• Poison82

Pergotime start mars 2013.

Hej!!
    Tyvärr hör jag hemma i denna grupp . Efter 1.5 års försök till syskon så fick jag idag pergo utskrivet efter ett besök hos gyn. Jag har regelbunden mens och har troligen äl för det mesta men då läkaren gjorde ultraljudsundersökning så fann han svaga tecken till PCO så därför skrev han ut dessa. Sambons spermier skall också testas, imorgon kör vi och fixar det då detta inte kunde göras där vi var utan på en mottagning 6 mil bort.
    Så får vi hoppas att detta kan hjälpa oss. Känner mig rädd för biverkningarna. Också är jag lite rädd för flerbarnsbörd :-/ .
    På söndag tar jag min första tablett 

• Poison82

Nä, vi har inte pratat något alls om vul i samband med tabletterna utan jg ska ära dom i 3 månader nu och se om det kan hjälpa. Beroende på vad sambons test ger, är hans inget bra så avbryts ju min kur med tabletter

• Poison82

Ja jag vet inte, känner mig ganska så vilsen och går helt på läkarens linje. Om han tror pergotime kan hjälpa mig så får jag ju ta hans ord på det helt enkelt.

• Poison82

Efter vad han kunde se på vul så verka jag ha en lättare PCO så antar det var därför jag fick pergotime. Vad tråkigt att du fick missfall .

• Poison82

Äta folsyra är alltid bra. Det ökar väl inte chanserna för att ägget ska fästa men det hjälper fint när ägget väl har satt sig

• Poison82

Jag vill också ha er kvar men just gravidsnack borde ni ta i en annan tråd. Ni om några borde inse hur mycket vi längtar och förstå att ert prat om graviditets saker gör ont i oss som fortfarande kämpar. Självklart glad att ni lyckats men vill inte läsa om det i denna tråden.

• Poison82

Tog ju min femte igår och känner inga biverkningar än. Är varm men det är ju varmt så antar att det är därför. Hört att man kan få rejält ont vid äl så det ser jag ju fram emot.... Eller

• Poison82

Har ni alla fått försenad ägglossning av pergotime? Hoppas jag med får det, inte haft sex på en vecka då jag varit bortrest och ska enligt uträkning ha ägglossning idag. Känner dock ingenting. Vill ju gärna hinna ha sex några ggr så mannens simmare är vakna

• Poison82

Helvetes jävla skit vad ont jag har nere vid äggstocks regionen. Är det såhär det kan kännas vid ägglossning efter pergotime. Som en mensvärk från djävulen!!
    Och vi som bara hunnit ha sex en gång (igår). Får väl försöka förföra honom idag då . Blir ju jävligt lätt när man har ont så msn ligger dubbelvikt

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.