• Poison82

Pergotime start mars 2013.

Mensen kom idag istället. Det var ju ett gulligt sätt av min kropp att fira min födelsedag

• Poison82

Tack för grattis hälsningar! Mensen är trots allt inte riktigt igång än. Blodblandade flytningar lör,sön, igår och idag. Lite mer för varje dag men inte rött utan mer rosa/brunt än. Endast när jag torkar mig efter toabesök och inte varje gång. Då är det nog mens imorgon eller torsdag ändå men drygt med sånt här

• Poison82

Nä, nu skiter jag i detta och tar en paus från detta skitet!! Efter att ha haft rosa flytningar mer eller mindre sen i lördagskväll så verkar mensen nu först vara på G , nu är det rött och kommer hela tiden men inget i bindan än men börjar väl imorgon förhoppningsvis.
    Ska ta mig kraften att lyfta luren och få till en spolning och i väntan på denna så tänker jag ta en paus i försökandet. Inte så att vi ska ha skyddat sex men vi kommer ha sex enbart när vi känner för det och om det bara blir 2 ggr på hela månaden then so be it! Och inga äckliga tabletter eller annat skit utan bara leva i nuet och försöka släppa detta lite. 20 månaders frustration är mer ön man klarar av, det räcker nu. Nu ska jag leva med de två pågar jag har i mitt liv (sambo och son)
    Önskar er andra stort lycka till och hoppas ni inte finns kvar här när jag kommer tillbaka (för då hoppas jag ni är gravida och hoppat in i annan tråd)

• Poison82

Tittar bara in och berättar att jag har tid hos Gyn idag att diskutera hur vi går vidare.

Angående sex och vad som är lämpligt så tror jag på varannan till var tredje dag. Ska killen göra spermaprov så vill dom ju t.ex inte att utlösning skett de senaste 48 timmarna.
    Hoppas det är så för min sambo kan helt enkelt inte ha sex dagligen eller flera ggr om dagen

• Poison82

Dubbel dos pergo (vad jag INTE ser fram emot det) . Undersökning nästa torsdag för att se hur det ser ut. Om ägglossningen inte hunnit ske än så spolar han troligen då annars spolar vi nästa cykel.
    Så jag fick spolning men inte den spolning jag önskade. Jag ville ha den där dom söver en och spolar vätska samt kollar in i en med titthåls operation för att verkligen kunna se ALLT.
    Min Gyn läkare tyckte att vi provade detta först. Han verka tycka jag hade lite bråttom men va fan, är så less på det efter snart 2 år ju

• Poison82

För jag är i början av utredningen. I juni bad jag om hjälp första gången och då skulle vi testa 3 månader med pergo vilket jag nu gjort. Så nu ville han testa dubbel kur där han kontrollerar så ägglossning sker. Tyvärr hade han ingen tid före nästa torsdag då äl troligen skett och då spolar han inte eftersom han då kan spola bort en ev graviditet. Så då bokar vi in nytt datum för detta. Skulle äl inte ha skett än men vara på G så spolas jag nästa torsdag.

Är mest nervös över dubbelkur :-/

• Poison82

Då har jag avslutat min första dubbelkur av pergo. Konstigt att man kan reagera så annorlunda från gång till gång. Mina första två kurer blev jag depprimerad och ville typ dö. Tredje märkte jag inte av. Nu efter min fjärde gång med pergo men första dubbelkuren så går jag och är konstant kåt och ja, jag menar verkligen konstant!!

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.