• Carla300

1:5 på KUB :(

Är gravid med vår lilla trea och gjorde KUB förra veckan. Resultatet kom som en chock, 1:5 att barnet har DS. Nacksvullnaden var 3,66. Min ålder borde inte ha påverkat negativt eftersom jag är 22 år. Det känns inte riktigt roligt kan jag säga. Hon som gjorde ul sa att något är det som orsakar nacksvullnaden. Antingen kromosomavvikelse, hjärtfel eller infektion. Hon gav oss alltså inget hopp alls att bebisen är frisk. Ska göra fostervattenprov om 15 dagar och får resultatet per telefon 6 dagar senare. Så nu är det tre veckors väntan som gäller.

Har någon erfarenhet av så dåliga siffror? Vill gärna höra solskenshistorier:) Det är riktigt tungt just nu både för mig och min man. Man tror inte att man ska hamna i den här situationen!

• Svar på tråden 1:5 på KUB :(
  • idab84

Läste din upplevelse med tårar rinnande ner för kinderna :( beklagar verkligen!!!

• Carla300

Nu är det bara tre dagar kvar till mitt fostervattenprov och 9 dagar kvar tills jag får svaret. Har lite stängt av mina känslor gällande den här graviditeten. Hoppas att vi blir lite klokare efter ul som görs i samband med fvp. Vill bara ha det gjort nu. Märks att mitt humör är väldigt omväxlande så min omgivning lider nog lite...

• lindaothomas

Carla300..
    Lider mer dig. Lång väntan :((
    Skrev till dig tidigare i tråden.
    Min förlossning startades i måndags av sig själv i v 18 :(
    Fick genomgå en helt vanlig förlossning pga min livmodertapp inte orkade mera.
    Våran lilla lilla tjej som var världens finaste...

Hoppas verkligen du slipper den hemska upplevelsen ja fick vara med om...
    :/

Håller alla tummar o tår att de ska gå bra för er!! ❤

• lindaothomas

De tror att de beror på försvagad livmodertapp.. :(( det är så hemskt!
    Skulle aldrig nånsin kunna gå igenom detta igen! Usch å fy! :((

När va ditt prov?
    Hoppas allt ser bra ut denna gång!

• idab84

Oj men fy beklagar verkligen, också fått så sent missfall. Det är de obehagligaste man kan vara med om...

• lindaothomas

Ja fy ja.
    Speciellt eftersom de inte var nått fel på barnet utan bara att min livmodertapp inte orkade mera... :((
    Känns hemskt!

Hoppas ni slipper gå så långt så ni måste förlösa. Om de nu blir så illa.. :(
    De värsta ja varit med om :((

• Carla300

Lindaothomas: På tisdag är det dags för mig. Kommer att vara i vecka 15+6 när svaret kommer och om vi avbryter så hamnar jag nog att föda ut den då i vecka 16+. Hoppas att det inte kommer till det...

Näsya gång du är gravid så håller de säkert extra koll på dig. De kan ju sätta ett cerlage(?) så att bebisen hålls inne.

• XcsM

Min moster blev gravid för 2011 och var då 42 år, fick 1:2 på sitt KUB. 9 månader senare kom en fullt frisk Theodor till världen och idag är han världens härligaste 10 månaders

Svar på tråden 1:5 på KUB :(