• Anonym (pucko)

biomamman helt puckad

är sambo med en man som har två barn tillsammans med sitt ex. Det äldsta barnet som är 15 har flyttat till oss för han står inte ut med sin mamma. Det yngsta barnet som är 12 bor vv hos oss och vv hos mamma. Båda barnen håller på med dyra idrotter.

Sedan det äldsta barnet flyttade till oss så har mamman vägrat betala. min sambo gick till FK och dom fick till stånd att hon ska betala underhåll för den äldsta.

Nu kommer det bästa: biomamman har gått till advokat för att helt plötsligt så har yngsta barnets kostnader bivit dubbelt så höga så nu kräver hon samma summa hon får betala för äldsta barnet tillbaka från min sambo! Hon säger att barnets idrottsutövande är så dyrt och hon är snart 13 och hennes klädkostnader skenar! Människan är ju inte riktigt klok! Hon vägrar betala hälten av vad det äldsta barnets idrottande kostar, utan det ska min sambo betala PLUS hälften av vad det yngsta barnets kostnader är. Mamman kan gå ut och köpa svindyra skor (nu pratar vi om 1500 kr på rea till en 12-åring) och sen kräva att pappan ska betala hälften. Hon skickar räkningarna till sin egen advokat som skickar brev hit - hon begriper inte att advokater kostar pengar.....

Vad ska man göra åt en sån här idiot till människa?        

• Svar på tråden biomamman helt puckad
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-04 11:00:41 följande:
    Tingsrätten bestämmer inte om barnet får rida eller inte. Det finns ingen lag som tvingar föräldrar att betala aktiviteter de inte vill vara med och betala.
    Det har du fel i.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-04 11:52:57 följande:
    Det har du fel i.
    Vilken lag är det? 
  • 1022
    Anonym skrev 2013-02-28 19:48:01 följande:
    Vad har du med detta att göra? Det är din sambo som ska sköta detta, inte du.
    Eftersom vi inte vet om det påverkar hennes ekonomi så har det fortfarande mycket med saken att göra..
  • vetvadjagvill
    1022 skrev 2013-03-04 13:11:11 följande:
    Eftersom vi inte vet om det påverkar hennes ekonomi så har det fortfarande mycket med saken att göra..

vill man inte att ens ekonomi ska bli påverkad så ska man inte träffa någon som redan har barn.

Men vad jag fått reda på i tråden så påverkar det hennes ekonomi så pass att hon betalar mindre än halva hyran och hon behöver inte heller betala för barnens matkostander. Så det påverkar väl hennes ekonomi positivt

• Anonym (pucko)
    Anonym skrev 2013-03-03 20:48:40 följande:
    Inte? Varför inte? Du har väl också barn sen tidigare eller har du inte det? Varför ska du inte betala hälften?

Det ÄR dyrt.

ja, jag har ett barn sen tidigare som är vuxen och har flyttat hemifrån för att läsa på högskola. Så varför ska jag betala halva hyran?
  • Anonym (pucko)
    vetvadjagvill skrev 2013-03-04 08:17:10 följande:
    Förvarar du dina möbler i hemmet?

Jag tycker det  är snålt av dig att inte betala halva hyran.

Menar du att han särköper  maten till  barnen för egna pengar?
    Vad använder ni barnbidraget till då.. maten eller?

Ridning är dyrt.. vem betalar ridningen?      
    Vem   köper hennes vinterkläder och vinterskor?

Klart en 13 åring kostar.. vad trodde du?         
    men snälla nån, om inte han haft två barn hade vi haft en mindre lägenhet. Så varför ska jag betala?
     Han betalar mer för maten än jag gör för han har, hör och häpna, två barn som äter här.

Barnbidraget går till mamman.

Ridningen betalar hennes pappa, såsom han betalar sonens fritidsaktiviteter. Han köper även busskort, kläder mm. Mamman vägrar. 
    Tror du inte jag fattar att en 13-åring kostar men det är INTE det som tråden gäller!!!!!      
  • Anonym
    Anonym (pucko) skrev 2013-03-04 17:12:21 följande:

ja, jag har ett barn sen tidigare som är vuxen och har flyttat hemifrån för att läsa på högskola. Så varför ska jag betala halva hyran?
    Hu stor andel betalar du?
  • Anonym (pucko)
    vetvadjagvill skrev 2013-03-04 13:28:50 följande:

vill man inte att ens ekonomi ska bli påverkad så ska man inte träffa någon som redan har barn.

Men vad jag fått reda på i tråden så påverkar det hennes ekonomi så pass att hon betalar mindre än halva hyran och hon behöver inte heller betala för barnens matkostander. Så det påverkar väl hennes ekonomi positivt

men herregud, läser du fortfarande ingenting??? Det är biomammans eviga tjat jag pratar om, inte min ekonomi och det faktum att jag inte betalar för hans barn
  • Anonym (pucko)
    Anonym skrev 2013-03-04 17:15:03 följande:
    Hu stor andel betalar du?

jag betalar 30% enligt min sambos uträkning.
Svar på tråden biomamman helt puckad