• Anonym (feebee)

Dom vänner man ser först.....FB

Dom vänner man ser först i vänner-rutan på Facebook ( Den i tidslinjen ) är det dom vänner personen "pratar" med mest?

och sen om man trycker på "vänner" och dom kommer upp som , gäller det smma här att dom som man ser först , är det dom personen pratar med mest?  

• Svar på tråden Dom vänner man ser först.....FB
  • Anonym
    MissStrawberry skrev 2013-02-27 09:17:00 följande:

Nej det kan du inte, när jag kollar mi facebook så ligger vänner och familj väldigt blandat i vänlistan och likaså om jag kollar min mans där jag ligger långt bak men min farbror som han garanterat inte har kontakt med mer än vid enstaka tillfällen om ens det ligger först.

Går jag sen in på en bekant till min sambo som han mycket sällan pratar med och som jag inte känner så är det min sambo samt två andra gemenamma vänner som ligger först. Jag tror att det är ganska slumpmässigt men att om du går in på en "icke vän" sä är det era gemensamma vänner som syns först.
    Din farbror kanske har besökt din profil mycket så det är därför han syns överst jämt?

När jag var inne och kollade på min fd pojkväns profil ofta så syntes han nästan hela tiden överst i vänlistan. Så jag undrar om det har att göra med vilka personer jag själv besöker?

Och sen en annan sak jag har reagerat på, inne i fliken "hitta vänner" står det tre namn på vänster sida, de ändras varje gång man går in. Jag funderar på om det är folk som besöker min profil ofta som syns där? För det är ofta min mamma, min arbetsgivare, en kille jag är intresserad av och några nära vänner som cirkulerar där. Nån som vet något om det?
  • MissStrawberry
    Anonym skrev 2013-02-27 10:16:54 följande:
    Din farbror kanske har besökt din profil mycket så det är därför han syns överst jämt?
     Min fabror är inne på fecboom MAX en gång i veckan om ens det och det är på min mans sida han syns så känns inte så troligt.. :P
  • Anonym (feebee)

Jag menar INTE er EGEN vänner-lista. Kolla på någon ni INTE är vän med, på deras lista!! Alltså inte er egen, utan någon annans ni inte är vän med.

• Nyfiken gul
    Anonym (feebee) skrev 2013-02-27 12:07:49 följande:
    Jag menar INTE er EGEN vänner-lista. Kolla på någon ni INTE är vän med, på deras lista!! Alltså inte er egen, utan någon annans ni inte är vän med.
    jamen vad är det man ska se där då? 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • zumba

I vänlistor oavsett vän eller inte så är det bokstavsordning

• Anonym (nej)
    Jag har provat 3 som jag inte är vän med och gått in 2 gånger på varje, det var olika som låg i topp båda gångerna.
  • Anonym (Shit)

Lägger folk verkligen ner tid och tankekraft på att gå in på folks fb-sidor flera gånger och fundera på vilka dom har mest kontakt med? Förvånad

(nu menar jag förstås inte dom som gjort det för att testa frågeställningen)

• Anonym
    gått in på tre stycken jag inte är vän med och  gått in tre ggr på varje person , alla vänner visades random varje gång. 
  • MissStrawberry
    Som jag skrev ovan.....
    Går jag in på en bekant till min sambo som han mycket sällan pratar med och som jag inte känner så är det min sambo samt två andra gemenamma vänner som ligger först. Jag tror att det är ganska slumpmässigt men att om du går in på en "icke vän" sä är det era gemensamma vänner som syns först.
  • Anonym

Jag trodde det, men var tvungen att kolla nu bara för det. Och det stämmer nog inte för att jag har tre-fyra pers som jag har chattat med bara några få gånger totalt sett. Min sambo som jag ofta skrivet till finns inte med där.

• Anonym

Jag tror såhär: 

Om du går in på en tidslinje och tittar på rutan med vänner som finns på den (inte går in i själva vännerlistan) så påverkas vilka som syns där (i rutan) baserat på vilka DU har varit inne och tittat på mest tidigare, INTE vilka personen som äger tidslinjen har mest kontakt med.

Men personen som äger tidslinjen kan påverka vilka som syns genom att "favorita" vissa vänner så att de ska synas först/högst upp i rutor eller listor. 

Det samma gäller när du söker efter personer på facebook. De du har varit inne och tittat på ofta dyker upp högst upp i alternativen som kommer upp. Jag tror att "people you may know" verktyget också baseras på vilka du har kontakt med mest eller de tidslinjer du går in och tittar på.

• Anonym (feebee)
    Anonym skrev 2013-02-27 14:05:44 följande:

Jag tror såhär: 

Om du går in på en tidslinje och tittar på rutan med vänner som finns på den (inte går in i själva vännerlistan) så påverkas vilka som syns där (i rutan) baserat på vilka DU har varit inne och tittat på mest tidigare, INTE vilka personen som äger tidslinjen har mest kontakt med.

Men personen som äger tidslinjen kan påverka vilka som syns genom att "favorita" vissa vänner så att de ska synas först/högst upp i rutor eller listor. 

Det samma gäller när du söker efter personer på facebook. De du har varit inne och tittat på ofta dyker upp högst upp i alternativen som kommer upp. Jag tror att "people you may know" verktyget också baseras på vilka du har kontakt med mest eller de tidslinjer du går in och tittar på.

aha okej, så då betyder det alltså att dom personer jag ser är alltså sådanna "personen" har som favoriter?
  • Anonym
    Anonym (feebee) skrev 2013-02-27 15:36:38 följande:aha okej, så då betyder det alltså att dom personer jag ser är alltså sådanna "personen" har som favoriter?

NEJ! Läs om och läs rätt!!
    Anonym skrev 2013-02-27 14:05:44 följande:

Jag tror såhär: 

Exempel: Du går in på din pojkväns facebook för att snoka rätt vilka han pratar mest med och i rutan med vänner så ser du självklart ett ex till honom, du tror då att han måste vara otrogen MEN hon syns i rutan för hans vänner för att DU har varit inne på hennes sida mycket och har ingenting att göra med hur ofta han är inne på hennes facebook sida! Möjligtvis kan han ha påverkat genom att ha satt henne som favorit (vilket han kan ha gjort med över 100 andra personer också eller inga alls..) men för att du ska slippa oroa dig så sluta snoka eller prata med personen vars facebook sida du stalkar!!!
  • Anonym (feebee)
    Anonym skrev 2013-02-27 15:48:34 följande:

NEJ! Läs om och läs rätt!!

Exempel: Du går in på din pojkväns facebook för att snoka rätt vilka han pratar mest med och i rutan med vänner så ser du självklart ett ex till honom, du tror då att han måste vara otrogen MEN hon syns i rutan för hans vänner för att DU har varit inne på hennes sida mycket och har ingenting att göra med hur ofta han är inne på hennes facebook sida! Möjligtvis kan han ha påverkat genom att ha satt henne som favorit (vilket han kan ha gjort med över 100 andra personer också eller inga alls..) men för att du ska slippa oroa dig så sluta snoka eller prata med personen vars facebook sida du stalkar!!!
    Haha =) Tack
  • klöppe

jag tror det har med typ taggningar att göra eller om man nämt någon i kommentarer eller om man delat tillfällen tillsammans som man kommer högst upp på listan för då anser dom att man är kompisat på riktigt osv. så tycker jag det verkar som.

• Nerfherder
    klöppe skrev 2015-08-20 20:58:52 följande:

jag tror det har med typ taggningar att göra eller om man nämt någon i kommentarer eller om man delat tillfällen tillsammans som man kommer högst upp på listan för då anser dom att man är kompisat på riktigt osv. så tycker jag det verkar som.

Bara 2 år senare
Svar på tråden Dom vänner man ser först.....FB