• Smalltowngal

Pergotime start mars 2013.

Hej på er! Jag har precis läst igenom hela denna tråden från början till slut. Jobbar natt och har ganska mycket tid över.. Hoppas det är ok att jag hakar på här :) Jag och min sambo har försökt i lite mer än ett år och jag har precis ätit klart första kuren pergotime. Eller ja, rättare sagt i tisdags. Var på UL i torsdags och jag hade 3 äggblåsor på ca 18mm och en mindre på 13mm. Så läkaren gav oss sexförbud :/ sedan har dem semesterstängt så får inte börja äta igen förrän i höst.. Känns rätt så värdelöst faktiskt, att missa denna gången. Hade extrema ÄLflytningar tidigare idag, aldrig haft så! Kroppen bara skriker efter att få bli befruktad haha.. Jag har egen ägglossning, ska bara förstärka med pergon. Vill bli gravid i år på egen hand för annars blir det IVF i början av nästa år. Hoppas ni har en bra helg!!

• Smalltowngal

Botha: tack :) har du egen ägglossning? Eller fick du pergo för att få? Jag har bara ätit en tablett den här första kuren men blev ändå överstimulerad.. Så till hösten blir det bara en halv sa läkaren. En HALV, tänk att en sån pytteliten tablett kan ha så stor inverkan.

• Smalltowngal

Botha: fy det låter inte kul alls! :/ jag håller tummarna för dig att du plussar snart! Nej det är ju sant, fyrlingar är två för mycket. Tvillingar skulle vara okej.

Förväntansfull0406: Tack! Och tack för hoppet du gav mig med din historia! Skulle vara helt underbart ifall det skulle hända oss :) längtar så! Jag har också varit deppig stundvis.. Men det brukar gå över dan efter mensen kommit. Man får försöka peppa sig själv och tänka positivt även fast det är svårt ibland!

• Smalltowngal

Jag förstår den känslan.. Man blir så avundsjuk! Får bara hoppas att det är vår tur snart.

En fråga till er som tagit pergotime förut, hur kände ni efter ÄL, innan BIM? Jag har väldigt mycket flytningar och det känns som molvärk nere i magen titt som tätt. Och mina bröstvårtor är så ömma! Bara själva vårtan :p jag brukar få ömma bröst annars men inte bara koncentrerat till den punkten..

• Smalltowngal

Lilla Me: Ok ja det är bara att vänta och se som gäller :) vilken tur du har som inte hade ont under spolningen! För mig var den de två mest smärtsamma minuterna i mitt liv.. Jag har hög smärttröskel annars men jag måste vara väldigt känslig inuti. Jag domnade bort i benen och blev illamående för smärtan var så kraftig. Jag försökte hålla ut men läkaren avbröt för han såg att det var tortyr. Usch och fy.. Jag hade dock inte heller stopp nånstans :)

Mael: Spännande! Man får ju lite hopp när man hör sånt hehe.

LillaJagMaria: Tråkigt att höra, hoppas du plussar snart snart! Tack det hoppas jag också :)

mylady: oh det låter som om vi känner likadant, du får uppdatera om hur det går framöver! Lycka till hoppas det är nåt som växer där inne :)

• Smalltowngal

Igloo: Grattis! :) vad kul, hoppas att det är samma för mig. Jag har inte BIM förrän den 7e, nästa fredag. Och det är enligt kalendern då jag har 24 dagar inställt som är min cykellängd i vanliga fall. Kan väl skjutas fram med pergon?

Mylady: hur går det har mensen kommit eller har den hållit sig borta? :) håller tummarna för dig! Jo, har hört av många att man får starkare symptom innan mens med pergon men man hoppas ju så mycket!

Förväntansfull: usch :/ och man kan ju inte låta bli att tro och hoppas då även fast man vet att det bara kan vara PMS :( hur går det för dig nu?

• Smalltowngal

Wile: tvillingar kan väl vara mysigt? ;) trillingar däremot skulle nog jag inte önska mig iaf hehe. Håller tummarna på att du får ett plus!

Förväntansfull: klart man får en knut i magen när någon bekant eller i sin närhet lyckas, när man själv kämpar så :( har du varit på undersökningar och så? Om allt sett bra ut så behöver du inte oroa dig :) om inte så tycker jag du borde be om ett ultraljud så de kan se hur pergon påverkar dig. Då kan du vara mer lugn också.

Mylady: oj 33 dagar! Det hoppas jag inte är ju 12 dagar mer än mina 24-25 dar :p men kan det hjälpa till är det förstås bra, hatar väntan bara.. :)

Usch jag har haft en så jobbig dag på arbetet idag.. Humörsvängningar delux och sjukt varmt och kvavt. Så dåligt humör, irriterad på allt och alla. När jag kom hem så släppte allt och jag bara grät och grät. Ibland känns det som att jag inte orkar mer, vill säga upp mig från skiten! Jobbar 12 timmarsskift och pendlar två timmar om dagen med bil. Det har tärt på mig som tusan.. Blä, upp igen imorn kl 04.00 :( hoppas ni alla haft en bättre dag!

• Smalltowngal

Mylady: jag vet jag har sökt utbildning till hösten men vill ju helst bli gravid innan, då jobbar jag kvar och får något att se fram emot :) jag kommer från en liten stad och det är i princip omöjligt nu att få ett jobb som jag tjänar i närheten så mycket på som detta jag har nu. Tyvärr har man ju räkningar som måste betalas..

Trina: styrkekram till dig!! Lycka till med trippelkuren nu :)

• Smalltowngal

Äckelvarning nu :p men är det någon som äter/ätit pergotime som mellan ÄL och BIM känt att ert underliv/flytningarna luktar annorlunda? Jag har också annorlunda flytningar än annars, de är mycket mer rikliga och precis lika glidiga som ÄL flytningar! Är på ÄL+6 idag. Fick för övrigt ett rejält hugg i magen tidigare idag, höll bara i sex ca fem sekunder och strålade ner i ena benet. Vad tror ni?

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.