• Carla300

1:5 på KUB :(

Är gravid med vår lilla trea och gjorde KUB förra veckan. Resultatet kom som en chock, 1:5 att barnet har DS. Nacksvullnaden var 3,66. Min ålder borde inte ha påverkat negativt eftersom jag är 22 år. Det känns inte riktigt roligt kan jag säga. Hon som gjorde ul sa att något är det som orsakar nacksvullnaden. Antingen kromosomavvikelse, hjärtfel eller infektion. Hon gav oss alltså inget hopp alls att bebisen är frisk. Ska göra fostervattenprov om 15 dagar och får resultatet per telefon 6 dagar senare. Så nu är det tre veckors väntan som gäller.

Har någon erfarenhet av så dåliga siffror? Vill gärna höra solskenshistorier:) Det är riktigt tungt just nu både för mig och min man. Man tror inte att man ska hamna i den här situationen!

• Svar på tråden 1:5 på KUB :(
  • lindaothomas

Når du får ditt svar nu i eftermiddag..
    Hur kommer det se ut?
    Är de fortfarande typ samma variant
    Typ 1:5 eller får du reda på annat sett denna gång? Vet du det?
    Håller tummarna!!

• Carla300

Jag får veta om bebisen har downs, trisomi 13 eller 18 och så får jag veta könet. Allt med 100% säkerhet. Så "this is it". Glädjetårar eller så bryter jag ihop.

• lindaothomas

Jaha oj... Är de så pass säkert de provet.. Herregud! Jobbigt att bara få de rakt ut sådär.. Usch usch!
    Håller alla tummar å tår ja bara kan för dig/er !!

• Angeliic

Håller tummarna för ett bra besked!

• germany

Håller tummar hårt för er idag Carla. Hoppas på det allra bästa.
    Jobbigt det måste ha varit för er att gå och vänta.....kan bara föreställa mig hur det känts / känns Gråter.
    Må allt få vara väl med er bebis. Tänker på er Hjärta

• Carla300

Tack för alla tummar! Kan behövas. Ca 5 timmar kvar nu... Tänk vad mycket ett telefonsamtal kan göra!

Svar på tråden 1:5 på KUB :(