• Anonym

Att ta fortsterbarn

Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 11:53:38 följande:
    Har också hört detta! Ett sådant fall!

Det är nog brist på fosterfamiljer och då tar man vad man får... bara det är bättre för barnen än att stanna i sina biologiska familjer... sedan som sagt går mycket att dölja, bara man kan prata för sig.

Handen på hjärtat... hur många familjer finns det som av ren medmänsklighet och kärlek till ALLA barn, skulle ta sig an någon annans barn helt utan någon som helst vinning på det? Ekonomiskt, saknaden av en dotter/son som man aldrig fick, lekkompisar till egna barn...

Jag tror tyvärr inte att det finns så många sådana människor... som BARA vill hjälpa.
    Men jag har väl tappat hoppet om mänskligheten... eller något!

Hur som... känner ni att ni vill bli fosterfamilj så ansök. Det finns personer som arbetar med att avgöra om ni är passande eller inte. Här på Familjeliv får du bara en massa personliga åsikter som spelar noll roll i  verkligheten.     

Lycka till!      
  • Anonym
    Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 12:00:35 följande:
    Jag har inte nämnt något om depression
    Nej, du har överhuvudtaget inte skrivit något om vad för psykiska problem du har.
    Varför kan du inte berätta, vad det är du lider av?
    Jag skrev om mig själv, inte dig.
    Men om jag går till mig själv, som ändå hade en relativt lindrig åkomma och ändå påverkade det familjen, så har jag svårt att se hur det inte skulle påverka.
    Barn är ju extremt känsliga inför sina föräldrars mående, dom märker varje skiftning, du kan inte dölja det.     
  • Anonym
    Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 12:02:52 följande:
    I början var det ju en och samma människa hela tiden, det kunde man läsa mellan raderna och det var den anonym jag menade. Självklart tar jag det folk skriver men inte när det är provocerande, då kan man sluta
    Jag var en av de som skrev i början, men bara ett inlägg, alla som inte väljer en signatur blir ju "anonyma". 
  • Anonym
    Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 12:02:52 följande:
    I början var det ju en och samma människa hela tiden, det kunde man läsa mellan raderna och det var den anonym jag menade. Självklart tar jag det folk skriver men inte när det är provocerande, då kan man sluta

Och jag var en annan som skrev i början, men då skrev jag bara ett inlägg.
    Så du har fel, det är inte en och samma person, vi är flera, men vi tycker kanske ungefär likadant.  
  • Anonym
    Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 12:07:47 följande:
    verkar som många här har fördomar när det gäller psykiskt mående, alla verkar tro att man är psykiskt störd och psykiskt sjuk för att man inte mår hundra psykiskt!

Så förklara då, om du inte säger något så lämnar du ju till oss att dra våra egna slutsatser.  
  • Anonym
    Anonym (vet inget) skrev 2013-03-01 12:07:47 följande:
    verkar som många här har fördomar när det gäller psykiskt mående, alla verkar tro att man är psykiskt störd och psykiskt sjuk för att man inte mår hundra psykiskt!
    Du kanske kan vara lite mer detaljerad om ditt mående för att undvika missförstånd? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 12:08:54 följande:

Och jag var en annan som skrev i början, men då skrev jag bara ett inlägg.
    Så du har fel, det är inte en och samma person, vi är flera, men vi tycker kanske ungefär likadant.  

så sant
  • Anonym

Vi började bår utredning i höstas och de första frågorna vi ficl var om vi själva hade kontakt med soc om vi hade psykiska problem eller var hos kfm detta var 3 saker som inte fick vara med på "meritlistan"

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 13:22:33 följande:
    Vi började bår utredning i höstas och de första frågorna vi ficl var om vi själva hade kontakt med soc om vi hade psykiska problem eller var hos kfm detta var 3 saker som inte fick vara med på "meritlistan"
    Ja, de begär även in registerutdrag från polisen, socialen, FK och från KFM...man får inte ha något sånt i bagaget..
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2013-03-01 14:18:06 följande:
    Du vet att de flesta någon gång drabas av psykisk ohälsa och att det kan yttra sig på på många olika sätt. Jag ska hjälpa dig att bredda dina kunskaper lite trots att du egentligen inte förtjänar det p.g.a orden 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 och 13 i din sista mening.

Psykiska problem kan tex omfatta generell ångest. Något som överhuvudtaget inte behöver straffa någon mer än den drabbade.
    Psykiska problem kan också vara så omfattande att man inte klarar av att ta hand om sig själv, men i sådana fall så tror jag knappast att man vill ta sig an ett fosterbarn.
    Så om någon har det så märks det inte alls menar du? Det påverkar ingen annan än personen själv och den kan leva ett helt vanligt liv?
Svar på tråden Att ta fortsterbarn