Inlägg från: Anonym (o) |Visa alla inlägg
  • Anonym (o)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Anonym skrev 2013-02-22 15:59:01 följande:
    Jag är inte lat, men behöver komma tillbaka på banan efter lite för mycket fusk.

Mina regler är:

- Max 1-2 dl ris/pasta/potatis till varje måltid
    - Inget bröd, kakor eller snacks
    - Bara godis på helgen
    - Mer fett och protein

Träna mer. Jag har slarvat lite med träningen så nu ska jag göra 3-4 löppass i veckan (min 30 km).
    Jag vill också hänga på!
    Precis så har jag också tänkt äta! men det svåraste är att skippa brödet på morgonen! vad ska du äta istället då?
  • Anonym (o)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-24 11:26:22 följande:
    Jaha, imorgon gäller det! Ska väga in mig imorgon bitti och mäta lite. Igår blev det också en del gott, det här kommer nog bli en ganska stor omställning har jag en känsla av! Men jag tror också att jag kommer komma i ganska bra form på bara en månad

Vad kul och välkommen! Berätta gärna om hur du tränar/motionerar om du tänkt göra det

Tack! jag har bara möjlihget att träna pass max två ggr i veckan pga att jag har barn varannan vecka. Måste försöka få in mer vardagsmotion, det är nog mkt det som gör skillnand märkte jag förra gången jag gick ner i vikt. Jag har låtit mig förfalla nu några månader och trodde det skulle vara lätt att gå ner de 4-5kg jag gått upp eftersom jag bara vägt så mkt mer i någora månader. Men icke! har förvisso ätit "lördagsgodis" och det går nog inte... inte  i början iaf.

Min plan är att jag äter kolhydrater tex max 1 dl osötad musli och ett ägg på morgonen. sen resten av dagen lunch middag kött och grönsaker m sås. Mellanmål  frukt, apelsin är en favorit nu är alltid lite sugen/hungrig vid 19.30 och då tar jag lite kvarg, eller keso med bär.

Borde väl ha gått ner på detta? började efter nyår.    
  • Anonym (o)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-24 16:38:00 följande:
    Att träna 2ggr i veckan är ju jättebra! Jag har knappt rört mig alls på evigheter. Visst, jag är ofta ute med barn, men de går ju inte så snabbt och så blir det mycket stå still på lekplatserna. Jag känner också att jag måste få in en rutin med vardagsmotion, så att ta en promenad varje dag minst 6 dagar/vecka blir min första veckoutmaning. Jag vet att jag skrev 45 min i TS men har nu ändrat det till ynka 30 min varje dag... Tänkte bättre att börja lugnt för att sedan bygga på. Det jobbigaste är nog ändå att faktiskt komma ut!

Hmm... har vikten stabiliserat sig under några månader så kan de nog vara svårare att bli av med, så är det på mig iallafall. Men har du haft koll på kosten sedan nyår så borde det ju släppa snart? Du kanske ska testa att göra något radikalt för kroppen? Att öka på vardagsmotionen som du nämnde kan ju vara just en sådan sak

Jag tycker ditt kostschema ser bra ut! Jag har knåpat ihop något under helgen här, får väl testa det de här 28 dagarna och utvärdera. Ung. såhär

06.45: 1 kopp hett vatten med 1-2 msk kokosfett alt. 1-2 msk linfröolja

7.00: Snabb promenad 30 min

09.00: Frukost + vitaminer

12.00: Lunch

15.00: Mellanmål 1 alt. kokosfett/linfröolja

17.00: Mellanmål 2 alt. kokosfett/linfröolja

19.00: Middag

21.00: Hett te

Tanken är väl att äta väldigt små mål men ofta (2-3 h) och att gå efter hungern som indikation på när energi bör fyllas på.

Eftersom jag nog inte kan sluta helt med snacks/godis så sätter jag intaget till 100g/vecka som jag ska försöka hålla till fre-sön. OM jag nu blir tokigt sugen! Hoppas slippa hamna i det där tänket då "f*n, nu åt jag en kaka och hela dagen är förstörd, lika bra att äta hela paketet då". Nu äter jag väl ca 1,5 kg godis/glass m.m. per helg, om inte mer... så något borde det ju göra!
    Tack!

Ja 30min promenad varje dag tror jag är jätteviktigt faktisk! inte minst för hjärtat skull.. har ett stillastittande arbete med. Helt rätt tänkt att det är bättre att börja med något som känns mer överskådligt som 30min promenad. Men vad innehåller dina lunch/mellanmål/ middag?

Jag har ocksåd det här farliga allt eller inget tänket! ställer till mycket. Åt godis igår men jag mådde så illa av det! tänkte hela tiden, är det det här jag längtar efter hela veckan, helt sjukt. Sitter nog mest i mitt huvud faktiskt att det SKA vara godis om helgerna annars är de ingen riktigt helg. Men jag fick en chock när jag vägde mig idag hos min mor så nu får det vara! ska bara klara att inte äta för mkt på min sons kalas i veckan.   
  • Anonym (o)

Tror jag skulle behöva chocka kroppen och inte äta mackor/musli på morgonen heller. Men för mig finns det inget bra alternativ! jag kan inte äta ägg varje dag då spyr jag.

Sen mellanmål kan kanske diskuteras vad som är bra att äta då... frukt eller protein eller kanske båda tillsammans är det bästa.

Mitt andra stora problem är portionstorlekarna! som nu åt jag två nöthamburgare och ganska mkt wokgrönsaker och tsatsiki till det. Känner att jag kanske skulle bara ha ätit en hamburgare( alltså  bara köttet nu) det är kanske lite mer normalt och speciellt om man ska gå ner i vikt? men jag blir så snabbt hungrig då.

• Anonym (o)

Bra man kan vara till lite nytta hoppas verkligen jag kommer ihåg den där känslan om en vecka bara... hur det faktiskt inte var gott! jag kanske de tre första bitarna men sen äter jag ju bara för att det ska vara gjort typ. Sjukt! men att jag ändå gör om det... tokigt.

Tänkte jag ska unna min goda alternativ som inte ger sådana negativa effekter som bukfetma. Tex tapas, tänk vad gott med lite oliver, marinerade vitlökar, soltorkade tomater fetaost

Förlåt mitt tjat, men vad ska du äta till frukost imorgon då? det är där jag behöver flest tips   

• Anonym (o)

Ja kan vi inte väga in oss imorgon och rapportera glad jag hittade den här tråden.

• Anonym (o)

God morgon!

Sitter och äter ett kokt ägg, kaffe och frökex med getost

Vägde imorse: 63,7kg.  (målvikt som jag hade för ett halvår sedan högst 59,5)

Midjan tycker jag är så svår att mäta!! känns som det blir på olika ställen varje gång.. ska iaf försöka leta upp mitt måttband.

Hoppas ni får en bra dag och tar en promenad

X-box dance lät kul synd jag inte har x-box!            

• Anonym (o)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-25 09:49:51 följande:
    Mmm, det lät som en riktigt mumsig frukost. Jag ska nog gå och köpa lite lax och getost idag

Ja det var det verkligen så jag är helnöjd
    Anonym (o) skrev 2013-02-25 09:16:53 följande:
    God morgon!

Sitter och äter ett kokt ägg, kaffe och frökex med getost

Vägde imorse: 63,7kg.  (målvikt som jag hade för ett halvår sedan högst 59,5)

Midjan tycker jag är så svår att mäta!! känns som det blir på olika ställen varje gång.. ska iaf försöka leta upp mitt måttband.

Hoppas ni får en bra dag och tar en promenad

X-box dance lät kul synd jag inte har x-box!            

Får väl erkänna att min våg är en "glädjevåg" väger minst 1 ½ kg mer på alla andra vågar.
  • Anonym (o)

Jag är också supernöjd, varit på en promenad direkt efter jobbet. Hade tänkt 30min men det blev en timme inte likt mig kan jag säga

Nu blir det middag, kött och vitkålsallad med tsatatzi.

Är så peppad ska få min kropp i balans igen.   

• Anonym (o)
    Anonym (Också lat) skrev 2013-02-25 14:52:26 följande:
    Hej på er,

Här har det börjat ganska katastrofalt dåligt. Kom hem jättesent igår och min man glömde ställa väckarklockan så vi försov oss såklart imorse. Hann inte äta frukost hemma utan var tvungen att köpa i cafeterian på jobbet (vi bor i USA så ni kan ju tänka er hur nyttiga deras frukostar är).

Det blev en buiscuit (typ some en scone) med ägg och bacon, samt vatten och te (utan mjölk iaf). Hade inte precis tänkt starta så onyttigt men det var inte mycket att välja på. Nu gäller det bara att stå emot sötsuget under dagen.

Vägde in mig på 60kg imorse, men hann inte mäta mig så gör det imorgon bitti.

Hoppas det gått bra för er idag!

Nya tag imorgon! bara man har den inställningen så kommer det gå bra. Tänk inte mer på det nu iaf
Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!