• princess77

Pergotime start mars 2013.

Måste bara skriva min åsikt i detta om att vara kvar i tråden när man har blivit gravid.
    Jag har full förståelse att man inte vill höra om andras grav symtomer och krämpor när man fortfarande kämpar.
    Vi har alla här svårt att bli gravida och ni som nu äntligen har blivit gravida vet hur jobbigt det var att höra gravid snack innan ni var det själva
    Av respekt så tycker jag givetvis att ni får vara kvar men lämna gravidsnacket till en annan tråd.
    Jag har efter många års kämpande en underbar son på 2 år men kämpar nu efter ett syskon till honom.
    Jag hoppas att vi alla ses i gravidtråden snart

• princess77

Haha! Underbart förväntansfull :)
    När man minst anar det så!!
    När jag blev gravid för 3 år sedan hann jag gå till vecka 7-8 innan polletten föll ner.
    Lycka till nu!

• princess77

Fast Trina,jag tror inte att lite alkohol eller kaffe förstår chanserna heller ;)Vi försökte i 5 år innan vi blev gravida och jag kan lova dig att jag provade alla renlevnadsmetoder som fanns men inte hjälpte det mig att bli gravid ;)
    Den månaden jag blev gravid var jag på festival och gjorde allt det där som man inte ska: åt skräpmat,drack en massa och rökte...
    Och kaffe dricker jag minst 5 koppar om dagen...

• princess77

Bitterhet kommer man inte långt med här i livet.
    Och som du förstår Trina så behöver jag inte "Google" någonting angående vad som är bra eller dåligt för fertiliteten...
    Efter 5.5 års kämpande,utredningar,Ivf och missfall så har jag stenkoll på det det kan jag lova dig!
    Och nej,alkohol dom två första veckorna i graviditeten påverkar inte fostret i normal mängd då det livnär sig på gulekroppen och inte är beroende av din näring än.

• princess77

Slappna av är den dummaste kommentaren man kan ge någon som försöker.Har hört den tusen gånger och blir fortfarande lika irriterad!!
    Nej,mina dumma pco äggstockar släpper inte mer ägg för att jag börjar med yoga!!
    Men medans man kämpar måste man få släppa loss och leva lite ibland också annars blir man galen tror jag...eller väldigt bitter.

• princess77

Som sagt..i måttlig mängd är inget så skadligt eller påverkar.Har trots allt blivit gravid och fött en kärnfrisk pojk trots ett paket cigg och ett par glas rose den veckan jag blev gravid.
    Lev livet så ordnar det sig nog på vägen skall ni se :)) Snart har vi alla stora magar :))

• princess77

Du får vara hur bitter du vill Trina men samtidigt gör du dig en otjänst tror jag.
    Jag tror att du har större chans att lyckas om du försöker vara positivt inställd samtidigt som du avstår från rökning och alkohol.
    Jag säger bara av erfarenhet att det kan ta tid och 5 år utan att ens ta en glas vin vid festliga tillfällen hade inte jag fixat ;)
    Passa på och lev lite under tiden,livet är för kort!

• princess77

Segt med läkare under semester tider.Denna månaden äter jag tredje dubbelkuren men utan kontroller då läkaren har semester till 26 juli och då är jag redan på dag 18..
    Kör ÄL tester och än så länge har jag inte fått nått utslag.Denna gången kör vi alla dagar mellan 10-20 för säkerhets skull :()

• princess77

Nej du vännen,jag behöver absolut inte se över mina alkohol vanor.Dricker i genomsnitt 2-3 glas vin i månaden
    Men jag tänker inte tacka nej under tiden heller för det lilla påverkar inte dina chanser till att bli gravid.
    Jag har trots allt varit gravid och fött ett barn

• princess77

Förstår att du blir lite småbitter på hela situationen ;) Det förstår jag,jag har varit där och jag är det än idag ibland.
    Speciellt när man kämpar och kämpar och bästa vännen tycker att det är jobbigt att "kämpa" i 3 månader..sen lyckades dom.
    Men jag tycker att du skall leva livet under tiden med allt vad det innebär.
    Håller man ett normalt levande med allt,dryck,mat och motion så händer det förhoppningsvis när du minst anar det!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.