Inlägg från: Anonym (singeltjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (singeltjej)

Desperata singeltjejer

Anonym (j) skrev 2013-03-12 15:54:35 följande:
    De män du gick ut med, är alla de "kvalitetsmän" enlig din standard? Och varför funkade inte det med de män?
    Vissa ja, vissa inte. Det fanns många olika orsaker till att det inte funkade. Jag gillar manliga män och det är svårt att hitta och jag upplever många män som omanliga. Det var en av orsakerna. 
  • Anonym (singeltjej)
    Loriyana skrev 2013-03-12 16:19:33 följande:
    Hej Jante (TS) Varför bryr du dig? Är det inte dags att helt enkelt låta andra vara som de är? Tycker faktiskt det är riktigt elakt av dig att dömma dessa kvinnor. Vad vet du om deras bakgrund? De kanske har en aledning till varför de agerar som de gör? Och varför ska de inte få vara "needy" om de vill? Varför ska det ses som något negativt att vilja hitta en partner och stadga sig?

Och vet du vad, jag är singel och nöjd med tillvaron. Jag är inte ute efter en partner. Däremot så har jag empati, sympati och förståelse för de kvinnor och män som faktiskt VILL ha en partner och jag skulle aldrig, som du, se ner på dem pga deras längtan.  
    Det är fullt normalt och rimligt att vilja hitta en partner, vårat samhälle bygger på denna norm. Vad jag däremot vänder mig mot är att vissa tjejer är desperata och inte har några krav på framtida partners, bara de slipper vara ensamma! Det tycker jag är konstigt och framstår som ett avtändande personlighetsdrag av det motstta könet (antar jag) och det är vad jag från början ville diskutera i denna tråd.
  • Anonym (singeltjej)
    Kul skrev 2013-03-12 18:56:06 följande:
    Hahaha, hur kan du veta det? När du bestämmer dig för att du vill ha förhållande kommer du att märka det.
    Det är inte det generella intrycket jag fått helt enkelt.
  • Anonym (singeltjej)
    Kul skrev 2013-03-12 18:56:06 följande:
    Hahaha, hur kan du veta det? När du bestämmer dig för att du vill ha förhållande kommer du att märka det.
    Och jag har (tro det eller ej) haft flera förhållanden förut och har inte haft såna problem.
  • Anonym (singeltjej)
    Kul skrev 2013-03-12 19:03:55 följande:
    TS tjatar så mycket om att hon är akademiker men verkar inte så värst intelligent när det kommer till kritan. Det är tydligen inte en utbildning som lär ut kritiskt tänkande och reflektion du läst. Sluta malla dig. Du gräver bara en grop för dig själv.
    Det får stå för dig. Ha en fortsatt trevlig kväll.
  • Anonym (singeltjej)
    Kul skrev 2013-03-12 19:55:21 följande:
    Det är inte fel att ha en viss smak. Det är inte heller fel att vara nöjde med sig själv. Det som stör folk med TS är att hon försöker få sig sjävl att framstå som bättre genom att klanka ner på andra. Det tyder på dålig attityd och det är detta som lär bli ett problem när TS vill hitta kärleken. De bra männen vill ha kvinnor som även har högt EQ och empati. Det är det viktigaste när det kommer till vem man väljer som partner.
    Jag har ENBART klankat ner på deperata singeltjejer, inte ickeakademiker. Läs om, läs rätt!
  • Anonym (singeltjej)
    Kul skrev 2013-03-12 20:20:23 följande:
    Jag skrev "andra". Det är ju det som är själva problemet. Att du har ett behov av att visa att "så många andra" är sämre än du. Det är din största nackdel. Tyvärr kommer livet ifatt dig till slut.
    Jag tycker inte att någon är sämre än mig, men tack för din förutsägelse!
  • Anonym (singeltjej)
    Kul skrev 2013-03-12 20:23:44 följande:
    Det där uttrycket "läs om läs rätt" är så fruktansvärt löjligt. Något att dra till med när man får svar som man inte gillar typ...
    Jag delar inte din uppfattning.
  • Anonym (singeltjej)
    Kul skrev 2013-03-12 20:25:53 följande:
    Kan du inte berätta vad det är för fin utbildning du har? Snela!
    Det hör inte till saken och det har du inte med att göra.
  • Anonym (singeltjej)
    Kul skrev 2013-03-12 20:35:39 följande:
    Dina svar känns så styltiga.
    Varför inte? Hittar du på bara kanske.

Jaha? Jag svarar väl så som jag anser passar! Och nej jag hittar inte på. Men jag tycker inte att det hör till saken och delar med mig av det jag anser behövs. 
Svar på tråden Desperata singeltjejer