Anonym skrev 2013-03-08 20:35:32 följande:
Ja och jag tycker det är tragiskt med människor som köper helfabrikats rätter så som Lasagne, fiskgratäng mm och värst av allt är nog faktiskt pannkakssmeten på påse

Men jag försöker intala mig själv att det faktiskt är bra att det finns färdigmat för de som inte kan laga mat själva.
En gang i tiden tyckte jag som du. Min favoritloksoppa tar 2 timmar att laga.
Sen fick jag barn, och nar jag dessutom arbetar mer an heltid, har lang resvag etc etc, har fardiggjord pastasas blivit min basta van, tillsammans med nagra andra fardigratter (tyvarr gillar jag inte fardiglagad lasagne eller fiskgratang t.ex., men blir glad om jag hittar nagot jag gillar).
Nar jag och mitt barn kommer hem pa kvallen prioriterar jag att leka med honom, sen fixar jag mat snabbt som ogat, medan han med 5 min. mellanrum ropar eller kommer och kollar om jag inte ar fardig. Dessutom kanner han sig aldrig hungrig, sa han har noll forstaelse for att jag ska laga mat. Eller ocksa ar han sysselsatt pa egen hand, och jag maste jobba lite medan jag lagar mat. Eller jag kanner behov av att koppla av ett tag, och vill inte spendera sa mycket tid pa matlagningen.
Men ok, skulle aldrig kopa pannkakor eller en del andra saker, nar det tar typ 2 min. langre att fixa det sjalv och blir godare. Ett tag var jag valdigt tacksam for att det finns fiskpinnar, min lille son at inget annat.