Väckning
Kort och gott... Hur väcker man en svårväckt tonåring?
Kort och gott... Hur väcker man en svårväckt tonåring?
Med en väckarklocka ska de klara att få sig iväg i tid, det ansvaret hör väl till att bli vuxen. Det är inte kul att kliva upp på morgonen, men något man bara gör.
Stiger de inte upp efter att väckaren ringt kommer jag förmodligen ta till vatten, om jag är hemma.
(Har inga tonåringar, men snacka går ju )
Skrit: En tonåring har skolplikt och då kan man inte sova hur länge man vill.
Ja herre jävlar hade min mor gjort det så hade jag kommit med vattenspannet när hon ligger o sover en minut längre än vanligt..sen hade hon fått säga vad hon ville
det gör man inte , man ger tonåringen en egen väckarklocka. funkar det inte med en vanlig så prova en sån som är ett pussel man måste bygga ihop för att få den att sluta tjuta !
Skall ju tilläggas att jag har världens sämsta morgonhumör desutom. Så lite jobbgt hade min mor och syskon när vi växte upp
Med en väckarklocka ska de klara att få sig iväg i tid, det ansvaret hör väl till att bli vuxen. Det är inte kul att kliva upp på morgonen, men något man bara gör.
Stiger de inte upp efter att väckaren ringt kommer jag förmodligen ta till vatten, om jag är hemma.
(Har inga tonåringar, men snacka går ju )
Det allra viktigaste är väl att de går och lägger sig i tid på kvällen. Då kommer följdfrågan: Hur bär man sig åt för att de ska göra det??? Tips mottages tacksamt!!
När bytte han ringsignal på mobilen sist? Han har kanske bara vant sig vid den?
Ligger mobilen/väckarklockan långt bort från sängen så han måste gå en bit för att stänga av dem?