• Anonym

    11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(

    Anonym skrev 2013-03-06 18:53:05 följande:
    TROLL!
  • Anonym
    Lilla Hanna skrev 2013-03-06 19:15:26 följande:
    Jag hade sex för första gången när jag var 12, nästan 13 år. Blev gravid strax efter att jag  fyllt 14. Efter många tankar och funderingar gjorde jag en abort. Något jag ibland kan ångra, men som jag vet var det bästa för mig. Så OM du är gravid, gör en abort. Oavsett hur tufft det känns så är det bäst för dig. Man ska inte bli vuxen när man inte ens är tonåring.
    Exakt samma sak här.
  • Anonym

    TS, vad har du för relation till barnets far?

  • Anonym
    Gunilla 044 skrev 2013-03-06 21:43:06 följande:
    Trist,man måste väl kunna säga vad man tycker,ok då blir väl också jag anmäld.

    Ja om "Vän av Ordning" anmäler så!!! Jag tycker det är jättetråkigt att vara avstängd ett dygn (eller vad följderna blir) så jag tror på TS och lider verkigen med henne. Minns när mina döttrar var elva år och hur små och outvecklade de var!!! Klart att TS ska behålla sitt barn för abort är ju mord som det brukar heta här på FL. Hoppsan nu klev väl jag över gränsen också! Ajöken ajjö i så fall.
  • Anonym

    prata med en vuxen du känner att du kan prata med, nån kompis förälder, din förälder, mor/farförälder, lärare, skolsyster, släkting.

    så kan de hjälpa dig att få tala med en kurator!

    vem är pappan till barnet? 

  • Anonym

    först tycker jag du ska prata med killen om vad han tycker, skedde samlaget med bådas tycke? och så ska du prata med dina föräldrar och om dom är stöttande och förstår din situation, då ska du behålla barnet för då har du mycket hjälp av dom! för jag tror att du klarar detta och dessutom får man hjälp av kommunen, iaf i min stad, men du verkar veta vad som krävs så lycka till!{#emotions_dlg.flower}

  • Anonym

    hm om detta ej är sant tycker jag det är barnsligt, annars hoppas jag att du ts får all hjälp du behöver!

  • Anonym
    Anonym (hörni) skrev 2013-03-07 07:28:17 följande:
    Det är inte tillåtet att ha samlag med en 11-åring.


    Men nu handlade det ju om ett "samlag" och ts tycker att 11 år är tidigt men det finns enligt henne anledningar till det!!? Vad? kan man undra.


     

  • Anonym

    Att spekulera i huruvida en snart 12-åring skrivet tråden eller inte är väl ändå inte relevant. Fullt troligt språkbruk för en snart 12-åring, min 7-åring hade kunnat formulera samma text.

    Om nu så är fallet som ts skriver så är det väl ändå föräldrarna/förmyndarna som bestämmer i den här situationen? Bara för att man kan bli gravid från tidig ålder betyder det inte att man är kapabel att fullfölja en sådan uppgift. Det finns ju två lösningar som jag kan se, kanske finns fler men det som jag kan se är isf abort eller adoption. Bägge två helt skilda trauman & utgångar.

  • Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2013-03-06 18:22:30 följande:
    Trodde man måste vara minst 18 år för att vara med i FL? Solig
    Dagens ungdom kan säkert inte "trolla" med sitt personnr. När jag var liten fanns det fortfarande telefonkiosker där man ringde heta linjen & dylikt fungerade utmärkt trots att man var nyss fyllda tonåring, jag är 32 i år så så gammal är jag ändå inte. Min 7 åring registrerade sig på itunes-konto utan hjälp från oss vuxna då knäcker nog en snart 12 åring ut hur de kan regga sig på FL eller dylikt.
  • Anonym
    Anonym (Mamma M) skrev 2013-03-07 07:55:33 följande:
    Ja att socialen kopplas in är det ingen tvekan om - sen om barnet tas ifrån den unga mamman eller ej, det kan ju ingen veta, för om hennes föräldrar ställer upp så ordnar det sig säkert med den biten.
    Men klart att en utredning sker - skulle väl tro att MVC eller skolan har en skyldighet att anmäla om en 11-åring blir gravid...?
    Finns ju inte en chans, för både moderns o barnets bästa, att samhället låter en 11-åring ta hand om ett barn helt själv.
    Ställer inte föräldrarna upp så är det mkt troligt att socialtjänsten beslutar om insatser, vare sig det handlar om att fosterhemsplacera barnet eller sätta in annan hjälp o stöttning till mamman.

    Tvinga någon till abort, som någon skrev tidigare, går ju inte, men kanske har någon upplevt sig blivit tvingad/övertalad?
    Men att köra någon till sjukhuset o spänna fast denna alt. handgripligen tvinga i denna person ett abortpiller är inte lagligt.

    Ja man vet inte vad man ska tro när man läser sådana här trådar, jag tror ju att det är någon med svans som tassar omkring, men det blir ju iaf en intressant diskussion av det  
    Men kan man inte som målsman tvinga ett minderårigt barn en sådan här gång? Att 11-åriga flickor blir gravida och vill BEHÅLLA barnet känns väldigt orealistiskt och det ligger säkert en go liten "trollunge där inne", men skulle man som förälder tvingas acceptera att ens barn föder barn?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-07 10:36:22 följande:
    Dagens ungdom kan säkert inte "trolla" med sitt personnr. När jag var liten fanns det fortfarande telefonkiosker där man ringde heta linjen & dylikt fungerade utmärkt trots att man var nyss fyllda tonåring, jag är 32 i år så så gammal är jag ändå inte. Min 7 åring registrerade sig på itunes-konto utan hjälp från oss vuxna då knäcker nog en snart 12 åring ut hur de kan regga sig på FL eller dylikt.
    Är det svårt att registrera sig på FL?
    Du vet väl att du inte måste fylla i ditt personnummer? Eller adress, kommun etc?
    Du kan skriva rappakalja på allt eller lämna många fält tomma om du vill.
    Enklaste saken i världen att regga sig här ju.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-07 11:14:49 följande:
    Är det svårt att registrera sig på FL?
    Du vet väl att du inte måste fylla i ditt personnummer? Eller adress, kommun etc?
    Du kan skriva rappakalja på allt eller lämna många fält tomma om du vill.
    Enklaste saken i världen att regga sig här ju.
    Minns inte men hade för mig att det var personr vid reg? Har varit medlem i många år så minnet sviker.
  • Anonym
    Anonym (stort ansvar) skrev 2013-03-07 10:55:29 följande:
    Mitt råd! Och det är ett klokt råd! Gör abort! För din egen framtids skull!
    Det är ett OTROLIGT stooooort ansvar att ta hand om ett barn!
    Jag har själv precis fått en liten flicka (såklart det mest underbaraste som hänt mig!) och även fast jag är 26 år och vuxen, har fast arbete och hus och har fästman, så är det fortfarande ett stort ansvar, även för en vuxen.
    Du är själv ett barn fortfarande. Njuuuut av det!
    Njut av skolan, att få lära dig nya saker, skaffa pojkvänner, umgås med vänner! Ta sovmorgon!!! För det kan du ju glömma när bebisen kommer! Du kan även glömma bort aaaallt som har med dig själv att göra i början. Allt fokus på lilla bebisen!
    Tänk efter både en och 10 ggr till !
    Du kommer ha tid att skaffa barn i framtiden, men din barndom/ungdom får du aldrig tillbaka!
    Det är ett troll, hetsa inte upp dig.....
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-07 11:41:52 följande:
    Minns inte men hade för mig att det var personr vid reg? Har varit medlem i många år så minnet sviker.
    Jaha. Så är det garanterat inte nu. Om det ens krävdes personnr så är jag säker på att man kan skriva in vilka siffror man vill. Har inte ens något minne av det.
  • Anonym
    3 barns mamma84 skrev 2013-03-07 13:43:08 följande:
    När jag läste denna tråd insåg jag direkt att tråden borde vara en skojjar tråd då en 11 åring skriver inte såhär.
    Låter iaf inte normalt alls.
    Näh nu ska jag fortsätta att passa alla mina 3 barn och städa lite här hemma   
    Man börjar ju undra om det öht finns några riktiga trådar! När det gäller småbarn och barnalstringsfasen så är det bra för tjejer att få ventilera frågor med varandra och då är FL toppen. Men när man inte är i den fasen så blir det ju till att "häcka" i alla fantasitrådar som man för det mesta inte tror på men som ngn sa här ovan, det kan bli bra diskussioner ändå!! Men finns det inget man kan diskuterara som är på riktigt och som inte rör just småbarn/UL,BIM och allt vad det heter?  

    Och INTE trådar av typen "grannens katt har nästan dödat min baby" och menlösa trådar där det är katt och hundälskare vs KoH-hatare.
  • Anonym
    3 barns mamma84 skrev 2013-03-07 13:43:08 följande:
    När jag läste denna tråd insåg jag direkt att tråden borde vara en skojjar tråd då en 11 åring skriver inte såhär.
    Låter iaf inte normalt alls.
    Näh nu ska jag fortsätta att passa alla mina 3 barn och städa lite här hemma   

    Javisst en "skojartråd"... men är den rolig? Börjar man skratta? Om åtminstone fantasyförfattarna hade humor!!
  • Anonym

    Ordet samlag anser jag snarare styrker att det skulle vara en 11-åring som startat tråden. Det är rätt vanligt att det är det ordet lärare använder i sexualundervisning med yngre barn. Faktiskt. Och så mycket sex med kompisar kanske det inte pratas än.

  • Anonym

    Om det är som du säger tycker jag definitivt att du ska göra abort!! Dessutom är språket i din text för "moget" för att vara 11 år. En 11-åring skriver knappast sådär......
    Jag själv blev gravid som 16-åring och gjorde en tidig abort jag ville behålla men gjorde abort då jag tänkte på min framtid, killen och jag var inte ens tillsammans. Jag ångrar mig inte idag (är 24) och det var det bästa beslutet just då. Mitt råd är abort, du är bara 11 år och går fortfarande på mellanstadiet. Jag vill inte vara någon moralkärring som säger åt dej vad du ska göra och inte men tänk på ditt bästa för guds skull!!!

Svar på tråden 11 (snart 12) och gravid HJÄLP =(