• Anonym (frugan)

jag sa till min man att han blivit fet!

min man har stadigt gått upp i vikt. nu väger han säkert 115kg. han vägde ca 78-80 när vi träffades. han äter ingenting på hela dagen förrän sen eftermiddag. ibland inte ens förrän vid middagstid. sen äter han hela kvällen och sköljer ner allt med öl/cocacola. jag äter inte så alls. har försökt föregå med gott exempel. jag dricker vatten. till helgen ibland 1 glas rött. äter mkt grönsaker o bra proteiner. ikväll sa jag till han att han blivit tjock. större än "den och den". -folk som han alltid klagar på att de äter så ohälsosamt. han kommenterar ofta på "vänner" och deras matvanor. han pratar alltid om hur han ska börja träna etc. när jag sa att han blivit tjock tog han illa upp, nu ligger han och snarkar på soffan. efter att ha hällt i sig 6 öl ochvräkt i sig 5 korv med bröd (efter middagen)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-14 02:32
    ojoj vad många som har skrivit, har bara hunnit läsa de första 10 kommentarerna.
    Är i Australien, därför det blev konstigt med tiden.
    Kl 13 svensk tid = 22 aus tid.

Ja han är väldigt duktig på att klaga på andra. speciellt hur ohälsosamt de äter.
    och så är han själv likadan..
    hemskt att känna så här, men jag blir verkligen störd på hur han skiter i sin egen hälsa.

• Svar på tråden jag sa till min man att han blivit fet!
  • cheese

Var väll bra att du sa något. För hur ska han annars veta vad du tycker. Sen att du sa folk som han själv klagar sig över var ju oxo bra så han vet i vilken nivå han ligger. För inte alltid man märker sånt själv. Nu är det ju upp till han om han ska se till att ändra sig. Men alltid bättre att säga något sånt här än gå och vara tyst.

• Anonym (?)

Sex öl och 5 korv efter middagen? Kl 13 .08?

• Anders 386

Bra att du sa till. Många tänker inte på det själva. Och vikten är ju faktiskt nåt som är ganska enkelt att påverka. Bara att börja käka LCHF så kommer kilona att rasa. Men han får ju skippa ölen förstås..  

• Anonym (tid)

Du har skrivit inlägget idag kl 13:08? Har han redan ätit middag och slängt i sig massa korv med öl? Eller var det igår detta hände och i så fall vad har han sagt idag?

• Anonym (*)
    Anonym (?) skrev 2013-03-11 13:18:54 följande:
    Sex öl och 5 korv efter middagen? Kl 13 .08?
  • Anonym

Hahahahahaha dåligt trollat.

• Anonym

Minns en liknande tråd där mannen sa att hans fru blivit för tjock. JÄVLAR vilket liv det blev om att så säger man inte osv. Men nu när det gäller en man är det tydligen bra att hon sa till?

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-11 13:34:27 följande:
    Minns en liknande tråd där mannen sa att hans fru blivit för tjock. JÄVLAR vilket liv det blev om att så säger man inte osv. Men nu när det gäller en man är det tydligen bra att hon sa till?

Du är på FL, kvinnornas högborg, vad hade du förväntat dig? Jämställda svar? Cool
  • George 1
    Anonym skrev 2013-03-11 13:47:58 följande:

Du är på FL, kvinnornas högborg, vad hade du förväntat dig? Jämställda svar? Cool

Mannens ord är kvinnans lag !!!

Men är är det  visst tvärtom, NER MED DETTA !!!!
  • cheese

Man säger aldrig till en kvinna att hon är tjock. Man säger det mer smidigt. Men herre gud tror vi får byta tvättmedel för alla dina kläder har krympt älskling.

Svar på tråden jag sa till min man att han blivit fet!