• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

Mael skrev 2013-09-26 17:27:11 följande:

Tack! Nu är det över. Det var verkligen ingen trevlig upplevelse men som tur var så gick det snabbt. Det var lite trögt att få igenom vätskan i ena äggledaren och det var nog det som gjorde ondast. Men nu är det gjort och det känns bra. Blev även glad då vår läkare sa att jag bara ska äta den här kuren med pergotime och sedan skickar han remissen till Umeå för ivf. Känns så skönt att det händer saker.
    Va skönt att du gjort det nu då. Och verkligen skönt att du bara behöver äta en pergotime omgång till innan det blir remiss till IVF. Är väldigt skönt när det händer saker så man inte står och stampar på samma ställe för länge. 
    Jag hoppas det tar sig för er denna månaden!! Spolning kan ju göra att det blir lättare, har jag hört i alla fall. 
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-09-26 18:05:10 följande:

Ja jag har också hört att det fungerar för många. Eftersom min sambo har mindre antal spermier än normalt så är det nog bra om det blir lite lättare för dom att komma fram :). Känns skönt att gå vidare annars men samtidigt läskigt. Ivf är ju liksom det sista man tar till, innan adoption.

Vet du hur många kurer du ska äta innan man går vidare?
    Jag har hittills ätit sex kurer (väntar på ÄL efter sjätte kuren nu). Och vi står i kö till IVF, gjort ca en månad så gissar att jag kommer hinna köra två kurer till innan det blir IVF. 

• LillaJagMaria

En fråga till alla som äter pergotime, varierar dagen då ni får ÄL mellan kurerna? 

De första fem kurerna jag ätit har jag fått ÄL cd 16-17. Men denna omgång har jag fortfarande inte fått någon glad gubbe på ÄLtesten och är på cd 18 idag. Hade känningar i början på veckan men nu känner jag inget. Kan jag ha missat ÄL även fast jag testar mig eller vad tror ni?

• LillaJagMaria
    Grattis Mammasusan! Härligt med lite plus på tråden, hoppas på fler goda nyheter från er alla! :) 

Jag vet inte riktigt när hade Äl denna månad (om jag ens hade någon). Testade med stickor cd 12-19, cd 15 strulade testet så fick inget resultat alls. Slutade testa efter cd 19 för stickorna var slut och brydde mig helt enkelt inte om att fixa det....jag och sambon har myst på varannan dag från cd 12 så har jag haft ÄL så borde vi ju ha en chans ändå....brukar alltid ha ÄL cd1 6-17 med pergotime men tydligen inte denna gången.... jaja får se vad som händer....

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-10-02 20:52:17 följande:

Du brukar inte känna av ägglossningen med pergotime? Ni har ju garanterat prickat in den om du hade någon :) och det hoppas vi på. Imorgon ska jag till läkaren igen. Gör inget annat än att ligga i den där stolen känns det som. Ska kolla hur äggblåsorna ser ut och kolla slemhinnorna. Hoppas allt ser bra ut så vi får en ärlig sista chans med pergotime.
    Jo jag har haft haft känningar, molande värk i magen till och från sedan förra helgen så hoppas på att jag haft ÄL :) Nu är det bara att vänta och se....

Lycka till idag Mael. Hoppas allt ser bra ut!  
  • LillaJagMaria

Jag hoppas det tar sig för er denna månad Poison så behöver du inte tänka på spolningen :) 

Själv kom mensen igår igen...suck bara att ta nya tag med en ny omgång pergotime.....men om två-tre månader blir vi kallade till IVF så känns skönt att det händer något.  

• LillaJagMaria
    Lillis skrev 2013-10-10 16:52:03 följande:
    Poison82: hoppas det tar sig den här månaden istället och att du slipper spolningen. Det lät ju lovande med svaren från läkaren :)

Men Gud vad man inte blir klok på dom ibland. Hade telefontid idag med en annan gyn där jag går för att få pergotime utskrivet om mensen kommer idag eller imorgon.
    Min Gyn (hon) som jag går hos säger att jag ska börja på tredje mensdagen, han sa femte mensdagen och tyckte att jag skulle ta ett blodprov sen för att kolla om det varit någon ägglossning, hon tycker att det är onödigt med blodprov. Ultraljuden verka han precis som hon tycka va onödigt men dom skulle jag egentligen vilja gå på.
    När jag sa att hon har sagt tredje mensdagen så sa han "TREDJE? Nej, femte ska det va. Det står det tom. i bibakssedeln" och när jag sa att mina två senaste cyklar varit på 36 dagar med ÄL på dag 23 verka han tycka att det va jättesen ägglossning och lång cykel.
    Men hallå liksom, är det inte vanligt också att cykeln blir längre med pergotime? Har jag läst iallafall.

När jag ringde till ett annat ställe för att se om jag kan byta till dom istället så tyckte dom att det va konstigt att jag varken fått tagit blodprover eller ultraljud för att kontrollera.
    Man blir galen!

Vilken cykeldag har ni börjat med pergotime?
    Ja man blir ju galen på alla olika svar man får....

Jag äter pergotime cd 4-8. 
  • LillaJagMaria
    Lillis skrev 2013-10-10 19:57:50 följande:
    Poison82: Ja, verkligen. Har aldrig fått frågan om det är något jag undrar över.
    Lillajagmaria: har din läkare sagt varför du ska börja på fjärde dagen och inte femte?
    Enligt min läkare kan man äta pergotime cd 2-6, 3-7, 4-8 eller 5-9. Enligt honom hade det inte så stor betydelse vilket. Tror det påverkar längden på cykeln lite.
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-10-15 17:53:01 följande:
    Ja tjejer. Nu är jag med er i ca 9-10 dagar till. För oavsett hur det går så kommer jag inte ha något att göra i tråden längre. Får jag mens så blir det ivf och får jag inte det ja då är jag gravid. Kan ju hoppas på det sista ;).
    Hoppas hoppas på ett plus för dig denna månaden. Är också inne på min sista eller näst sista månad (inte bestämt än) sen blir det IVF. Första mötet för IVF blir 25nov. 
    Hoppas vi båda får ett plus innan IVF annars kan vi kan följas åt under IVF-resan?
    Smalltowngal skrev 2013-10-15 20:12:59 följande:
    Hej hörni! Vi kunde inte ta pergo förra månaden för jag fick tidig mens och då var vi utomlands långt ifrån tabletterna.. Men vi blev gravida trots detta. Plussade starkt på BIM i torsdags och fick gravid 1-2 på digitalt i fredags. Lyckan blev dock kortvarig då jag fick tidigt missfall i söndags :( Så nu ska jag ta pergo igen och så hoppas vi på att snart bli gravida igen! Hur går det för er alla? Nån som har ÄL nästa helg som en annan? :)
    Nej usch :( Så hemsk! 
    Hoppas verkligen det tar sig för er snart igen!!!

• LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-10-16 19:47:42 följande:

Tack så hemskt mycket. Jag håller mina tummar för er också. Vi kan absolut följas med. Jag finns även på www.intesomvitankt.blogg.se
    Kram!
    Då ska jag följa din blogg också :) Skriver själv ingen blogg idag. har funderat på det men än så har det inte blivit någon. Vi får se i framtiden...

Ja vore skönt att ha någon att prata med när det är dax för IVF. Gissar dock att jag börjar med behandlingen tidigast i januari. När börjar ni? 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.