Inlägg från: Svenskflicka |Visa alla inlägg
  • Svenskflicka

Halalslakt

ettheltannatliv skrev 2013-02-28 19:45:05 följande:
    om du nu vill framstå som seriös kan du ju börja med att svara på den fråga jag ställde till dig. Hur kan du ts driva en sån här tråd som inte är något annat än ren hets mot muslimer och samtidigt hävda att du inte har något mot muslimer? 
    Men förstod du inte mitt tidigare inlägg. Jag är inte emot muslimer, jag är emot halalslakt!!! 
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 20:15:57 följande:
    Du har nog inte förlorat läskunnigheten, själv förstår jag inte heller och det känns som att jag argumenterar med en vägg emellan. Inget kommer fram verkar det som.
    Skall ni tala nedlåtande mot mig så gör det som vuxna människor ( om ni nu är det). 
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 20:30:25 följande:
    Ja men var inte problemet just SLAKT? Du säger ju att det största problemet i slakterier är misskötsel, trångt, stressigt etc. Var vi inte här för att diskutera skillnaderna mellan vanlig slakt och halalslakt? 

Vi alla vet nog hur grisarna trycks ihop i små utrymmen, föds upp bara för att bli en köttbit osv. Det är ingen nyhet att vi alla vet det & tycker att det är hemskt. Det var inte själva frågan.

Jag bad dig leta upp ett inlägg i tråden där du skriver att slakt skall förbättras överlag. Inte djurhållningen på Svenska slakterier. 
    Jag mötte de argument jag fick. Fick påståendet, men det är ju inte bättre på svenska slakterier, än med halalslakt och det har jag inte heller sagt. och då du inte verkar godta vad jag skrev innan så får jag väl skriva det här: Då jag anser att det är dåliga förhållanden på svenska slakterier anser jag givetvis att det är någonting som borde förbättras.  
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 20:33:30 följande:
    Ingen har talat nedlåtande mot dig. Jag skrev att det känns som att jag talar till en vägg för att du inte tar åt dig av vad jag skriver. Det är flera personer i tråden som förklarat hur halalslakt går till i jämförelse med vanlig slakt, upptäckt att skillnaderna inte är stora och försökt förmedla det till dig. Du har inte tagit åt dig informationen och fortsätter argumentera utan någon grund i dina resonemang...

Frågan är hur gammal du är eftersom jag får skriva samma sak hela tiden. 
    De har skrivit detta ja.  Men menar du verkligen att jag inte har tagit del av info:n då jag fortfarande är emot halalslaktat kött?? Det handlar ju om en åsikt, inte förmågan att ta in information. 

Jag är nog tillräckligt gammal för att hålla en debatt på mogen nivå. 
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 20:35:52 följande:
    Det är uppenbart att du är emot muslimer eftersom halalslakt GÅNG PÅ GÅNG har förklarats och visat sig vara detsamma som svensk slakt i princip. Därför har du egentligen inte någonting att vara kritisk emot eller hur? Det innebär inget djurplågeri här eftersom djuren bedövas.

VARFÖR är du emot halalslakt efter att ha blivit informerad?!

(Jo för att du är emot muslimer och "islamisering".)
    Men herregud!!! Jag har sagt att jag är kritiskt till den svenska djurhållningen= kritisk emot slakt i alla sammanhang.  Jag tycker att vi skall lösa problemen vi har innan vi drar in nya.

Och bara för att man är kritisk till en religion betyder det inte att man känner hat, hur många gånger skall man behöva upprepa sig? Bara för att jag anser att slakt i religionens namn inte hör hemma i slakthuset, ja då lider  jag av islamofobi, är det det du menar?? 
    Det är endast du som försöker få mig att se dum ut för att jag inte håller med.  
  • Svenskflicka
    ettheltannatliv skrev 2013-02-28 20:44:05 följande:
    ja dessvärre är jag vuxen. med betydligt mer livserfarenhet än dig. och det är med oerhörd sorg jag lyssnar till dig och ser hur samhället utvecklats. 
    att du fortsätter hävda att du inte är emot muslimer när du om och om igen argumenterar mot islam och muslimer lägger ribban för din diskussion väldigt låg. det blir verkligen som att prata med en vägg. 
    För att vara "vuxen" så tycker jag inte att du ser samhället ur en sådan synvinkel. och bara för att du är vuxen så betyder inte detta att du har bredare livserfarenheter än vad jag har. Du har ju ingen aning om vad jag har gått igenom. 

Varför menar du att jag lägger ribban lågt? Jag har ju bara mött de argument jag fått.  
  • Svenskflicka
    ettheltannatliv skrev 2013-02-28 21:24:09 följande:
    svar på din fråga: om du läser vad jag skriver.... "att du fortsätter hävda att du inte är emot muslimer när du om och om igen argumenterar mot islam och muslimer"

= låg ribba 
    Att vara kritisk och vara emot/hatisk ja t.o.m rasist som jag har fått slängt mot mig, är väldigt olika saker. 
    Om du nu är så vuxen som du säger dig vara så håller du inte den nivån, sorry men jag tycker inte det.  
  • Svenskflicka
    ettheltannatliv skrev 2013-02-28 21:26:21 följande:
    vad är då enligt dig att se samhället ur en vuxen synvinkel?

och jo, jag lovar och svär att  vi inte spelar i samma liga för livserfarenhet. 
    Ja, hur tycker du då att vår samhällsutveckling ser ut idag? 
    Du kan inte heller lova och svära att vi inte spelar i samma liga för livserfarenhet, då du inte känner mig och jag känner inte dig.  
  • Svenskflicka
    ettheltannatliv skrev 2013-02-28 21:31:23 följande:
    ........................
    Ser det som att du inte vet vad du skall säga. 
  • Svenskflicka
    OLilly skrev 2013-02-28 21:51:43 följande:
    TS. Vad är syftet med tråden?
    Jag ville först lägga fram hur humant halalslakt är, och sedan hur folk reagerar när man är kritisk till islam. Något problem på den fronten eller? 
Svar på tråden Halalslakt