Leola skrev 2013-02-22 14:43:53 följande:
Vilken omänsklig chef! Ja jag tycker din kille borde ringa facket, sen om de kan hjälpa till eller inte vet jag inte, men han kanske kan "hota" chefen med att han kommer kontakta facket.
Min sambo hade inte godtagit att han inte fick ta ledigt för rutin-ultraljudet! Och inte jag heller för den delen..
Som en sista utväg kan din kille kanske dra till en lögn för att få komma iväg? Sjukskriva sig eller säga att han har ett läkarbesök (det är ju i princip ett läkarbesök så inte så mkt lögn där...)
Säg detta till din sambo för det är inte roligt om han missar ert RUL!!
Inte för att det har med detta att göra, men det är varken min kille eller sambo, bara min bästa vän.
Han har 1:a dagsintyg pga 3 korttidsfrånvaro på 6 mån... så att sjuka sig är inget alternativ. Han fick knappt ledigt när han fick remiss till en allergimottagning där de skulle utreda hans livslånga allergi mot pälsdjur och kanske kunna ge honom sprutor som skulle bota honom.
Chefen är en skitunge på 26 år, dock med egnaq barn så jag förstår inte hur han kan vara så självisk, vi har ju bemanningsföretag som kan jobba när vi är sjuka/lediga. Det känns som han bara vill jävlas.