Inlägg från: Mindful |Visa alla inlägg
  • Mindful

Novemberbebisar 2013

{#emotions_dlg.flower} BF-lista november 2013  {#emotions_dlg.flower}

Ila - 8 november
    Caarin - 10 november
    Langtaefterdig- 12 november
    Mindful - 13 november
    Zanah - 13 november (tvillingar)
    Västeråsare- 14 november
    Strongwom3n - 14 november (andra barnet)
    Solrosen 83 - 16 november
    Brullan - 16 nov (tredje Barnet)
    Ceke - 17 nov (2:a barnet)
    BalchensMalin - 24 november
    Vittoria- 27 November 
    Jämthund - 28 November (andra barnet) 
  • Mindful

Idag har vi varit på KUB och tänk det låg en liten bebis där i min mage. Allt såg bra ut, hjärtat slog och vi fick en låg risk. Nu äntligen kan jag slappna av en del då jag sista tiden trott att jag inbillat mig hela graviditeten. Det var STORT att se bebisen för första gången, overkligt och häftigt. Vi är så lyckliga och flyger på små moln nu!! Vi bokade även tid för RUL som blir av i v. 20 ungefär. Bf 13/11 stod sig stabilt efter dagens ultraljud, sedan får man se! Var det inte någn mer som gjorde ultraljud idag har jag för mig?
    Trevlig helg! 

• Mindful

Langtaefterdig: Stort grattis och vilken lite söt krabat på bilden. Vilken bra bild ni fick med er :)

• Mindful

Fiamedbarn: nej vad tråkigt att höra, all styrka till dig och lycka till med nytt försök!!!

• Mindful

Grattis Ceke, vad skönt att få bra siffror och se den lilla krabaten i full fart!!!

• Mindful

Jag är 31 men i vårt landsting blir alla erbjudna KUB oavsett ålder.

Grattis Solrosen 83, till en liten frisk bebis och låga siffror! 

• Mindful

Miam: blodprovet till kub tar man i v. 9-13 och själva ultraljudet görs i v. 10-14 vad jag fått veta.
    För min del kändes det bara skönt att få se bebisen i tidigt skede, se så att allt stod rätt till och att hjärtat faktiskt slog. Det är ju mitt första barn så kanske är man lite mer orolig då?!  

• Mindful

Jag har tid för cellprov på onsdag. På torsdag går jag in i v 15. Vad säger ni om det? Jag känner mig osäker på om man bör eller om jag ens vill ta cellprovet. När jag läser på ex. vårdguiden står det att det är helt riskfritt att göra cellprov under graviditeten men att de rek att man tar det fram till v 15. Jag ska nog ringa bm på måndag och fråga. Men minns på inskrivningen att hon sa att det var helt ok.

• Mindful

Ceke: Ja jag återkommer med svar! Men känns bra att fler ska ta det nu i dagarna :)

Vad roligt och skönt att ni nu är helt offieciella, förstår att det blir mer verkligt då. Och vad roligt att ni har fler i er omgivning som ska intill er, blir roligt att umgås med fler samma är föräldralediga!  

Jag längtar så tills vi blir helt officiella, när nästa helg är över kommer hela familjen/släkten veta samt de närmsta vännerna men det är fortfarande hemligt på jobbet och facebook. Jag sökte ju en ny intern tjänst i Februari, var på intervju i april och fick tjänsten och skrev på papprena nu i Maj. Jag tillträder på nya tjänsten 1 september men jag har inte berättat för chefen ännu, vilken ånget, det knager mig verkligen och jag är så nervös och orolig för att berätta... Börjar bli svårt att dölja magen på jobbet snart och vill ju berätta för chefen innan ngn av mina kollegor gör det...  

• Mindful

Jag tänker lite som du Ceke, vi hade också valt att gå vidare om vi fått låga siffror. Lite därför vi avvaktade att berätta för någon innan vi gort kub. Jag tor man ska vara försiktig med att göra kub om man inte är säker på vad man vill göra om man får låga siffror. Men som jag skrev ovan så gjorde vi kuben för att få se att allt stod rätt till, sedan är det en bonus att få se hela bebisen. Där vi gjorde ltraljudet gick de också igenom alla kroppsdelar, hjärnan osv. vilket känns betryggande!

Svar på tråden Novemberbebisar 2013