• Anonym (11årigmamma)

11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(

Vet inte riktigt vad jag ska säga.... fick reda på för en vecka sedan att ja är gravid... 
    Jag fick min mens då jag var 10 år  och hade mitt första "samlag" då jag blivit 11
    jag vet att det är otroligt tidigt .... men detta har sina anledningar...

Jag vill behålla barnet ..... jag vet att det låter konstigt ... men ja vill verkligen inte göra abort...

Vad tycker ni jag ska göra? 

• Svar på tråden 11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(
  • overdose
    Alltid Daph skrev 2013-03-07 16:30:48 följande:
    TS skriver ja istället för jag och använder tre punkter efter var mening. Det första ser ungt ut och det andra minns jag faktiskt från mellanstadiet. Då var det vanligt att barnen använde mycket utropstecken och tre punkter.
    Så, då är det kanske inte så svårt att återskapa ett sådant språk, tycker ja...

• Alltid Daph
    overdose skrev 2013-03-07 16:33:01 följande:
    Så, då är det kanske inte så svårt att återskapa ett sådant språk, tycker ja...

Nu menade jag inte att ge mig in i debatten om huruvida TS är på riktigt eller ej. Det är mycket möjligt att hon är en vuxen som försöker skriva som ett barn. Jag reagerade bara på att så många tyckte att språket var alldeles för bra för en elvaåring. Det håller jag inte alls med om.
  • overdose
    Alltid Daph skrev 2013-03-07 16:37:17 följande:

Nu menade jag inte att ge mig in i debatten om huruvida TS är på riktigt eller ej. Det är mycket möjligt att hon är en vuxen som försöker skriva som ett barn. Jag reagerade bara på att så många tyckte att språket var alldeles för bra för en elvaåring. Det håller jag inte alls med om.
    Ingen av oss lär få reda på svaret.

Sexualitet är hursomhelst inget som skapas hos alla först när de blir vuxna. Som berättelse är det därför inget omöjligt, även om det är ovanligt.

:)

Om det nu är sant får vi önska TS lycka till. Denna strategi kan vara väl så bra. Och om man skaffar sina barn i en tidig ungdom kan man njuta av en vuxen ålder i stor frihet.

• Alltid Daph
    overdose skrev 2013-03-07 16:52:42 följande:
    Ingen av oss lär få reda på svaret.

Sexualitet är hursomhelst inget som skapas hos alla först när de blir vuxna. Som berättelse är det därför inget omöjligt, även om det är ovanligt.

:)

Om det nu är sant får vi önska TS lycka till. Denna strategi kan vara väl så bra. Och om man skaffar sina barn i en tidig ungdom kan man njuta av en vuxen ålder i stor frihet.

Haha, ja sannerligen. Hon är ju unga människan, bara 30, när barnet är myndigt och kan flytta hemifrån..! Tyst
  • overdose
    Alltid Daph skrev 2013-03-07 16:57:15 följande:
    Haha, ja sannerligen. Hon är ju unga människan, bara 30, när barnet är myndigt och kan flytta hemifrån..! Tyst
    Ja, visst känns det konstigt... min mellanbroders fru fick sin första runt år 40. En tjej som tycker om mig närmar sig också samma ålder utan att ha ett barn.

Som 32-åring kan man nog vara rena lammköttet som det fungerar idag.

• Anonym

Om det är som du säger tycker jag definitivt att du ska göra abort!! Dessutom är språket i din text för "moget" för att vara 11 år. En 11-åring skriver knappast sådär......
    Jag själv blev gravid som 16-åring och gjorde en tidig abort jag ville behålla men gjorde abort då jag tänkte på min framtid, killen och jag var inte ens tillsammans. Jag ångrar mig inte idag (är 24) och det var det bästa beslutet just då. Mitt råd är abort, du är bara 11 år och går fortfarande på mellanstadiet. Jag vill inte vara någon moralkärring som säger åt dej vad du ska göra och inte men tänk på ditt bästa för guds skull!!!

• Anonym
    Sykepleie skrev 2013-03-06 20:29:40 följande:
    Fortfarande sportlov i Sverige....
    va?
  • Sykepleie
    Anonym skrev 2013-03-07 17:17:24 följande:
    va?

Sportlov = trolltrådar om allt möjligt poppar upp...
  • Anonym (.....)
    Anonym skrev 2013-03-07 17:17:24 följande:
    va?
    Sportlov=Uttråkad barn/tonåring som sitter vid datorn och hittar på historier.
Svar på tråden 11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(