Inlägg från: Miss Blue |Visa alla inlägg
  • Miss Blue

Halalslakt

tvetalan skrev 2013-02-27 01:17:40 följande:
    Jo men det stod att det inte är märkt. Du, i dina inledande inlägg skrev att du kände dig kränkt pga att du fick leta efter en märkning. Märkning fanns således i ditt fall så jag förstår inte varför du tar upp en källa där de pratar om att märkning av halalkött inte finns? Om det är ännu ett problem så är det bra att det uppmärksammas men av vad jag har sett så är det mesta märkt med land och ifall det är halalslaktat.
    Ja, det fanns märkning på kycklingfilé och klubbor. Men traskar man vidare till exempelvis Hemköps egen kycklingpytt, som ju torde innehålla den halalslaktade kycklingen. Den är inte halalmärkt. Det var bara ett exempel.........
  • Miss Blue
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:04:59 följande:

eleverna i dessa skolor klagar INTE, da det ar muslimska skolor, med muslimska elever som bara ater halal hemma ocksa
    Det serveras i svenska kommunala skolor också. Vill du så kan jag gärna länka. Mer än gärna.
  • Miss Blue
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:11:36 följande:

ja ja, for alla lankar och allt media sager ar saaaaaa sant Flört
    Haha........
  • Miss Blue
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:24:07 följande:

varfor ska andra folk bestamma vad jag ska ata eller hur jag ska kla mig?? har ni inget eget liv an oroa er for andras?
    Men, titta på vad du faktiskt skrev nu...  Du vill inte att andra ska bestämma vad du ska äta. Menar du då att du har större rätt än de svenska skoleleverna som TVINGAS ät halal? Har du mer rätt?
  • Miss Blue
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:36:56 följande:
    mar du bra? muslimska barn som gar pa vanliga dagis far inget halal slaktat kott, inte heller pa vanlig skola, sa da blir det vegetarisk mat for dom istallet..tycker inte det ar nat fel att om det ar en vanlig skola med majoriteten muslimska elever att det ska finns halalkott, men jag ser inte det som krav, da mslimska elever anpassar sig i de icke muslimska skolorna  med maten redan
    Jag mår alldeles utmärkt, har en gryta puttrande på spisen med skinkstek.

Men då får ni äta vegetariskt då. Simple as that!
  • Miss Blue
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:55:21 följande:

tror inte nan i denna traden tycker du ar relevant med nat du sager, sa nej det tycker inte jag  heller
    Jo, jag tycker det.
  • Miss Blue
    JanaLiiN skrev 2013-02-28 18:56:44 följande:
    Halalslakt är FRUKTANSVÄRT, det finns inget annat ord för det.

• Miss Blue
    SvenskMuslim skrev 2013-03-01 01:16:54 följande:
    Okej, kan inte citera via iPhonen men svarar på TS i lägg #206 ;) Alltså, snälla du, SLUTA använd mig som nån sorts exempel i dina hattrådar på det här forumet!! Jag var aldrig väääldigt kristen, jag blev våldtagen som 13-åring och under MÅNGA otroligt tuffa år så fann jag trygghet i kyrkans verksamhet med ungdomarna och personalen där. Så, då har vi avklarat det. Jag träffade min man, ja, konverterade, ja. Men han hade aldrig föreslagit det eller nåt! Det är mitt beslut, enbart! Och alhamdulillah
    Vem är du?
Svar på tråden Halalslakt