Inlägg från: Mindful |Visa alla inlägg
  • Mindful

Novemberbebisar 2013

Miam skrev 2013-03-19 19:35:45 följande:
    Så kommer illamåendet smygandes, jag hoppades ju på detta (alla symptom e bra symptom, eller hur!) så jag känner mig lycklig över mitt illamående. Dessutom slipper man ju äta massa strunt som godis och så när allt äcklar! Gick in i vecka 6 idag...6 kvar innan man kan andas ut lite grann...

Skönt att du känner av lite symtom. Jag börjar bli orolig över att jag knappt haft några alls... 
    Ja 5-6 veckor kvar innan man kan pusta ut lite :) 
  • Mindful

Solrosen 83: Ha en alldeles fantastisk semester i underbara Thailand. Njut av solen åt oss :)

• Mindful
    ceke skrev 2013-03-24 20:48:06 följande:
    Hmm.. jag har i snart en veckas tid trott att jag haft ögoninflammation då det går på sonens förskola.. Säg vad som inte går där just nu förresten; scharlakansfeber, vattkoppor etc etc.. Jaja.. Hur som började jag idag känna att det blev tungt att andas. Hamnade på familjeläkarjouren bara för att få veta att nix, ingen ögoninflammation men däremot en kraftig allergis reaktion i ögonen och som nu även satt sig på andningen.

Och... eftersom jag är gravid kan de ju knappt skriva ut några läkemedel, utan jag blev beordrad att ta kontakt med kvinnokliniken imorgon för att ställas in på medicin eftersom jag är just gravid. Hmm.. känns lite underligt att ringa till gyn och säga "hej, jag behöver hjälp med min allergi" Men, nåja.. Hoppas att jag då samtidigt kan få ett ultraljud, så slipper vi punga ut med 950 kr på ett privat

Det bästa är ju dock att de ögondroppar jag fick med mig hem verkar lindra  

Åh vad jobbigt Ceke, hoppas det blir bättre med de läkemedel du får. Ja hoppas att du även kan få ultraljud då! Lycka till.
  • Mindful

Nu har illamåendet slagit till med besked... har typ varit sängliggande hela helgen pågrund av tröttheten och illamåendet. Jag känner mig typ konstant åksjuk och jobbet idag blev tungt tungt iom det. Jag som "klagat" på att jag inte haft några symtom tidigare :/ Maken här hemma är mkt engagerad och är nu i affären för att köpa ingefära för att han läst att de ska lindra Hjärta Hur mår ni tjejer?

• Mindful
    BirkaB skrev 2013-04-04 17:43:40 följande:
    Idag har jag äntligen gjort vul, inte alltid så lätt att få tid dit men det visade sig att allt var bra trots tre blödningar och ont i magen. Så himla glad jag blev var nästan helt övertygad om att det var ett missfall. Nu kan jag äntligen slappna av dessutom fick jag reda på att jag har bf den 6 nov istället för i slutet av nov som jag trodde.

Underbart!! Vad skönt :)
  • Mindful

Fortfarande dödstrött, sover hela helgerna ;) Men det värsta illamåendet tycks ha avtagit så det verkar som att Postafen hjälpte mig. Jag tar dem innan jag lägger mig (står att de ska verka i 12 h) för att slippa det värsta morgonillamåendet. Gick in i v 9 idag. V 6-8 var illamåendet så påtagligt att jag fick panik!

• Mindful

Är det någon som har koll på vilka landsting som inte "erbjuder" kub innan man är 35 år? Eller vilka landsting som är lite kinkiga med detta?

• Mindful
    Solrosen 83 skrev 2013-04-07 10:17:55 följande:
    Nu är jag tillbaka från min Thailandssemester och har läst igenom allt ni skrivit medan jag varit borta. Vad kul att vi har blivit så många här inne. Välkommen alla och grattis till plusen!

Här går jag idag in i v 9 (8+0). Dras med lite illamående och extra hungrig och sen så klart trött. Illamåendet drog i gång samma dag som vi åkte i väg till Thailand och blev definitivt inte bättre i den extrema värme som var där (runt 37-38 grader i skuggan). Så det blev och börja varje dag men en postafen för min del för att orka med och det hjälpte för mig. Nu mår jag lite bättre igen när jag kommit hem till kylan igen. Mår fortfarande lite illa när det gått någon timme sen jag åt senast så det blir och småäta frukt och annat mellan måltiderna för att hålla det under kontroll. Än så länge är det dock inte ohanterbart och jag vill helst slippa ta fler postafen om jag inte måste för de blir man ju ännu tröttare av.

Min mage har börjat bli lite svullen också och jeansen satt aningen för tajt nu när jag kom hem. Har kämpat för att gå ner i vikt innan jag blev gravid och hade redan lite antydan till mage även om jag hade gått ner rätt mycket så då syns det antagligen lite tidigare.

På tisdag är det dags för oss att gå till bm andra gången för vad de kallar freja-samtal om fosterdiagnostik. Är inne på att vi ska göra KUB-test. Om inte annat så för att få möjlighet att göra ett UL och få se bebisen och allt ser bra ut och slippa vänta ända till v 18 då första UL annars normalt görs. 
    Välkommen tillbaka!! Hoppas du kunnat njta av din semester trots illamåendet. Känner igen mig i detta med illamåendet, är också i v. 9 och kör också Postafen. 
    Gällande detta med Freja samtal, är det ngt man måste göra innan kub testet? Eller kan man efter själva inskrivningssamtalet bli erbjuden kub? 
  • Mindful
    StrongWom3n skrev 2013-04-08 08:12:16 följande:
    Känner att jag varit tyst här ganska länge nu.. Har dels varit bortrest en vecka, sen inte haft ork att skriva.
    Grattis till alla "nya" som plussat!
    Här börjar illamåendet bli ganska jobbigt, speciellt då man har en 7 månaders bebis man behöver lägga massa energi på. Försöker minnas när det värsta illamåendet gav med sig förra gången, men kan inte komma ihåg. Jag vet att jag mådde illa och spydde hela graviditeten, men det var bara i början jag inte tålde doften av matos mm.

Just nu avskyr jag matos, så jag lever på typ yoghurt och mackor..

Har tid för Kub ultraljudet på måndag (om en vecka idag). Även om det enligt min beräkning kommer att vara 3 veckor för tidigt. Men barnmorskan räknar alltid från sista mensen så..
    Alltid nervöst inför första ultraljudet.. Kommer det verkligen finnas nått där inne?

Är det några fler som är gravida nu och är hemma med en liten. Kommer ni hinna jobba något mellan barnen? Om allt går bra denna graviditet kommer jag ju aldrig börja jobba mellan barn 1 och barn 2. Hur och när berättar ni för arbetsgivaren.. Jag börjar bli lite nojjig för det där.. Känns jobbigt att säga att man inte alls planerar att komma tillbaks snart utan ska vara hemma för en till! Jag har tänkt vänta tills efter rutinultraljudet innan jag säger det till min chef åtminstonde..

Roligt att höra från dig igen, förstår att du har fullt upp. Jag förstår att du börjar bli nojjig inför detta med att berätta för arbetsgivaren. Jag väntar ju mitt första barn så jag är inte i samma sits även om jag själv kan tycka att det är lite jobbigt att berätta eftersom det är mkt pågång på mitt jobb till hösten. Men jag tänker så här, de har ju egentligen inte med saken att göra, du har ju rätt till detta och man kanske inte alltid styr över saker och ting som händer. De vet ju inte hur ni planerat detta, om det var en olyckshändelse eller inte. Jag tror det kommer gå bra, kanske någon som vikarierar för dig just nu som blir glad över att få stanna längre?! :)
Svar på tråden Novemberbebisar 2013