Gravida efter IVF i Umeå
Inte mycket hjälp, fick ta blodprov för att se om jag har anlag för reumatism, men han trodde inte att det var det, utan att jag skulle tänka på hur jag anstränger mig och avvakta... Hoppas det blir bättre!
Inte mycket hjälp, fick ta blodprov för att se om jag har anlag för reumatism, men han trodde inte att det var det, utan att jag skulle tänka på hur jag anstränger mig och avvakta... Hoppas det blir bättre!
EEJ: oj stackars kille...skönt att han mår bättre nu!
Vår tjej är 9,5 mån nu och ställer sig upp mot det mesta, alldeles för kaxig, köpte en hjälm förra veckan, hon slår sig i allt!!
Man måste ha slutat amma, i övrigt hade jag hört att de rekommenderar att vänta ett år så vi gjorde det ungefär, men har hört de som gör försök tidigare än så... man ska väl ha lättare att bli gravid (kanske) när kroppen inte glömt bort att den var gravid...
Vi fick köra direkt med fet efter att jag mailade dem, tror att det blev månaden efter faktiskt, men det var några år sedan, de hade inte riktigt så hör fullt då, men har de bara tid såborde ni få köra på en gång...
Jag tror samma som petto att huvudsaken att man är redo, de har nog inga exakta krav, bara kanske lite önskemål...
Jag är otroligt glad att vi började snabbt, det blev ändå nästan 4 år mellan våra tjejer, eftersom det krävdes många försök och några uppehåll från oss... Just nu kan det dock kännas skönt att det är lite åldersskillnad på dem då storasyster är ganska stor nu och lite självständig... men hade nog helst haft dem närmare i ålder ändå...
Har för mig att de stänger vid midsommar och öppnar i mitten av augusti, ungefär...
Jag har gjort både stimulerat och ostimulerat, när jag åt femanest så åt jag det ung en månad innan FET, innan gick jag på VUL som visade att kroppen svarat på medicinerna och inte tillverkat egna äggblåsor...sedan planerade de in en dag för FET. De tinar ett och ett tills något överlever och håller acceptabel kvalitet, om embryot tappar två celler (tror jag, i alla fall om det var fyracelligt i början) räknas det som sämre så då tinar de fler...
Spännande att köra igång igen!!! Jag kommer nog att känna mig ledsen i höst då en kompis ska ha barn, och sakna bebistiden, då jag vet att jag aldrig får fler barn... Hoppas det funkar för er direkt!!
Om man lyckats få ett barn så är inget gratis längre...
Det ingick vid erat försök, men om ni gör ett nytt ÄP och vill frysa embryon efter det så kostar det ytterligare 4000kr...
Det är så jag förstått det i alla fall...
Här har ni en knäckt mamma, gick och la mig vid tio, Fanny vaknade elva, ledsen, somnade om efter typ en timme, amning och mys, vaknade sedan halv fyra, jättesnorig, fick henne att somna en dryg timme senare, då vaknade storasyster, gav henne välling och fick henne också att somna rätt snabbt, så skönt att krypa ner i sängen mellan dem, 20 minuter senare vaknade Fanny, pigg!!!!!!! Har längtat hela morgonen efter att få lägga mig efter jag lämnat storasyster på förskolan kl nio, Fanny brukar sova 2-3 Tim på fm, idag sov hon 30 minuter!!! någon gång måste ju hon också bli trött, jag vill sova.........dessutom åkte sambon till Norge imorse, är borta en vecka! Zzzzzzzzzzzz
Åh vad det hade varit härligt! Hon sov bättre förut, helst första månaderna, nu är hon så sugen på äventyr så fort hon vaknar lite... dessutom vaknar storasyster ofta vid 6-7, så optimalt hade varit att Fanny kunde sova ung 19-7, men man får ju inte bestämma
Inatt har varit lite bättre i alla fall, tack och lov... Egentligen ska man inte klaga, hon brukar sova ung 19-4 i sträck, det är längre än vad vår första dotter sov i denna ålder...nu är hon väldigt snuvig så det går inte att amma henne i sängen till sömns, det blir så jobbigt för henne att andas då stackarn...
Petto: stackars pyre!! Fanny har haft lite slem i halsen sedan hon hade vattkoppor, mars tror jag, jag är tacksam över att det inte är mer i alla fall, hon verkar inte störas så mycket, förstår att det är riktigt jobbigt för er! Tur att han nu får extra näring i alla fall så han orkar leva livet också!!
Jag har tyvärr inget tips ang flaska, våra tjejer har alltid tagit flaska...
Hoppas det vänder för er snart, och att du också går upp lite i vikt, tänk om jag kunde ge dig några av mina kilon...
Mina handleder är ibland riktigt jobbiga, igår var jag alldeles öm uppåt ena armen också, jag tror att jag burit henne för mycket med ena armen...jag har testat och har inga anlag för reumatism så det kändes bra i alla fall, jag ska uthärda ett tag till, kommer snart att sluta amma helt, så om det har med det att göra borde det gå över...
Har lite ångest över att sluta amma, men har bokat en resa till Stockholm i slutet av juli, men min mamma och Felicia, så sambon får vara hemma med Fanny, tre nätter, så nu ska jag börja trappa ner mer... Hon kommer trots allt vara ganska precis ett år då, och äter vanlig mat, så för henne funkar det säkert hur bra som helst, det är jag som tycker att det är smidigt och mysigt, och sista chansen...
Ett år!!! Tänk vad tiden går fort!!! En kompis till mig ska ha barn i november, fick se en bild från deras RUL igår, blev alldeles tårögd, minns känslan man hade efter man sett sin bebis kämpa på därinne!!!
Petto: hur går det för er??
Tiden går såååå fort, idag fyllde lilltjejen ett år!!! Har kollat på kort och tänker tillbaka på första tiden, saknar den lite...
Men hon verkar trivas bra med livet, är glad för det mesta och får leka med storasyster själv ibland-helnöjd!! (Vi också, två glada tjejer och frukost i lugn och ro, helt ok... ;) ) hon sover nu i eget rum, alldeles intill vårt, sover oftast 9-10 Tim i sträck, fantastiskt!!
Vi njuter för fullt av sköna värmen denna sommar erbjudit, har semester till nästa fredag!!! Hoppas ni alla också har det bra!!!
Det råkar inte vara så att någon av er bor i Sundsvall och har tillgång till Sundsvalls tidning imorgon?
Min älskade bror dog förra helgen, och vi har en dödsannons i morgondagens tidning, hade gärna velat ha minst ett ex av tidningen, mamma o pappa vill gärna också ha en... Vore jättetacksam om någon har möjlighet att hjälpa till, vet inte hur jag ska få tag i den här i Umeå...
Tack, ja det är helt overkligt, har sett honom och tagit sista farväl, men får ändå impuls att ringa honom ibland... vi hade rätt dålig kontakt, man ångrar det så mycket nu!!!
Det vore jättesnällt om det gick att få tag i!!!
Vi gick via fonus och de sa söndag, i Sundsvalls tidning.
Ja tiden ska väl hjälpa oss att gå vidare, men den går såååå långsamt, inatt är det en vecka sedan, känns som en evighet...
Jag skickade meddelande till din gästbok, tack för att du försöker!
Tack! Ja det var också mitt enda syskon... Har hjälpt stackars mamma och pappa med mycket nu, så jobbigt för mig, men kan inte förstå hur de orkar...
Petto83: provade att inboxa dig istället, gick det fram?
Supertack!!!!
Petto83, vet du om din kompis skickade den i en grön vadderad påse? Jag har bett flera fixa tidningen, har bara fått en dock, och ingen avsändare... Sådan påse kostar ju en del, vill betala för mig...
Ok det var snällt, tacka så mycket!!!!