Inlägg från: Anonym (o) |Visa alla inlägg
  • Anonym (o)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Anonym (Också lat) skrev 2013-03-08 20:59:01 följande:
    Vad är det för lakrits? Vet du om den går att beställa online :)

de Bron heter den jag köpte den på ica men jag tror nog att den kanske kan beställas på nätet.
  • Anonym (o)

Åt inget (borsett från ölkorven) och nu visade vågen upp igenRynkar på näsan ibland är det svårt att hålla motivationen uppe.

Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-09 08:45:16 följande:
    Godmorgon! Hur gick det för er igår ang. godiset? Här gick det väl sådär, åt nog ganska mycket... Får se vad vågen säger på måndag.
  • Anonym (o)

Hmm efter träningen vägde jag mindre än jag gjorde på morgonen! ja kroppens vägar äro outgrundliga

Ikväll blev jag bortbjuden på vinkväll. Hade tänkt att hålla men man vill ju vara lite social också. Det största utmaningen blir ju imorgon när man blir så sugen på allt. 

• Anonym (o)

Tyckte jag var duktig och åt inget godis och chips i lördags när jag var bortbjuden.. men igår kunde jag inte hålla mig. Åt uppp chokladkakan( en lchf-kaka men ändå) och lakritsen.
    62,5kg idag trist... men nu är det nya tag och vem vet vad som händer i veckan med vikten

hur har det gått för er andra?  

• Anonym (o)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-11 12:25:19 följande:
    Inte bra här.... ska väga mig varje dag nu den här veckan och skippa socker helt en period. Vägde... 60,6kg idag... ung. som startvikten.... :-/ Om jag uppdaterar vikten här varje dag så kanske jag drar mig för att trycka i mig skräp hela helgen Obestämd

Min bihåla spökar fortfarande och började blöda igår, men det har blivit bättre nu idag igen. Om det inte har förändrats ytterligare till det bättre på onsdag så kommer jag gå till läkare och kräva biopsi alt. röntgen av bihålan för att utesluta det värsta (som skulle kunna vara cancer..??) Usch, att man ens tänker så. Men jag förbereder mig alltid på det värsta antar jag. Förhoppningsvis är det bara stress som utlöst det hela. Så nej, inga promenader så länge det är så här kallt! Var ute flera timmar i minusgrader i lördags och efter det blev tanden/bihålan sämre så försöker vara inne så mycket som möjligt. Har tenta imorgon också, så ska fortsätta plugga på! Och inte tänka på allt runt omkring Skrikandes På det så ska vår son opereras på torsdag, så det är mycket just nu.

Usch då vad du har mycket tråkigt nu starkt av dig att ändå orka tänka på vikten.

Ja jag tror på det att väga sig varje dag för det ger ändå en indikation om man ätit rätt eller inte och man låter det inte gå för långt. 
  • Anonym (o)

Tycker det känns lite orättvist att jag inte ens kan äta lite osötad musli på morgonen, + en frukt, för då går jag upp  Resten av måltiderna har jag ingen pasta eller ris.

62,2kg idag  

• Anonym (o)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-12 08:52:34 följande:
    Men du har ju gått ner 0,3 kg sedan igår

Ibland är våra kroppar bra lustiga. Du skulle kunna testa att byta ut frukten mot bär på morgonen några dagar och se om det ger någon effekt? Eller ha kvar frukten men byta muslin mot frön? Du kanske inte behöver ge upp både och menar jag?

Jag tycker iallafall att du var superduktig i helgen! Du får vara min förebild inför nästa helg som kommer

Tack vad snäll du är jaså vägde jag mer igår?

Och vad skönt att det inte kan vara cancer! förstår oron. Hoppas du blir helt bra snart och det tror jag  
  • Anonym (o)

Ja jag får nog byta ut något som du skrev...varför kan man inte få allt bara

• Anonym (o)
    Anonym skrev 2013-03-12 15:38:23 följande:
    Hur kan det vara så svårt att sin egen utmaning i 28 dagar?! 
    När helgen kommer och ni sitter och trycker i er grejer, det är ju DÅ ni ska logga in här och stötta varandra för det är ju uppenbarligen då ni mister all kontroll över er själva. Vill man något så gör man det, men ni vill det helt enkelt inte tillräckligt mycket.. då hade det inte varit så jävla svårt.. Anmäl mig gärna igen, bevisar bara att ni inte tål sanningen..  
    Jo du har ju rätt. Tar till mig det faktiskt... men vill väl kunna äta ngt gott på helgerna men det får man kanske vänta med tills man gått ner till önskevikten.

Men om du stör dig så på oss varför läser du tråden då? 
  • Anonym (o)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-13 08:54:59 följande:
    Oj, 57.1 kg idag! Då har det verkligen hänt något sedan start! Trots allt "skräp" under helgerna...

Idag är det storstädning här! Måste hålla mig inomhus pga bihålan, men städning get ju bra motion. Ska baka lite sen. Imorgon ska sonen opereras.

Anonym- välkommen och grattis till din viktnedgång! Ang ditt inlägg ovan så vill jag poängtera att ingen i den här tråden är gravt överviktig, utan det handlar mest om trivselkilon. För egen del så spelar det ingen roll om jag äter chips med dipp eller grönsaker, jag har ett osunt ätmönster på helgen som jag försöker bryta. Därför kan jag lika gärna unna mig riktigt godis, annars blir det istället så att både det s.k. nyttiga alternativet OCH det onyttiga hamnar i magen... Men jag förstår hur du tänker

Wow det låter som en drömvikt i mina öron grattis! hur lång är du?
Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!