biomamman helt puckad
är sambo med en man som har två barn tillsammans med sitt ex. Det äldsta barnet som är 15 har flyttat till oss för han står inte ut med sin mamma. Det yngsta barnet som är 12 bor vv hos oss och vv hos mamma. Båda barnen håller på med dyra idrotter.
Sedan det äldsta barnet flyttade till oss så har mamman vägrat betala. min sambo gick till FK och dom fick till stånd att hon ska betala underhåll för den äldsta.
Nu kommer det bästa: biomamman har gått till advokat för att helt plötsligt så har yngsta barnets kostnader bivit dubbelt så höga så nu kräver hon samma summa hon får betala för äldsta barnet tillbaka från min sambo! Hon säger att barnets idrottsutövande är så dyrt och hon är snart 13 och hennes klädkostnader skenar! Människan är ju inte riktigt klok! Hon vägrar betala hälten av vad det äldsta barnets idrottande kostar, utan det ska min sambo betala PLUS hälften av vad det yngsta barnets kostnader är. Mamman kan gå ut och köpa svindyra skor (nu pratar vi om 1500 kr på rea till en 12-åring) och sen kräva att pappan ska betala hälften. Hon skickar räkningarna till sin egen advokat som skickar brev hit - hon begriper inte att advokater kostar pengar.....
Vad ska man göra åt en sån här idiot till människa?