• personae non grata

Kiss luktar ammoniak

Som rubriken säger. Vår dotters kiss STINKER ammoniak. Alltså inte så att man bara kan förnimma en ammoniaklukt, utan det riktigt sticker i näsan på en så att man instinktivt ryggar tillbaka när blöjan ska bytas.

Är detta något att oroa sig för och kontakta BVC?  

• Svar på tråden Kiss luktar ammoniak
  • Philippa

Kan vara tecken på urinvägsinfektion, ring VC imorgon!

• Twin Dad

Kan även vara vätskebrist. Oavsett om det är det eller urinvägsinfektion så ska barnet dricka mycket.

• Alexi

Är det inte så också när man druckit alldeles för lite?

• personae non grata

Oj, det låter allvarligt... tänk så är hon sjukGråter nu är jag jätteorolig. Tror ni att det kan vara nåt farligt?

• Dr Love

Ring en vårdcentral så fort det är möjligt. Har det luktat så länge? Kosten kan influera doften kortsiktigt, vinäger och citrusfrukter t.ex. Annars skulle det kunna vara en urinvägsinfektion. 

• Twin Dad
    personae non grata skrev 2013-02-25 20:56:06 följande:
    Oj, det låter allvarligt... tänk så är hon sjukGråter nu är jag jätteorolig. Tror ni att det kan vara nåt farligt?
    Jag skulle ösa i vatten och om problemet kvarstår imorgon skulle jag ringa vc.
  • personae non grata

Det har luktat ammoniak sen igår, vad vi har känt i alla fall. Det har inte luktat lika starkt hela tiden, men även om lukten har minskat något så luktar det fortfarande ganska mycket.

• personae non grata
    Dr Love skrev 2013-02-25 21:04:12 följande:
    Verkar hon må bra i övrigt? Har hon ont?

Ja det tycker jag att hon verkar göra. Hon leker och är glad. Just nu ligger hon och sover. Äter som vanligt. Verkar inte ha ont vad vi märkt i alla fall.
Svar på tråden Kiss luktar ammoniak