-
Ja men då har man iallafall tillgång till statusmännen..Anonym (singel) skrev 2013-03-10 16:16:23 följande:Just precis så, och därmed krymper utbudet på tillgängliga lediga män att välja bland när man själv har "hög status".
-
Nej vi har väldigt olika smak i vår umgångeskrets.Anonym (Josephine) skrev 2013-03-11 08:28:46 följande:Ha ha ha, är det någon "desperat singeltjej" som har snott en kille för dig eller?
-
Håller med, det låter gammaldags...Anonym (yeh) skrev 2013-03-11 13:37:16 följande:Så patetiskt. Man blir väl kär?
Har du inte råd med barnflicka?
Enl statistik har man ofta samma utbildningsnivå. Du är gammeldags. -
På vilket sätt? Utveckla gärna.Anonym (yeh) skrev 2013-03-11 13:33:58 följande:Du verkar lite lowclass...
-
Nej jag och mina vänner har olka smak när det gäller killar.Anonym (Josephine) skrev 2013-03-11 08:28:46 följande:Ha ha ha, är det någon "desperat singeltjej" som har snott en kille för dig eller?
-
Tack! Jag instämmer i allt du skrivit här!Anonym skrev 2013-03-11 15:52:21 följande:Nu är jag inte trådstartare men jag tror på att lika barn leka bäst. Mina föräldrar var båda ingenjörer och hade var sin karriär och båda blev chefer, de hjälptes åt att uppfostra mig och min bror. Jag upplevde min uppväxt som en bra uppväxt. Jag var stolt över mina föräldrar. Jag själv vill absolut leva med en akademiker inte för att det är prestigefullt utan jag vill ha intellektuell utbyte, jag kan inte tänka mig att inte ha det med min partner, det är faktiskt det viktigaste för mig. Att man är en normal person med gott hjärta är väl självklart, det skall väll alla ha utbildning eller inte, det hör inte hit så att säga.
För dig är intellektuellt utbyte med din partner inte är så viktigt utan du vill att hon möjliggör din karriär. För mig är andra saker viktiga, det är olika.
Varför använder du ovänlig ton mot TS:n, vad har hondjort för ont? Känner du dig provocerad? Hur växte du upp?
Jag har positivt bild av jämlika föräldrar, det har också TS n -
Ja nåt sånt. Det tar mkt längre tid att bhli kär och kräver mer av den andre..Anonym (Kärlek?) skrev 2013-03-12 09:23:26 följande:Men igen, det här med att bli kär?
Blir man inte kär längre när man är 30? Gör man alltid en noggrann analys av personen innan man tillåter sig få känslor, eller vad? -
Kul att det finns några i denna tråd som håller med mig..Anonym (S) skrev 2013-03-12 02:26:58 följande:Jag känner igen detta oerhört väl! själv är jag en 33-årig singeltjej som absolut inte vill ha vem som helst. Ser dock att de flesta tjejer i min ålder som blir singlar inte förblir det särskilt länge utan kastar sig över första bästa. Tycker att det är sorgligt att de inte har några som helst preferenser utan bara tar det som erbjuds dem.
-
Jag blir ofta utbjuden på dejter av akademiker (nätdejtar) men jag har väl inte varit nöjd med personkemin och såna saker. Har aldrig haft brist på tillgång på dessa killar, det är inte vad tråden handlar om.Bulusu skrev 2013-03-12 13:14:34 följande:
När det är dubbelt så många kvinnor än män som tar en högskoleutbildning, och väldigt många högskoleutbildade män väljer kvinnor utan högskoleutbildning, eller med mindre prestigefulla utbildningar (såsom bibliotekarie, sjuksköterska etc), finns det inte många män kvar att välja på för den kräsna singelkvinnan. Här finns dessutom många players som väljer och vrakar, och dumbar den ena bruden efter den andra.
TS, med dina höga krav finns det en stor risk att du blir ensam, med eller utan katter. Det du ska fundera på är varför just du är så intressant för dem, när de har "marknaden" på sin sida. Ett bra första steg är nog att jobba på din attityd.
-
Om jag inte hittar nån i tid så kommer jag säkert iaf. hitta en ok kille som kan bli pappa till mina barn och sen om jag inte känner mig kär i killen så går vi väl isär och har varannan vecka med barnen. Och i det läget har jag inga problem med att inte ha en sambo, kan tänka mig att ha en kk och lägga resten av tiden på mina barn.Bulusu skrev 2013-03-12 13:14:34 följande:
När det är dubbelt så många kvinnor än män som tar en högskoleutbildning, och väldigt många högskoleutbildade män väljer kvinnor utan högskoleutbildning, eller med mindre prestigefulla utbildningar (såsom bibliotekarie, sjuksköterska etc), finns det inte många män kvar att välja på för den kräsna singelkvinnan. Här finns dessutom många players som väljer och vrakar, och dumbar den ena bruden efter den andra.
TS, med dina höga krav finns det en stor risk att du blir ensam, med eller utan katter. Det du ska fundera på är varför just du är så intressant för dem, när de har "marknaden" på sin sida. Ett bra första steg är nog att jobba på din attityd.