• Anonym

Att ta fortsterbarn

Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 11:31:54 följande:
    Nej det förstår ju jag med, men man kanske har lite att säga till om vad man kan tänka sig eller....vad som skulle passa in i vår familj
    Det är ni som ska passa för barnets behov, inte barnet som ska passa för er familj...
  • Anonym

Är nog lite si och så med det där.

Jag vet en familj där det äts medicin för psykiska besvär (både föräldrar och bio.barn). Där har man önskat sig ett specifikt kön och en viss ålder... och det fick de... och det är bara att slussa vidare barn som inte passar in.
    Det gäller bara att kunna prata för sig.

• Anonym
    hymafr skrev 2013-03-01 11:44:27 följande:

Men man kan visst få vara med och bestämma.
    Känner t ex till de som enbart vill ha uppväxtplaceringar och det är inga problem. 

och vad hadde de med det jag skrev?
  • Anonym
    Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 11:33:59 följande:
    Det vet jag och jag och min man är BRA föräldrar!

Men dåså, då är det ju bara att söka då. 

• Anonym

Ts, vad är det för psykiska problem du har, för det spelar ju ganska stor roll, det är skillnad på att ha en depression och att vara schizofren liksom.

• Anonym

Det jag undrar är om en förälder kan vara psykiskt sjuk utan att det påverkar barnen/familjen det allra minsta? 

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 11:49:24 följande:
    Det jag undrar är om en förälder kan vara psykiskt sjuk utan att det påverkar barnen/familjen det allra minsta? 

Hm, precis, jag hade en depression och jag vet att det påverkade min familj.
    Och ändå var jag ytterst noga med att inte låta det gå ut över familjen, men dom märker ju att mamma är ledsen, inte mår bra och det påverkar dom förstås.
    Det går inte att låtsas och spela, det skiner igenom.    
  • Anonym
    Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 11:52:21 följande:
    Nu får du ge dig!!!
    Du missförstår ju allting! och verkar inte förstå

Är ju olika som skriver så vem ska ge sig ?
    'Du måste kunna ta de folk skriver utan se det som på hopp   

• Anonym
    Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 11:52:21 följande:
    Nu får du ge dig!!!
    Du missförstår ju allting! och verkar inte förstå
    Jag har inte skrivit alla anonyma inlägg, det som du svarade på var mitt första här i tråden. Du skrev att du ville ha ett barn som passade er familj och då skrev jag att du ser det på fel sätt, det är er familj som ska passa barnet. 
  • Anonym
    Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 12:00:35 följande:
    Jag har inte nämnt något om depression
    Vad är det för "problem" du har då? 
Svar på tråden Att ta fortsterbarn