Förlängd sjukskrivning, men barnmorskan svarar ej.
Jag började i Måndags att ringa till min barnmorska eftersom min sjukskrivning för graviditetsillamående går ut, och jag måste förlänga det. Idag, Torsdag är sista dagen och imorgon ska jag arbeta. Jag vill kunna meddela jobbet i god tid men just nu känns det bara löjligt, jag har ringt många gånger men inget svar och jag har lämnat meddelande men hon har inte ringt upp. Igår pratade jag med hennes kollega och hon sa att hon skulle ringa mig idag tidigt, men nu är klockan 12.30 och ännu har ingen ringt mig. Jag ringde för två timmar sedan och frågade om hon var på plats och om jag kunde få prata med henne men hon sa bara hon ringer dig lite senare idag.
Vad förstår de inte? de vet att min sjuksrivning går slut och att jag måste få prata med dem och en läkare, och att åka dit till en läkare och få förlängt av honom hinns ju inte ens om hon inte ringer nu. Jag måste ju prata med dem båda. Sen måste jag hinna medela mitt jobb i god tid.
Just nu får jag panik, tänk om det inte godkänner, vad händer då? eller om jag inte får tag på dem? Sjukanmäler jag mig till jobbet och säger som det är? men vad innebär det pengamässigt?