• Mael

Pergotime start mars 2013.

Filippa85 skrev 2013-04-12 16:02:05 följande:
    Hej!

Jag slutade med preventivmedel i somras och insåg då att jag har PCOS och att jag alltid har haft utan att tänka på det, min sambo har reumatism och gör uppehåll med sina starka mediciner så därför gick jag till en gynekolog i januari. Hon tyckte att vi skulle påbörja en utredning men på vårt första möte i slutet av mars upptäcktes det att jag var gravid, tyvärr resulterade detta i MA i vecka 7. Nu vill jag bara se framåt och vill börja med Pergotime, stötte ni på motstånd att få det utskrivet? Jag kan ju uppenbarligen bli gravid men det är så jobbigt med oregelbunden cyckel och aldrig veta när det är dags för ÄL eller BIM.

välkommen! Jag blev först behandlad för bakterier där nere och när vi var på återbesök och fick veta att allt var borta så fick jag pergotime direkt. För att stärka min egen ägglossning. Så för oss var det inga problem.
  • Mael
    Filippa85 skrev 2013-04-16 11:55:52 följande:
    Hej! Tack, jag var hos min gynekolog igår igen och hon vill vänta två veckor till innan jag får hjälp med att få ut MA, det är självklart bäst att låta naturen ha sin gång men nu känner jag att jag vill ha hjälp att få ut det. Vi diskuterade Pergotime men hon var lite tveksam och säger precis som alla att jag är ung och har livet framför mig (Jag fyller 28 i juni). Jag förstår henne men det är samtidigt jobbigt att aldrig veta om och när jag har ÄL. Hon sa därför att vi kan börja med Pergotime efter sommaren. Jag har en ny tid om två veckor för att diskutera fortsatt behandling av MA, men då vill jag också få en tid i september för forsatt utredning och behandling av Pergotime.

jag vet exakt känslan att man vill ha bort det på en gång. Jag åkte in på sjukhuset i v 9 och då upptäcktes mitt MA. Har hänt i vecka 5-6 ungefär. Jag blev sövd redan samma kväll. Kanske inte det bästa men jag ville verkligen bara ha det gjort. Jag fyller 27 i år. Tycker iofs att min gynekolog var rätt snabb med pergotime eftersom jag har ägglossning och regelbunden mens. Men men. Allt som kan hjälpa! Trodde att mensen var på väg i torsdags. Fick en rosa flytning. Men sedan dess är det som bortblåst. Skulle ha mens i helgen. Känner mig dock inte ett dugg gravid så jag misstänker att det är pergotime som spökar bara. Antar att kroppen kan bete sig lite märkligt. :(. Får väl göra ett test till helgen om den fortfarande inte kommit.

LillaJagMaria: självklart är du välkommen här också :) roligare med flera bara!
  • Mael
    mylady skrev 2013-04-17 18:51:54 följande:
    Här vill jag hoppa in. Vi är i april visserligen men känner mig välkommen ändå :)

Vi har inte börjat men precis fått utskrivet o väntar bara på mensen för att börja pergo

Självklart är du välkommen. Av vilken anledning har du fått pergotime?
  • Mael

Hej tjejer. Kan bara uppdatera och säga att "mensen" som kom förra torsdagen inte var mens utan antagligen en nidblödning. Jag är gravid :). Plussade idag! Nu hoppas jag bara på att det går vägen den här gången. Pergotime hjälpte oss alltså! Håller tummarna för er andra och stannar kvar i tråden :)

• Mael
    mylady skrev 2013-04-20 08:41:07 följande:
    Mael

Åh så roligt!!

Stort grattis! Var det på första kuren?

Skönt att höra att det funkar ibland iaf :)

Tack! Ja första kuren var det. Enkeldos. Trodde verkligen att vi hade misslyckats så jag är lite i chock nu. Har inte riktigt förstått det än. Hoppas hoppas att det går vägen. Vet inte om jag klarar av ett till missfall. Usch.
  • Mael
    Wile skrev 2013-04-20 15:51:57 följande:
    Mael grattis! Det ger mig hopp om att det kan gå!:)

Mylady sa dom till dig varför dom inte skulle göra ul? Jag ska inte heller göra det första gången o inget blodprov som du ska heller.. Glömde fråga varför.. Men om det blir en andra omgång skulle dom göra ett ul.

Mael gjorde du ul denna gång?

Tack! Nej. Jag gjorde inget vul. Frågade inte varför heller men tyckte det var märkligt när alla andra verkar göra det. Jag hade riktigt ont vid ägglossningen så jag blev faktiskt lite nervös. Hade ont i ca tre dagar. Hon sa att vid andra kuren skulle hon göra ett vul för att se exakt när jag skulle ha ägglossning.
  • Mael

Blev nog tyvärr missfall igen för mig :( sitter i väntrummet hos Gyn nu. Så jävla orättvist när vi äntligen får ett plus igen. Hur orkar man?

• Mael

Min läkare gjorde ett vul och kunde se graviditeten fortfarande. Men tyvärr är det för tidigt att se något mer än så. Det är bara att vänta och se med andra ord. Har inte blött så mycket än men känner på mig att det är kört. Jag blir så jävla ledsen. Att det ska vara så svårt. Vi fick ju iaf njuta av plusset en helg. Jag börjar på riktigt ge upp hoppet nu.

• Mael

Det var ett missfall. Magkänslan stämmer alltid. Nu blöder jag massor och har ont i magen :( har gråtit konstant hela morgonen. Hur mycket ska en människa klara av? Kommer det någonsin vara vår tur? Nu känns allt hopplöst iaf. Jävla skitvärld.

• Mael

Tack för alla stöttande ord. Det hjälper mer än ni tror. Jag måste bara försöka tänka att det inte är kört för oss. Vilket är svårt nu. Jag vet ju att många som fått flera missfall tillslut föder sitt barn. Så det är väl det jag måste tänka på. Men det känns så jävla jobbigt när det tog sån tid att bli gravid efter första missfallet :/.

Svar på tråden Pergotime start mars 2013.