• Pau

    Jag är gravidtråden!

    [quote=70158050][quote-nick]punkarloppan skrev 2013-06-09 23:17:41 följande:[/quote-nick][/quote]

    Jag tycker det har blivit bättre, försöker ta det lugnare och det har hjälpt men inte säkert det gör det för alla och jag får nog räkna med att det kommer tillbaks.

    Är i vecka 20 eller 19+5 :)

    Helt fantastisk med rörelserna och UL gick super, otroligt att få se så mkt av det lilla livet :)

  • Pau

    Hej på er i sommarvärmen! Hoppas ni har det bra och att solen lyser på er.

    Själv sitter jag i soffan och väntar på att få komma till kk, liten rör inte på sig längre så ska in på kontroll. Hoppas att allt är bra med mitt troll.

    Kram på er!

  • Pau
    Pixlar skrev 2013-06-18 15:11:45 följande:
    Hur har det gått Pau? Håller tummarna för er!



    Tack och lov gick allt bra. Det lilla hjärtat slog fint och liten sparkade :) förklaringen som läkaren gav (som förövrigt inte var speciellt förstående över min oro) var att just nu är det mkt fostervatten som kan bidra till att jag känner mindre.
  • Pau
    Trasslet skrev 2013-06-19 06:15:02 följande:
    Vad skönt att allt gick bra, Pau! :)

    Själv är jag i vecka 13 (igen, blev tillbakaflyttad en vecka trots att jag ju vet när äl var - de förklarar det med att ägget kan ta tid på sig att fästa).

    Fick halvkassa odds på CUB-testet, men vi har bestämt oss för att inte gå vidare med det. Risken för mf vid fostervattenprov är dessutom högre än vad den är att barnet har DS, så det känns bara dumt att riskera. Några ångestfyllda dagar har det varit dock.

    Är vansinnigt trött och det har bara blivit värre den senaste veckan, trots järntabletter. Däckar titt som tätt om dagarna. Måste kanske kolla upp det om det inte vänder snart. Kräkningarna fortsätter också. Jaja.. Min bm säger att man blir "mer" gravid andra gången, så det är väl bara att hålla ut. :S

    Hur mår ni andra?



    Usch vad jobbigt för er, tufft med tuffa besked och beslut som ska tas därefter. Hoppas du snart mår bättre iaf och att kräkningarna avtar! Kram på dig!
  • Pau

    Hej på er!

    Hoppas ni haft en riktigt mysig och fin midsommarhelg :))

    Nu känner jag liten röra sig massor igen *vilken lättnad*

    Hoppas ni andra mår bra och att era graviditeter flyter på som dom ska! :))

    Kram på er alla!

  • Pau
    Pixlar skrev 2013-07-09 14:24:21 följande:
    Och tack för alla grattis! Har redan ringt BM och fått tid för inskrivning 7 augusti :) känns som en evighet dit..



    Det går fort ska du se :))
  • Pau

    Hej på er :) hoppas ni mår bra i den underbara sommarvärmen som hittat till Sverige :) var hos barnmorskan igår och fick höra Litens hjärta slå, vilken fantastisk upplevelse :) mindre kul var att blodvärdet inte var så bra så nu blir det att äta järntabletter och jag gillar inte det! Magen är redan trög så blir väl värre nu men men vad gör man inte för det finaste man kan få i livet? :)

    Kram på er!

  • Pau
    Känner igen det där om att börja bli större och att det böjar bli jobbigare. Är oxå i vecka 30, vilket datum är du beräknad? =)
     
  • Pau

    Hej på er allihopa!
    Ledsen att jag varit lite inaktiv på sistone. Har mobilen på lagning och brukar alltid kolla FL där igenom :) Hoppas ni alla mår bra och att graviditeterna går som dom ska :)
    Har själv gått in i vecka 30 nu och mår fint, bortsett från lite värkande höfter och en mage som är lite ivägen ibland   börjar kännas att det är 10 veckor kvar och att jag behöver lyssna lite mer på kroppen och på hur mkt jag faktiskt orkar. Har en förmåga att köra på som vanligt och glöma bort att jag måste ta det lite lungt.

    Ta hand om er!

  • Pau
    Lilla mama83 skrev 2013-08-27 09:38:42 följande:
    Hurra, äntligen gravid jag med!! Efter drygt ett års försökande, flera månaders kissande på stickor och två omgångar pergotime så visade testet gravid vecka 2-3 imorse! Så nu är det bara att hålla tummar och tår för att allt går vägen....
    Grattis =))))
  • Pau

    Hej på er!
    Skönt att höra att allt flyter på fint för er =)
    Här är allt bara bra oxå, har gått in i vecka 36 och liten är fixerad så nu väntar vi bara på att plutten ska titta ut! <3 ohh vad vi längtar!

    Tänkte kolla om det är någon av er som har koll på hur vi går till väga när våra små kommit och vi ska få blöjorna? Har skickat till forumvärden för x antal veckor sedan men får inget svar av henne :(

    Ta hand om er!

  • Pau

    Tack för hjälpen då vet jag hur jag ska göra :)

    hur går det för er tjejer, mår ni bra och så i era graviditeter? :)

  • Pau

    Skönt att höra att ni mår bra =)

    Hos mig har en fruktansvärd rastlöshet flyttat in, har ingen ro att koppla av och kan inte sova om nätterna,,,,
    Får hoppas det går över snart :)

  • Pau

    Hej =)

    Nu har våran lilla kille kommit =) han kom till världen den 21 oktober, 1 vecka innan BF :):)

  • Pau

    Vad mysigt att läsa att ni har det bra! Är lite avis på er för jag vet ju vad som väntar när ni får era små, oj vad fantastiskt det är! Vår kille är nu 2 månader och växer som bara den och han utvecklas varje dag

    Lycka till och glöm inte att njuta av magen sista tiden,snart är den borta och tro det eller ej men det går att sakna den

    Kram på er!

  • Pau
    Pixlar skrev 2014-01-27 12:57:57 följande:
    Får jag fråga, ni som fått era efterlängtade bebisar, har ni fått blöjorna från pampers också? Hur lång tid tog det för dom att komma? Hur många paket och i vilka storlekar fanns där?

    Kram på er!



    Det tog ca 4 veckor innan dom kom och halvårsförbrukning var det inte! 2 pkt nr 2, 1 pkt nr 3 och 5 pkt nr 4. Vår son är 3 månader nu och vi använder nr 3 och har gjort några veckor. Vi har fått köpa både 2or och 3or själva.

    Jag har skickat 3 mail till Tomas och frågat om det stämmer men han svarar inte på mina mail.

    Grattis till er som äntligen fått era små och ni som ännu väntar...ni väntar på något gott <3
  • Pau
    Pixlar skrev 2014-01-29 12:40:54 följande:
    Vad märkligt! Det lät ju lite som en besvikelse (även om man så klart är tacksam även för det lilla).. De får ju stå för vad de lovat tycker man..



    Är så klart jättetacksam för det vi fått. Är Tomas uteblivna svar jag är besviken på samt "löftet" om 6 månaders förbrukning....men men...jag har min lilla skatt så vad gör lite gratis blöjor då ???????? )
Svar på tråden Jag är gravidtråden!