Kost & träning
Hejsan!
Nu är det såhär att jag har börjat gymma igen.. Nu måste jag börja ta tag i livet ännu en gång och behöver lite hjälp med ett kost schema! Jag gymmar 4 gånger i veckan, och kommer antagligen börja springa de andra 3 dagara när det har blivit ett FÅ grader varmare.
Försöker att äta nyttigt hela tiden, men ibland går det bara utför och det kan nog vara för att jag inte har något att följa, utan jag gör som jag själv känner...
Om någon skulle ha tid och lust att hjälpa mig med ett schema hade jag blivit mer än tacksam!
Skulle gärna vilja ha lite variation också, så att man inte behöver äta samma sak varje dag.
Just nu så gör jag något följande:
Stiger upp cirka 07:00 på vardagar för att göra mig i ordning för skolan.
Havregrynsgröt står redo på spisen, så det tar jag till frukost tillsammans med ett glas apelsinjuice!
Lunch äter jag i skolan, försöker ta mest grönsaker då det nästan alltid är något som verkar vara hämtat från Afrika.
När jag kommer hem från skolan eller gymmet så tar jag i princip alltid något att tugga på, t.ex. någon frukt, idag blev den banan & hallon =) Men efter jag tränat, så ser jag alltid till att äta riktig mat direkt efteråt. Men har även beställt protein-pulver.
Blir middag när mina föräldrar kommer hem, när de erbjuder vad vi kan äta ikväll så blir det oftast "Nej tack, hellre detta och detta" eftersom jag inte vill sitta och proppa i mig pannkakor, pasta osv varje dag.
Sen kanske jag tar något litet på kvällen att tugga på, frukt eller dylikt. Sen går jag och lägger mig.
Detta är verkligen inget jag följer, utan jag beskrev i princip bara vad jag har ätit idag :P
Vill gärna ha ett schema med variation av frukost och middag, då det är de svåraste att få fram variation på. Om det kommer några bra förslag kommer jag se till att beställa hem det direkt! Gäller samma för frukosten...
Måndag:
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag:
Fredag:
Lördag:
Söndag:
Tack på förhand!
(Är kille om det nu skulle spela någon roll (16 år))