på skydd till sängen om vattnet skulle gå när man ligger i sängen?

• TeddyGirl82
    solskenstjejen skrev 2013-06-30 21:09:45 följande:

Hujedamig vilken dag!

Är helt slut nu. Har flängt runt både till Plantagen, Bäckebol köpcenter och sedan Ikea...
    Nu har vi iaf köpt en byrå så bebisen kan ha sina kläder någonstans. Köpte även den del buskar och blommor som sedan planterats i trädgården. Det känns i hela kroppen att jag varit igång idag, ont nästan överallt...

Imorgon ha vi bestämt att åka till Liseberg också, får hoppas man är lite piggare tills dess.

Såg att ni pratat vagn...Vi köpte en begagnad på Blocket. En Brio (Happy tror jag...) men hårdlift och inga lufthjul.  Jag kommer ju gå en del i skogen runt sjön (Mölnesjön) och har haft lufthjul på tidigare vagnar och alltid lyckats få punkterting nångång så nu valde vi bort det.

Teddygirl: Vi har plastad frotte i vår säng. Det borde funka om vattnet går. Vi har det pga att barnen ibland (ganska ofta) kommer upp till oss på natten och ibland händer det en olycka. 
    Ikea har "dra på" lakan i plastad frotte och olika storlekar  

Ok får ge mig ut och kolla idag, känns lite onödigt att förstöra madrassen i sängen, samma med soffan egentligen men kan ju inte plasta in allt..
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-01 06:25:59 följande:
    Bilen. .

Bilen blir d och sitta på handdukar som redan ligger framme
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-01 12:46:46 följande:
    Har inte haft en tanke på att vattnet faktiskt kan gå när man sover. Med sonen blev jag väckt av ett "kluckande" ljud från underlivet. Hoppade upp ur sängen som en gasell och då var det fritt fall som gällde. Min mans reaktion var ändå den bästa. Man ville ju inte chockväcka stackarn så jag väste lite lätt fram att vattnet gått. Ca 3 ggr.. varpå han tillsist vaknar till och säger: spillde du mkt vatten? ? Hahh...MITT VATTEN HAR GÅTT.. - Vad ska jag göra???? - Vet inte.. kom hit och försök fånga upp det vettja.. - Döööhhh HÄMTA HANDDUK... Han trodde jag hade spillt dricksvatten och fattade inte riktigt varför han blev väckt. Får väl börja bädda med plastfrotte.. Hahaha..sicken grej

Haha sicken grej. Man kommer väl själv inte fatta vad som händer och då.ka man tänka sig hur mannen känner. Idag e d bäddat med plasten. Hör knakande från magen. Så som d kan bli äve för oss vuxna när leder e lite stela. Det är lite läskigt. Passar min brorsdotter.lite.så man inte tänker för mycket. Men vill inte lämna den trygga vrån hemma för länge. Shopping på ikea blev d med.
  • TeddyGirl82

Händer ingenting här..ingen värk eller nånting..

Har börjat höra ett knäppande från magen, som när lederna knakar till. Stackarn redan dåliga leder där inne. Är lite läbbigt men säkert inget att oroa sig för. 

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-02 07:21:37 följande:
    Aha. Då vet du vilken dag det inte blir. Ingen verkar ju födas på bf.. hoppas det smäller till snart. Övertiden är jobbig. Mina +16 dagar sist kändes som år

Nä, ingen aning om när d kan bli. kan ju hoppas att det inte är för länge då vi vet exakt när jag blev med barn då våran bebis är "tillverkad" genom IVF. Men d e ju ingen garanti för det. Vill inte gå för länge, för jag kommer ge upp då plus man hört att igångsättning kan ta längre tid..hoppas mest på helgen men även i veckan...
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-02 08:25:19 följande:

Jag blev inte igångsatt. Och de flesta KOMMER igång spontant. Det spelar eg inte så stor roll när bebis blev till, naturen har ingen almenacka.. Så bf +/- 14 dgr är ju gentligen bf. Jag hoppas det sätter igång strax! Minns hur mkt sd jag fick av vissa saker, röra mig tex.. Så gå i affärer är bra! (alla ursäkter..) sen fick jag massa massa sd av att lukta på andras bebisar. Konstigt egentligen.
    Börjar nu längta att få föda ut min knodd. Och den ska komma i december.. Jösses amalia! Ni får väl ställ aupp med doftprover på bebisar from nov eller ngt
    Jag vet nog ganksa precis när vår blev till med. Fick ett Mf 10 dgr före att jag blev gravid igen. Har ätit hormoner och när cykeln blir styrd då så känner jag Äl. Och sen fick jag p9os gravtest tidigt på BIM-7 tror jag första svag antydan kom. Mao finns det inte mkt utrymme för fantasin där! Vår BF har endast flyttats +/1 eller 2 dgr från det ursprungliga av de tre UL som är gjorda. På beräkning utifrån ÄL blev det 6 dec, samma om jag räknar från mf  som mens. På tidiga Ul fick jag 5dec. På KUB 6 dec och på R-Ul 7! Så det är verkligen samstämmigt. Med sonen tror jag dom flyttade runt mig en vecka eller så.  

Ja jag ska ut och gå strax, sen blir det och fixa i trädgården. Bebisen är ju här inom en snart framtid i alla fall. Och hoppas d blir som dig, slippa bli igångsatt. är bara så svårt att slappna av och inte tänka på det men försöker.

hehe ja jag kan ställa upp med bebis sen så du kan få igång din egna :P 
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013