• jennyz

Gravida efter IVF i Umeå

Hej! 15+2 för mig idag och tröttheten har börjat släppa tack o lov!!! I övrigt lite ont i ryggen, hade även det hade jag tidigt med dottern men det blev mycket bättre när jag började med vattengympa, så jag hoppas snart kunna göra det även denna gång...men jag har bruna flytningar, har haft det i tre veckor nu, sedan strax före kubtestet, jag har ett koagel i livmodern som ska ut så de säger att det inte är något att oroa sig för så länge det inte är färskt blod som kommer, men det är drygt, vore såååå skönt att slippa!! Har dock känt lite buffar i magen på kvällarna som borde vara bebis, så det känns bra! Har tid för RUL 21/3.

• jennyz

Jag fortsatte med lutinus till vecka 12. Med dottern hade jag blödningar så länge så då ville de att jag skulle fortsätta med dem för att hjälpa kroppen på traven, särskilt när hon var mindre än normalt vid VUL också...denna gången bad jag att få göra samma så det fick jag... ( dock två per dag istället för tre)
    Vid en normal graviditet så behövs inte mer progesteron utan kroppen tillverkar tillräckligt, men det skadar inte att ta det längre, kroppen stöter ut det som den inte behöver...

• jennyz

Jag fick också snabbt kula, jag är överviktig annars också, men magen fick en helt annan form snabbt vid denna graviditet, när vi berättade v13-14 så hade folk anat redan, hade då gått upp 1,5-2 kg...

• jennyz

De brukar bara skriva ut proggisarna till TD sedan ska kroppen producera ämnet själv, jag fick vid förra graviditeten utskrivet till v12 pga blödningar och att fostret växte lite sakta, denna gång sa jag att jag ville göra likadant, då fick jag det...det skadar ju inte att fortsätta, det kroppen inte behöver stöter den ut...

• jennyz

Jag har köpt mina via nätet, sköna byxor som även kan användas efter graviditeten som mysbyxor, de har ju rea även på nätet... :)
    Sist köpte jag på mammashop.se, riktigt sköna byxor!!! Köpte dem tidigt så jag hinner använda dem ett tag...

• jennyz

Jag har aldrig lyckats med stimulerat fet så jag vet inte om jag i så fall hade blivit ordinerad det tyvärr...skulle ju kunna vara så att de i så fall skulle informera mig vid ev plus...

• jennyz

Har ni tecknat gravidförsäkring? Höll på att glömma det själv så jag tänkte påminna er om ni glömt... den var gratis till v26, kostar sedan ung 700kr, pengar som flyttas över till barnförsäkring när barnet är fött...

• jennyz

Jag har Länsförsäkringar, som sagt var bara gratis fram till v26, sedan valde jag att betala efter det för att få bättre försäkring... Hoppas den är bra, hade den även förra grav... Viktigt dock vad jag förstått är att det direkt blir en barnförsäkring när barnet fötts så man alltid är försäkrad, annars kan försäkringsbolagen yrka att barnet var sjukt innan försäkringen startade och då gäller inte försäkringen i många fall...?

• jennyz

Denna gång var jag 8+ tror jag men det var för att de haft julstängt, tror att det var 7+1 första graviditeten...

Idag är jag 16+2, har dock inte heller möjlighet att göra någon lista just nu... ;) två veckor kvar till RUL, undrar om vi får se kön denna gång!!

• jennyz

Nezzan: välkommen hit, vilken resa ni gjort, så glad jag är att ni lyckades tillslut, nu är ni mer än halvvägs!!! Roligt att ha med dig här!!!

Heli78: jag hade bärsjal med dottern,lite bökigt att knyta men väldigt mysigt när det var gjort... Har dock tyckt att det ser så smidigt ut med typ babybjörn men har googlat väldigt mycket och blir lite osäker-väldigt många som kommenterar att det är en konstig ställning för bebisen att "hänga i grenen" men benen dinglande, så jag kör nog på bärsjalen även denna gång... Om du googlar finns väldigt mycket, både fakta och synpunkter av de som provat dock...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå