• Carla300

1:5 på KUB :(

Är gravid med vår lilla trea och gjorde KUB förra veckan. Resultatet kom som en chock, 1:5 att barnet har DS. Nacksvullnaden var 3,66. Min ålder borde inte ha påverkat negativt eftersom jag är 22 år. Det känns inte riktigt roligt kan jag säga. Hon som gjorde ul sa att något är det som orsakar nacksvullnaden. Antingen kromosomavvikelse, hjärtfel eller infektion. Hon gav oss alltså inget hopp alls att bebisen är frisk. Ska göra fostervattenprov om 15 dagar och får resultatet per telefon 6 dagar senare. Så nu är det tre veckors väntan som gäller.

Har någon erfarenhet av så dåliga siffror? Vill gärna höra solskenshistorier:) Det är riktigt tungt just nu både för mig och min man. Man tror inte att man ska hamna i den här situationen!

• Svar på tråden 1:5 på KUB :(
  • lindaothomas

Håller tummen att allt ser bättre ut vid fostervattensprovet och att inget händer då.

Ja valde bort kub eftersom ja känner att ja inte skulle kunna ta bort mitt barn av den anledningen.

Men ja hoppas verkligen för din skull att de ser toppenfint ut på fostervattensprovet. Jobbigt att behöva vänta så länge som 3 veckor till... :(
    Hur långt gången är du då? Värre ju längre tiden går ju.

• Carla300

Jag kommer att vara i 15+6 när provsvaren kommer, är alltså i 12+6 idag. Kommer att avbryta om de hittar kromosomfel... Synd att de inte gör moderkaksprov här!

Jag försöker tänka att det faktiskt är 80% chans att bebisen inte har DS men enligt bm så är det något som är fel då nacksvullnaden var så stor. Hoppas bara att det inte är något allvarligt fel!

• lindaothomas

Usch stackare!
    Inte kul när bm säger så :( lider verkligen med er!

Hur tar dom fostervattens prov?
    Berättade dom det?

Håller alla tummar o tår ja kan att allt ser bra ut!
    Stor kram!

• Carla300

En nål genom magen och så suger de upp 20ml. Så det är en ganska enkel process nog. Väntan som är jobbigast bara:/ Två veckor kvar till provet och 20 dar tills vi har svaret... Det är så konstigt att ha en bebismage redan men inte kunna glädjas ellet stoltsera med den...

• idab84

Har ju skrivit till/med dig i annan tråd men
    Finns här om du vill gnälla/ prata av dig... Ja är ju trotts allt i samma sitts väntar min trea yngre en 30 o fick hög risk för ds .. Fvp den 18/3

Svar på tråden 1:5 på KUB :(