Lillis skrev 2013-10-10 16:52:03 följande:
Poison82: hoppas det tar sig den här månaden istället och att du slipper spolningen. Det lät ju lovande med svaren från läkaren :)
Men Gud vad man inte blir klok på dom ibland. Hade telefontid idag med en annan gyn där jag går för att få pergotime utskrivet om mensen kommer idag eller imorgon.
Min Gyn (hon) som jag går hos säger att jag ska börja på tredje mensdagen, han sa femte mensdagen och tyckte att jag skulle ta ett blodprov sen för att kolla om det varit någon ägglossning, hon tycker att det är onödigt med blodprov. Ultraljuden verka han precis som hon tycka va onödigt men dom skulle jag egentligen vilja gå på.
När jag sa att hon har sagt tredje mensdagen så sa han "TREDJE? Nej, femte ska det va. Det står det tom. i bibakssedeln" och när jag sa att mina två senaste cyklar varit på 36 dagar med ÄL på dag 23 verka han tycka att det va jättesen ägglossning och lång cykel.
Men hallå liksom, är det inte vanligt också att cykeln blir längre med pergotime? Har jag läst iallafall.
När jag ringde till ett annat ställe för att se om jag kan byta till dom istället så tyckte dom att det va konstigt att jag varken fått tagit blodprover eller ultraljud för att kontrollera.
Man blir galen!
Vilken cykeldag har ni börjat med pergotime?
Ja man blir ju galen på alla olika svar man får....
Jag äter pergotime cd 4-8.