Inlägg från: orolig2121 |Visa alla inlägg
  • orolig2121

Varför föda naturligt?

De stora fula ärren, och de ärr som påverkar sexlivet, de får man efter att ha försökt föda naturligt.

• orolig2121
    Trädblåsare skrev 2013-03-05 07:49:02 följande:
    Vad menar du med naturlig förlossning, utan smärtlindring?

Eller jämför du kejsarsnitt mot förlossning, som sker även med smärtlindring?
    Ja det är väl värt att förklara vad man menar eftersom orden används olika. Med naturlig förlossning menar jag alla förlossningar som inte är planerade kejsar snitt. Hur "naturligt" dessa förlossningar slutar vet man ju aldrig. Bedövning har jag inte alls brytt mig om i den här diskussionen. För mig är bedövning en ganska ointressant fråga.
  • orolig2121
    lövet2 skrev 2013-03-05 07:50:44 följande:
    Och när Olle får en hjärtinfarkt under Vasaloppet och faller död ner, då är det ett bevis på att träning är fjantigt och onödigt för alla?

Din slutledningsförmåga är något ... udda ...
    Det där var din slutledningsförmåga, inte min.
  • orolig2121
    Trädblåsare skrev 2013-03-05 08:00:29 följande:
    Varför då?
    Tja ointressant är den kanske inte, men det är i alla fall en annan diskussion.

Hade jag fött naturligt hade det för mig varit självklart med bedövning. Riskerna med bedövning verkar vara mycket små numera och fördelarna skulle för mig vara väldigt stora. 
  • orolig2121
    jashrinah skrev 2013-03-05 08:13:49 följande:
    för att tanken på att någon skulle skära upp min mage gör mig illamående och äcklad :) 
    Okej, men glöm inte att 7% av alla vanliga förlossningar slutar med akut kejsarsnitt.
  • orolig2121
    liv skrev 2013-03-05 08:19:14 följande:
    För att jag ville föda fram mina barn. Inte få dem urplockade som vilken tumör som helst.
    Jag hade inga problem att skilja på mina barn och en tumör.
  • orolig2121
    liv skrev 2013-03-05 08:19:14 följande:
    För att jag ville föda fram mina barn. Inte få dem urplockade som vilken tumör som helst.
    Låter dessutom som en moraliserande och nedvärderande åsikt. Om du vill slå dig själv för bröstet så går det bra att göra det utan att nedvärdera andra människors val.
  • orolig2121
    Tonårsmamman1 skrev 2013-03-05 08:23:54 följande:
    Ändå skriver du om bedövning i din TS, så så ointressant kan det ju inte vara. Där drar du slutsatsen att kejsarsnitt är som att ta bedövning hos tandläkaren. Men det stämmer ju inte. Att ta bedövning hos tandläkaren för att laga ett hål är samma sak som att ta bedövning när man ska föda ett barn. Ett kejsarnitt när man ska föda barn är som att vilja bli opererad i munnen när man har ett hål i tanden.
    Jag har inte skrivit att kejsarsnitt är som att ta bedövning hos tandläkaren och det tycker jag inte heller. Jag ville bara illustrera att jag tycker ett vanligt besök hos tandläkaren är jobbigt smärtsamt och en förlossning är ofta mycket värre.

• orolig2121
    jashrinah skrev 2013-03-05 08:33:50 följande:
    den risken kan jag ta , annars är ju alternativet att definitivt bli uppskuren :P  dessutom blir man sövd vid akut kejsarsnitt ;) vid planerat är man ju vaken ! 
    Min fru var vaken vid akut kejsarsnitt.

Om du är så rädd för en operation så förstår jag att du väljer vanlig förlossning och hoppas på att slippa akut snitt. Jag tycker som sagt att alla ska få välja själva.
  • orolig2121
    jashrinah skrev 2013-03-05 08:39:01 följande:
    hehe jag är en mes ;) måste tillåmed sövas hos tandläkaren ;)
    jag håller med om att man ska få välja själv , kan inte förstå varför man inte får det än  , svär att hade det varit männen som födde barn hade man frågat dem om de villa ha snitt eller föda vanligt ! 
    Ja, jag tror att kejsarsnitt hade varit ett fritt val om det hade gällt män.

Men, jag anser också att det oftast är kvinnor som är starkast pådrivande för att kejsarsnitt ska motverkas. Det är något slags moraliserande som verkar vara väldigt viktigt för en del kvinnor. 
Svar på tråden Varför föda naturligt?