Inlägg från: Anonym (o) |Visa alla inlägg
  • Anonym (o)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Anonym (#1) skrev 2013-03-02 08:36:15 följande:
    Helt rätt beslut! Man behöver inte må dåligt när man går ner i vikt.

Jag gick ner från 65 till 56 i somras (efter graviditet)  och jag kan inte minnas att jag mådde dåligt. Jag drog ner på kolhydraterna men åt fortfarande lite varje dag, tillräckligt för att hjärnan skulle få sitt. Så kämpa på och ha kul på gympan!

Tack! ja lite kolhydrater behöver man minsann ska bli intressant att se vad man väger imorgon.
  • Anonym (o)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-03 10:10:59 följande:
    Fy f*n för mig alltså... blir så ledsen på mig själv Gråter

Igår var en katastrofdag matmässigt... Jag fattar inte att jag kan trycka i mig så mycket. Lite sömn och smått bakis (kanske p.g.a. lite sömn) ledde till att jag hade ett matmaraton hela dagen..... usch, minns knappt vad jag ätit... måste blivit minst 3 mackor, 6 pannkakor med sylt, köttrester, en hel djup tallrik klyftpotatis med beasås, 200g chips med dipp, 100g ostbågar, choklad (kanske 100g??), glass med chokladsås, hamburgare, en semla (!!!!!) och säkert mycket mer som jag "förträngt". Usch, mår nästan illa idag p.g.a. allt jag åt under gårdagen, känner mig helt uppsvälld.

Men det får fasiken bli nya tag nu! Jag får helt enkelt avstå utekvällar -sedan i framtiden får jag lära mig att inte bakisäta så, för det gör ju bara att man mår ännu sämre!! Kanske ska ha en vit månad (har absolut inga problem med alkohol anser jag, tar gärna ett glas vin hemma till maten ex, men har man en vit månad så är det ju lättare att säga nej till tjejkompisar som vill gå ut och parta).

Jag ser iallafall inte fram emot vägningen imorgon........ Tyst gissar på att jag GÅTT UPP - mycket!

Så, nu ska jag sätta fart här hemma och städa lite, sen blir det ut i sköna solen!! Nya tag!! Äpple Och detta ska jag skriva ner och försöka ta till mig nästa gång jag är bakis, kanske kan hjälpa.
    Men bra att du vågar vara ärlig och skriva ner det iaf. Sådana dagar har jag också haft. Ja alkohol är lurigt, man bli ju sugen på allt och man har inte samma spärrar ens dagen efter, eftersom man är så trött. Vit månad låter smart.

Helt rätt, nya friska tag imorgon gäller det
    Själv har jag varit på kalas och ätit tårta... och nu är jag bara sugen på mer!! men nu blir det kycklingwok och skärpning i morgon.
  • Anonym (o)

Ja lite överätning då och då kanske sätter fart härlig överraskning för dig jag vägde in på 61,9kg idag och det får jag vara nöjd med, med tanke på att jag åt tårta igår och inte kunnat träna. Nu kör vi så det ryker!

• Anonym (o)

Mmm vilka mumsiga recept ni har!

Här står vågen still men så länge det inte är uppåt igen är jag rätt nöjd. Har ju en förhoppning att plötsligt bara rasslar det till och så har jag gått ner några kg igen fick ställa in träningen igår pga förkylning så jag längtar tills jag kan börja röra mig mer. 

• Anonym (o)

Det känns bra iaf. Men ärligt talat funderar jag redan nu om jag ska klara att inte äta något godis på lördag!

Mitt nya vapen är kokosfett ska vara jättebra för förbränningen men jag har inte vågat ta så mycket, steker i det nu och maten blir kanon. Googla gärna det så ser ni så många fördelar de har äter också d-vitamin och magnesium som ska vara bra för blodsockret. 

• Anonym (o)

Aaah jag står bara still!! kanske för att jag inte har haft möjlighet att motionera... på lördag blir det styrka och promenad iaf.

Anonym (slank) Jag håller med om att man inte ska gå hungrig, men det tror jag inte det är någon i den här tråden som gör, inte jag iaf.

Tom. mitt barns bvc-tant sa igår att hon tror att orsaken till att vi svenskar har ökat så mkt i vikt är att vi äter så otroligt mkt pasta.   

• Anonym (o)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-07 09:33:48 följande:
    Glömde svara, jag äter också en del kokosfett, var min mamma som prackade på mig det för några år sedan men först nu som jag faktiskt använder det. Haha jag äter också D-vitamin och magnesium som tillskott

Aha vad där ser man det var ju lite konstigt hur mkt kokosfett tar du? jag är osäker på vilken mängd som är bra när man vill gå ner i vikt.
  • Anonym (o)

Väger 61.7kg idag. Kan inte låta bli väger mig varje morgon. Väldigt nöjd, för vad är det två veckor sedan tråden startades? men lite orolig hur jag ska klara helgen det är där det brukar fallera. Hur tänker ni inför helgen?

• Anonym (o)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-08 14:22:04 följande:
    Grattis!! Bra kämpat! Ja, det är (knappt!) två veckor sedan vi startade

Jag har tänkt att försöka hålla mig till ca 100g gott per helg och där kan också fika ute på stan räknas in. Till ikväll tänkte jag köpa jordgubbar Mörk choklad kan jag unna mig utanför den gränsen, brukar räcka med en ruta för min del då den är så bitter.

Hur brukar ditt "ätmönster" se ut på helgen då? För mig går det nog snett när allt dukas upp framför näsan och jag börjar med ett chips här, lite godis där och plötsligt är skålarna tomma Förvånad Så jag tänker testa att väga upp i förhand, min egen skål/fat och bara plocka från den. Om inte annat så blir jag ju medveten om att det är dags att sluta äta chips när min egen skål är tom! Sedan är ju valet upp till mig om jag vill äta mer eller inte, och hur det kommer gå med den biten får man ju se............

Tack så mycket längesedan jag gick ner nu så det är skönt att det släppt lite nu iaf. Jo problemet börjar på fredagen när jag börjar plocka till mig smågodis. Tar alltid för mycket! 100gr är ju ingenting när det gäller lösviktsgodis sen börjar jag mumsa på det när jag kommer hem och kan inte sluta förrän det är helt slut även om jag mår lite illa av det... så jag borde hålla mig borta från det ett tag. Dricker man vin så är jag jättesugen på allt dagen efter och bryr mig inte lika mycket vad jag stoppar i mig och i vilken mängd.
    Hade också tänkt att ev köpa lite mörk choklad och så har jag hört att det finns sockerfri lakrits, ska leta efter det.
  • Anonym (o)

TS: håller du dig till 100gr så kan du ju vara nöjd det fixar du!

Ikväll har jag ätit räksallad och nu så här på kvällen bär, yoghurt  och öl korv faktiskt. Mycket gott! hittade osockrad lakrits och choklad som är "lowcarb" och utan vanligt socker ska jag mumsa på imorgon. Ett träningspass står också med på schemat.

Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!