• LillaJagMaria

Pergotime start mars 2013.

Grattis SaraKarla! :) 

Själv har jag Äl nu, visade positivt på ÄLstickan igår så jag och sambon har myst hela helgen :) Blir väl mer mys ikväll gissar jag ;) .....sen är det bara att vänta och hoppas.

Va spännande för er som börjat med pergotime nu! Ska ni gå på VUL och kolla er denna omgång eller hur blir det?  

• LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-04-29 07:18:29 följande:
    Grattis saraklara

Min mens har äntligen kommit igång. Denna månad var en sån där då jag bara väntat på frk röd. Inte ofta man vill att hon ska dyka upp :)
    Men visste att det inte skulle bli nåt denna månad.
    Nu med mensen får jag äntligen börja med pergo imorrn! Lite spänd att se hur det kommer att funka.
    Biverkningar eller inte...

När tar ni tabletten? Morgon kväll? Till mat?
    Jag tar mina tabletter på morgon innan frukost....lättast att komma ihåg dem då tycker jag. 
  • LillaJagMaria
    emelita skrev 2013-04-30 20:05:33 följande:
    Hoppar in här lite sent.. Ska börja nu denna månad med tablett har ägglossning men visade svagt på det med proverna därför fick jag. jag och min man har vart gravid men ett år sedan va som missfall el hjärtat slog ej så fick tabletter så de skulle komma ut. min gyn läkare sa att det kasnke räcker med att äta en om gång annars skulle jag bara få det utskrivet 2gånger till max sen gå vidare. Nån mer som vart gravid efter första kuren?
    Välkommen hit :) 
    Har tyvärr inte blivit gravid efter min första kur pergotime, är inne på kur nr tre nu och BIM ska vara om två veckor ungefär så bara att hålla tummarna!  

Mael - förstår att det känns tråkigt, men jag har hört många som får ÄL även cykeln efter pergotime så ge inte upp, testa med stickor denna gång också så håller vi tummarna!!!

botha - håller tummarna för att du testade för tidigt och att du ändå får ett positivt test snart!! :) 

trina - va tråkigt att pergotime inte gett resultat, hoppas du får en starkare kur nu som ger resultat! Se till att det verkligen kollar upp dig så du vet om du får ÄL eller inte!!  
  • LillaJagMaria
    Mael skrev 2013-05-02 14:48:35 följande:
    LillaJagMaria: Jag har ju egen ägglossning också så det är bara att hålla tummarna. Har också hört att effekten kan sitta i så jag hoppas det :)
    Okej då håller vi tummarna!! Hoppas hoppas hoppas!! 
    trina skrev 2013-05-02 16:17:53 följande:
    Fick tid med läkaren imorgon så då får jag veta hur vi går vidare. Har ni fått samma dos en gång till fast det inte fungerade första gången? Jag hoppas att jag slipper komma så långt som sprutor. Jag har inga problem om det är någon annan som "sticker" mig för då tittar jag bort och det blir inte samma förväntan på när det gör ont. Men om man ska göra det själv blir det ju läskigt :/ då vet man när man sticker och när det gör ont.
    Okej, hoppas du får något bra besked hur du ska gå vidare idag nu! Du får uppdatera oss om hur det går. 

Tycker också det där med att ge sig själv sprutor är riktigt otäckt....usch :(

• LillaJagMaria
    botha - hur gick testet idag? Hoppas på ett plus!!! 

Ja vi får inte tappa hoppet tjejer, vi kommer som Botha med säkerhet bli underbara föräldrar någon gång!! Hoppas det blir snart för oss alla!  
  • LillaJagMaria
    botha skrev 2013-05-06 19:29:35 följande:
    Testade när jag kom hem.. ingen mens och inte heller ngt plus. Ska ringa dem imorgon!
    :( Men det kan ju vara för tidigt också....men ring och prata med läkaren så får man se vad som händer....tyvärr är det ju väldigt mycket väntan för oss mest hela tiden :(

Jag slutade med mina p-piller i januari 2012....tiden går grymt fort och det är ju skönt på ett sätt också....hoppas vi alla inte behöver vänta så länge till :)  
  • LillaJagMaria
    mylady skrev 2013-05-07 10:46:05 följande:
    Har nu ätit mina pergotabletter och snart väntar Äl. Eller iaf tid för att mysa till det lite extra.

Har tursamt nog sluppit en massa biverkningar. Värmesvallningar är väl det enda. Sjukt jobbigt är just det dock. Brukar va rätt frusen dagtid men nu kan jag helt plötsligt bli supervarm för att snabbt återgå till det normala. Svårt att klä sig. Men vad gör man inte.

En annan grej är att jag typ knappt blir hungrig. Nån annan som haft så kan det va en biverkning? Jag kan gå nästan en hel dag med bara frukost o känna att jag inte behöver äta. Mycket konstigt!
    Försöker såklart äta ändå vid lunch o middag men svårt när man inte känner sig hungrig
    Va skönt att du sluppit massa biverkningar! :) Jag har också klarat mig bra förutom de där värmesvallningar som du också fått....som tur är går de över så fort man tagit den sista tabletten :) 

Nej just den biverkningen du haft att du inte känt någon hunger har inte jag märkt av, är ungefär så hungrig som jag brukar vara.... :) 

Hoppas du får ÄL snart nu då! Ska du testa med stickor?
    botha skrev 2013-05-07 10:47:21 följande:
    Har precis avslutat mitt samtal med kvinnokliniken och de sa att jag ska avvakta denna veckan och om jag inte plussat eller fått min mens ( som jag borde få efter att jag har ätit pergotim) så skulle jag ringa dem på måndag och då får jag äta en kur provera igen och sen börja på pergotime :/
    De sa även att gravtesterna idag är så känsliga och hon tycker att jag borde plussat om jag var gravid men tyckte jag skulle testa igen om ngn dag...
    fortfarande ont i brösten och nere i ländryggen :( 
    Okej jobbigt att vänta som sagt men skönt ändå att du i alla fall får hjälp nästa vecka om inget hänt! 

• LillaJagMaria
    botha skrev 2013-05-08 16:46:39 följande:
    Idag kom den tråkiga dagen. precis innan jobbet så kom mensen :( Grät lite innan men det är bara att forts kämpa
    Usch va tråkigt :( Fick min mens igår också så inget denna månaden heller :( Börjar med en ny omgång pergotime, dubbelkur, på onsdag.....Känns deppigt nu men det är bara att ta nya tag! 

Vi får fortsätta kämpa på tjejer! Det borde vara våran tur snart!  
  • LillaJagMaria
    trina skrev 2013-05-13 17:39:22 följande:
    Jag kör dubbelkur i helgen om mensen kommer som den ska imorgon efter provera.
    Då hoppas vi mensen kommer.....enda gången man längtar efter mensen ;) 

Då är vi flera som är inne på pergotime ungefär samtidigt.....då hoppas vi på många plus samtidigt sen!! :) 
Svar på tråden Pergotime start mars 2013.