OLilly skrev 2013-02-28 22:09:48 följande:
Det är inte okej att vara arrogant!
Flera personer har i den här tråden lagt fram och påvisat hur en halalslakt går till, eftersom ämnet var halalslakt. Dessutom har många försökt förklara att det du sett på Youtube filmer osv. inte är en rättvis bild av halalslakt och att den inte går till så och att de där djurplågeriet enbart är vidrigt djurpålgeri. Ska man prata halalslakt så ska man ta fakta från äkta och korrekta källor. Det är inte de där filmerna. Så då får vi gå vidare och söka korrekt information. Jag rekkomenderar dig komma tillbaka och starta en ny tråd om halalslakt när du har den informationen.
Du säger att du läser till lärare. Men då borde du väl också vara ödmjuk och vidsynt och framför allt tollerant. Fundamentet hos en lärare måste väl ändå vara att vara kunskapssugen och ha en vilja att lära nytt och inte minst vara källkritisk.
Du säger "ni" när du talar till folk i tråden, men du vill att alla ska säga "du" till dig. Varför?
Nu var jag inte arrogant. och ja Du/Ni har lagt fram hur slakten går till, men jag tycker att den är lika inhuman som någon annan slakt. Ni kan inte ändra min åsikt om det, bara att acceptera. Likväl som att du/många anhängare tycker att jag är rasist för att jag röstar på SD. Jag vet vad en rasist är och det är inte jag. Vad ni än tycker, så kommer jag tycka vad jag vill, det är min totala frihet.
Den info jag hade var:
1. En hemsida som lade fram halalslakt som en human slakt. Ingenting smutslastande.
2.En blogg där Tyra fått ta all möjlig kritik för att hon var kritisk till vad hon sett.
Jag har aldrig lagt fram information som skulle vara missvisande, det gäller för läsaren (du) att tolka det jag skrivit på rätt sätt.
"Vad tycker ni om den här islamiska lagen?
Den här hemsidan menar att det är den mest humana metoden att slakta djur, är det sant?
islam.se/halsa/halalslakt/
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-24 10:02
tyras.se/
Här kan ni läsa om vad som kan hända om man kritiserar islam."
Se att jag frågat efter era åsikter om slakten, jag har väl då rätt att lägga fram min??
Se dessutom att jag skrev om vad som skulle kunna hända, OM!!! Jag skrev inte att det var en självklarhet.
Så inget av det du påstår har ngt att göra med min lärarkompetens.