Inlägg från: Svenskflicka |Visa alla inlägg
  • Svenskflicka

Halalslakt

tvetalan skrev 2013-02-27 21:58:09 följande:
    Du blir inte påtvingad att gå och läsa bibeln bara för att du hör kyrkklockor eller?

Du blir inte påtvingad någonting utan ska kunna leva bredvid religiösa personer som vill ha ringande klockor och böneutrop. Det är frihet. Att ha samma rättigheter betyder att du ska ha ett fritt val att tro på vad du vill tro på, att klä dig som du vill och äta vad du vill. Dina rättigheter tas tillvara på genom att ingen står med ett gevär mot din tinnig och tvingar dig tro på någonting du inte vil tro på. Du har ett fritt val i Sverige. Bara för att du hör kyrkklockor innebär det inte per definition att du direkt måste gå in i kyrkan och be en bön? 

Du ska acceptera att det finns folk som vill äta halalslaktat kött och att det därför ska finnas att köpa och i skolmatsalar. Att förbjuda det vore att inskränka i människors rätt. Samtidigt så hoppas jag att det löser sig för dig och din ohållbara situation och jag hoppas att du får äta kött som är slaktat vanligt.

Men var finns VÅR rättighet, vi som inte vill äta halal, men tvingas till det? 
  • Svenskflicka
    Spacefrog skrev 2013-02-27 22:52:58 följande:
    Sverigedemokrater.

Halalslakt en hjärtefråga. Bryr sig om djurrätt annars? Nej, såklart inte.
    Våldtäkt en hjärtefråga. Bryr sig om kvinnors rättigheter annars? Nej, såklart inte.

Ursäkter, ursäkter, ursäkter.

Skriv att ni hatar svartskallar istället. Det blir liksom tydligare. 
    Spacefrog, du talar verkligen för ditt namn. Jag bryr mig om djurrätt, något jag flera gånger nämnt. Och varför skulle jag/vi inte bry oss om kvinnors rättigheter??

Ser bara att du försöker, och då menar jag försöker kasta skit som inte når fram. Sorry, men försök igen. 
  • Svenskflicka
    Spacefrog skrev 2013-02-27 22:52:58 följande:
    Skriv att ni hatar svartskallar istället. Det blir liksom tydligare. 
    ...jag hatar inte svartskallar mer än svennar. 
  • Svenskflicka
    lennartsdotter skrev 2013-02-28 08:52:22 följande:
    Vem tvingas att äta halal? Det är ju ett grovt övergrepp att tvinga någon att äta någonting öht.
    Finns ett flertal skolor i Sverige där man endast serverar halal. När eleverna har klagat får de svaret att de får äta ngt annat.
  • Svenskflicka
    OLilly skrev 2013-02-28 00:59:36 följande:
    Nu har jag iof inte läst alla kommentarer till inlägget i Tyras blogg men jag kan förstå om någon eller några muslimer reagerar på inlägget eftersom det visar inkorrekt information och helt fel bild över hur en halalslakt går till. Sen att det finns hjärnslöa människor som utför helt bestialiska slakter är en annan sak och det är det man ska diskutera, inte halalslakten i sig eftersom det inte är problemet. I samma diskussion kan man ju ta upp all djurhållning och slakt som sker i hela världen, eftersom det i slutändan ändå påverkar svenskarna eftersom vi importerar så mycket kött. 
    Samtidigt kan jag förstå att en del muslimer reagerar starkt på påhopp och anklagelser eftersom det redan är en hetsjakt på muslimer. Allt som har med islam och muslimer att göra hånas och förlöjligas och "man vill bara bli av med de där parasiterna". Det tar på psyket att hela tiden från alla möjliga håll få sånt bemötande så fort man nämner att man är muslim och äter halalkött och kanske har en hijab på huvudet. Är man gift så är man antingen en kvinnomisshandlare och potentiell hedersmördare och kvinnan är förtryckt, hur lycklig hon än säger sig vara. 

Den här propagandan är jag så förbannat less på att jag orkar inte ens argumentera. För varför skulle jag göra det för döva öron och när folk ändå har garvat in sina trångsynta och egoisktiska åsikter i sina små ärthjärnor???? 
    Att reagera på någonting är en sak. Att slänga ur sig könsord, personliga påhopp och hit är en helt annan. Det var DET jag reagerade på. Förstår att det kan vara jobbigt, men jag blir själv utsatt för liknande saker, fast ifrån ett helt annat håll.
    Bara för att jag röstar på SD så har jag fått alla möjliga påhopp, är det då mer rätt?
    Och för att tillägga, jag är varken trångsint, egoistisk eller har en hjärna i storlek med en ärta.  De kommentarerna kan du spara till någon som passar in.
  • Svenskflicka
    Kofot skrev 2013-02-28 10:07:55 följande:
    Ge bara sjutton i att äta kyckling överlag och kött med halalmärkning. Satsa på svenskt kött för det är märkt.
    Jag menar i skolorna. 
  • Svenskflicka
    lennartsdotter skrev 2013-02-28 13:32:58 följande:
    Ja precis, de kan låta bli att äta köttet=ingen tvingar dem att äta halal.
    Väldigt konstig inställning. Varför har du inte den gentemot muslimer?? OM det inte finns halalslaktat, ja då får de väl äta sallad eller ngt?? Men nej, då är man ju kränkande emot en folkgrupp och rasist...

Ditt argument håller inte för fem öre.  
  • Svenskflicka
    OLilly skrev 2013-02-28 14:35:38 följande:
    Att vräka ur sig vad som helst, inkl. könsord, på nätet är ju rätt vanligt idag tyvärr. Näthatet är väl uppe på tapeten nu? Det är som du säkert förstår inget typiskt beteende för muslimer. 

Om du röstar på SD så borde du förstå att det finns en risk för att folk kommer att kommentera och ogilla detta. 

Tar du åt dig när jag skrev att det fanns folk som tuggade i sig propaganda och som har en hjärna i storleken som en  ärta, är egoistiska och trångsinta, när jag inte skrev det direkt till dig personligen... då kanske du ska fundera på om det ändå inte är så.
    Jag vet nog att jag inte har en hjärna i den storleken. Däremot verkar många andra i den tråden ha det. 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:04:59 följande:

eleverna i dessa skolor klagar INTE, da det ar muslimska skolor, med muslimska elever som bara ater halal hemma ocksa
    hd.se/landskrona/2012/10/09/elevprotester-mot-halalkott-i/

Står INGET att det är en muslimsk skola. och varför skulle de ha namninsamling om de äter halal hemma. Läs artikel innan du kommenterar. 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:11:36 följande:

ja ja, for alla lankar och allt media sager ar saaaaaa sant Flört
    Det är väl bara acceptera fakta att ni som säger att svenska ungdomar måste lära sig att äta halalslaktat, talar emot principen. Varför skall de muslimska ungdomarna inte behöva lära sig? 
Svar på tråden Halalslakt